Strona 1 z 1

Szyberdach i oświetlenie wnętrza. Przebieg instalacji elekt.

: pt sie 12, 2011 17:49
autor: Bednarus
Witam.
Którędy są poprowadzone i jakie są łączenia przewodów w instalacji szyberdachu i lampki w podsufitce?
Problem polega na tym, że nie działa szyberdach i oświetlenie wnętrza. Bezpieczniki 16 i 21 są dobre, bo pozostałe urządzenia na tych bezpiecznikach działają, czyli pamięć w liczniku i jest prąd przy włączniku szyberdachu. We wtyku od lampki jest napięcie po zapłonie i masę. Nie ma stałego +12V i połączenia z czujnikami w drzwiach. Czujniki dobre (przynajmniej jeden), bo działa brzęczek od włączonych świateł. Do włącznika szyberdachu prąd dochodzi oraz jest połączenie między włącznikiem a modułem szyberdachu. We wtyku od modułu nie ma stałego +12V oraz +12V po zapłonie. Masa i reszta połączeń jest dobra. Z tyłu skrzynki bezpieczników jest napięcie na pinie 7 wtyku L (L/07)

Szyberdach i oświetlenie wnętrza. Przebieg instalacji elekt.

: pt sie 12, 2011 18:57
autor: michalqqr
Bednarus pisze:Którędy są poprowadzone
lewym słupkiem wewnątrz profilu

Szyberdach i oświetlenie wnętrza. Przebieg instalacji elekt.

: pt sie 12, 2011 22:14
autor: Bednarus
W słupku wątpię, żeby się coś stało. Prąd do lampki i szyberdachu wychodzi ze skrzynki bezpieczników jednym przewodem. Gdzieś musi być rozgałęzienie. Podejrzewam, że w tym miejscu coś się zepsuło.

Szyberdach i oświetlenie wnętrza. Przebieg instalacji elekt.

: sob sie 13, 2011 07:06
autor: Paweł Marek
Bednarus, o ile pamiętam jest rozgałęzienie (raczej połaczenie) kabli od krańcówek w oklicy skrzynki bezpieczników - w luźnej wtyczce, co do plusa nie pamietam ale zdejm sobie plastyk ze słupka przedniego -- po odkręceniu wajchy klapy silnika, opuść skrzynkę bezpieczników i w tej okolicy szukaj przerwy, w pobliży wtyku dla wiązki drzwiowej, w tej okolicy schodzą w dół kable z szybra i lapmki i szczególnie przy podpinaniu alarmu jesli masz coś tam mogło się w tej okolicy rozłączyć

Szyberdach i oświetlenie wnętrza. Przebieg instalacji elekt.

: wt sie 16, 2011 19:45
autor: Bednarus
Serdeczne dzięki Paweł Marek. Niestety dopiero w październiku będę mógł zerknąć na to, bo to się stało w aucie rodziców, a jestem obecnie za granicą. Jak zakładałem temat to byłem wtedy na tydzień w Polsce. Ale jak tylko sprawdzę to dam znać co i jak.
EDIT:
Przyczyną awarii była korozja i zaśniedziałe styki w złączu o którym pisał Paweł Marek, czyli tym za czarnym plastikiem, przy którym zamocowana jest dźwignia do otwierania maski. Wymiana styków, które wyciągnąłem z zakupionych wcześniej wtyku i gniazda ISO od radia usunęła usterkę.