Strona 1 z 1
Problem z ABS'em (problem wycieraczek rozwiązany)
: śr sie 10, 2011 12:50
autor: Bartollo
Witam mam problem ze swoją trójeczką a konkretnie z wycieraczkami chodzą tylko na najwyższym położeniu spryskiwacz tez działa silnik sprawdzałem i chodzi podejrzewam ze padł pająk przy kierownicy. Można go sprawdzić czy tylko wymienić i sprawdzić ??
Z góry dziekuje za odpowiedzi i sugestie
A i jesli był już taki temat to przepraszam
EDIT:
mam jeszcze jeden problem świeci się kontrolka ABS no wiec podpiąłem go pod cdifa i mam "bład 532-niskie napięcie zasilające lub zła jakość masy "
czy ktoś miał taki problem i sobie z nim poradził???
Może jakieś sugestie co sprawdzić ??? kostkę do sterownika pod siedzeniem sprawdzałem i wszystko tam jest ok.
Problem z wycieraczkami i ABS'em
: śr sie 10, 2011 13:29
autor: Qto
Bartollo pisze:mam problem ze swoją trójeczką a konkretnie z wycieraczkami chodzą tylko na najwyższym położeniu spryskiwacz tez działa silnik sprawdzałem i chodzi podejrzewam ze padł pająk przy kierownicy. Można go sprawdzić czy tylko wymienić i sprawdzić ??
jak dobrze pamiętam to ostatni bieg wycieraczek nie idzie przez przekaźnik...także objawy mogą wskazywać na jego uszkodzenie. Załatwić na podmianę, od kolegi albo ze szrotu...
Problem z wycieraczkami i ABS'em
: śr sie 10, 2011 13:47
autor: Paweł Marek
co do ABS najpierw sprawdź napięcie ładowania alternatora jeśli jest ok to zapewne jest słaby kontakt na przekaźniku, na bezpiecznikach od ABS czy na wtyczkach jego wiązki, a w którym miejscu konkretnie nie da się przewidywać trzeba patrzeć pokolei.
Problem z wycieraczkami i ABS'em
: śr sie 10, 2011 20:49
autor: Bartollo
Co do wycieraczek to winnym okazał sie przekaźnik nr18 tak jak kolega Qto napisał

a co do ABS'u jutro sprawdze i napisze co jest 5

Problem z wycieraczkami i ABS'em
: czw sie 11, 2011 17:05
autor: Bartollo
Nie edytuje bo nie byłoby widać ze coś napisałem.
A wiec do rzeczy.
Sprawdziłem przewody i wszystko ok w skrzynce bezpieczników mam 3 dodatkowe przekaźniki o nr 179,79 i 1 z tego co kojarzę 2 pierwsze są od ABS'u .Po włączeniu zapłonu pyka przekaźnik nr 79 reszta z tych 3 siedzi cicho.
Czy przekaźnik nr 179 tez powinien pyknąć???
i od czego jest nr 1?? mam szyber w prądzie i el. lusterka czy to od tego??
pod siedzeniem za uwarzyłem ze 2 przewody masowe wychodzące z wiązki ABS można było obrócić wokół poprawiłem to ale nie wiele to pomogło teraz po przekręceniu zapłonu kontrolka świeci chwile mrugnie 2 razy i świeci ciągle.
Problem z ABS'em (problem wycieraczek rozwiązany)
: czw sie 11, 2011 21:14
autor: Paweł Marek
179 jest od kierunków , 1 od podgrzewania kolektora ssącego, od ABS 79
Problem z ABS'em (problem wycieraczek rozwiązany)
: wt sie 16, 2011 15:12
autor: Bartollo
Problem świecenia ABS rozwiązałem winnym okazały się 2 przewody w wiązce do sterownika pod siedzeniem(Przetarły się)
. Ale znowu jest inny problem ABS działa dośc drastycznie pod sam koniec hamowania albo jak jade z góry i lekko trzymam na hamulcu to cały czas ingeruje. Miał ktos coś podobnego w swoim golfiku??
Problem z ABS'em (problem wycieraczek rozwiązany)
: wt sie 16, 2011 16:03
autor: Qto
Bartollo pisze:Ale znowu jest inny problem ABS działa dośc drastycznie pod sam koniec hamowania albo jak jade z góry i lekko trzymam na hamulcu to cały czas ingeruje. Miał ktos coś podobnego w swoim golfiku??
jest kilka tematów na forum...poszukać i poczytać
- czujniki do wyczyszczenia i sprawdzenie poprawności ich zamontowania...
- sprawdzenie stanu tarczy impulsowej pod czujnikiem
Problem z ABS'em (problem wycieraczek rozwiązany)
: wt sie 16, 2011 16:16
autor: Bartollo
Szukałem czytałem:P
Ale czyszczenie wieńców na piascie czujników nic nie dało.
Ile powinna wynosić odległość od wieńca do czujnika ?? bo na jednym wieńcu jest raz mniej raz więcej. Czy krzywy wieniec daje takie objawy?? i czy w razie czego mozna wymienić same wieńce czy trzeba kupić razem z piastą ??
PozdraVWiam.
EDIT:
Teraz wracając do domu po gwałtownym hamowaniu stało sie tak jak by pompa ABS'u działała cały czas było ją słychać . Po ponownym mocniejszym nacisnieciu pedału ustało.
Problem z ABS'em (problem wycieraczek rozwiązany)
: wt sie 16, 2011 20:49
autor: Paweł Marek
0,5-1mm. Nie powinna się zmieniać odległość, od tego ABS może wariować, wieniec na tylnym kole łatwo zdjąć wyprostować założyć na nowo, rzecz do zrobienia nawet gołą ręką. Ale co z tym błędem o niskim napięciu, błąd jest konkretny trzeba znaleźć przyczynę robiłeś coś w tym kierunku?
Problem z ABS'em (problem wycieraczek rozwiązany)
: śr sie 17, 2011 13:16
autor: Bartollo
Teraz już kontrolka ABS nie świeci gaśnie po kilku sec. Winnym wydaje mi się były przetarte 2 przewody w wiązce do sterownika ale dla pewności podjade na kompa i sprawdzę.
Wieńce z tyłu sa ok odległość wieńca do czujnika zmienia sie w obydwu przednich kołach raz jest z 2mm a zaraz 0.2mm. i nie wiem czy da je się wyciągnąc i wymienić ?? przypomnę że wieńce mam na piaście nie na przegubie.
Kod: Zaznacz cały
http://img15.allegroimg.pl/photos/oryginal/17/64/60/26/1764602670
mam takie piasty
Problem z ABS'em (problem wycieraczek rozwiązany)
: śr sie 17, 2011 14:53
autor: Paweł Marek
O ile pamiętam wieniec mocowany jest na śrubki więc nie byłoby problemu. Ale jest bo trzeba rozmontować łożyska po demontazu często są one do wymiany kupa roboty więc ja bym próbował prostować