brak ładowania - alternator sprawdzony

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

marianopower
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn lis 14, 2005 00:46
Lokalizacja: Świętohłowice

brak ładowania - alternator sprawdzony

Post autor: marianopower » pt sie 05, 2011 17:27

Witam szanownych forumowiczów !

Na wstępie dodam że z szukajki korzystałem niestety rozwiązania mojego problemu tam nie było.


Samochód:
Golf IV silnik 1,6 16V

Problem

zdarzenie 1
Samochód w trakcje jazdy zgasł - przy próbie odpalenia gasły wszystkie kontrolki rozrusznik nie miał siły kręcić.
Po odholowaniu pod dom i odczekaniu około godziny chciałem zabrać się za sprawdzanie co się stało ale silnik odpalił bez problemu.
Sprawdziłem jednak ładowanie oraz masy. Ładowanie było trochę słabe bo około 13,6 - 13,8. Masy sprawdzone i ok.

zdarzenie 2
Od zdarzenia 1 upłynęło około 2 miesiące w tym czasie nie było jakichkolwiek problemów.
Objawy dokładnie takie same ja w pierwszym przypadku z tym że brak ładowania - przy pracującym silniku i wolnych obrotach napięcie w granicach 12,2 V

Uznałem że alternator należy naprawić co zleciłem fachowcom - odebrałem alternatorek sprawdzony z wydrukiem z maszyny ze wszytko ok.

Sprawdziłem masy - ok.

Zamontowałem zregenerowany alternator i nadal kapa prąd w granicach 12,2 V.

Dodatkowe informacje:
Kontrolka ładowania gaśnie prawidłowo po odpaleniu silnika, po odpaleniu silnika pojawia się kontrolka AIRBAG.



Bardzo proszę szanowne grono pomoc.

Pozdrawiam
Mariusz



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

brak ładowania - alternator sprawdzony

Post autor: Paweł Marek » pt sie 05, 2011 21:34

wykonaj jeszcze dwukrotny pomiar napięcia ładowania - na klemach aku i na samym alternatorze znaczy miedzy jego obudową a śrubą z grubym kablem, jeśli będą różnice problem jest w kablach na obejmach klem, a czasem zdarza się złe zmasowanie alternatora do silnika i wystarczy oczyścić miejsca połączenia alternatora z łapą.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

brak ładowania - alternator sprawdzony

Post autor: stonefree » pt sie 05, 2011 21:56

Paweł Marek, Tak poza konkursem. Jak wygląda w nowych autach układ wzbudzenia alternatora, chodzi mi o to, co kiedyś stanowiło układ: + po stacyjce - kontrolka ładowania - zacisk regulatora napięcia ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

brak ładowania - alternator sprawdzony

Post autor: Paweł Marek » pt sie 05, 2011 22:29

Nowych? Ja nie wypowiadam się na temat nowszych jak MK3 :) . Jest kabel wbudzający do altka wpięty w licznik, niebieski. Jakieś niewielkie napięcie na nim pojawiające się po zapłonie pozwala wzbudzić się alternatorowi i zaczać ładować, jakby się to zepsuło to przegazówka i tak wzbudza alternator i potem już ładuje. Napewno tak jest w mk3 i starszych tutaj pewnie tak samo


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

marianopower
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn lis 14, 2005 00:46
Lokalizacja: Świętohłowice

brak ładowania - alternator sprawdzony

Post autor: marianopower » sob sie 06, 2011 10:33

Panownie jade sprawdzić czy jest różnica pomiędzy klemami a napięciem mierzonym na alternatorze.

Zaraz potem dam znać co i jak



marianopower
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn lis 14, 2005 00:46
Lokalizacja: Świętohłowice

brak ładowania - alternator sprawdzony

Post autor: marianopower » sob sie 06, 2011 13:52

Na zaciskach prąd ładowania był prawidłowy. Masa sprawdzona raz jeszcze też okazała się prawidłowa,

Problem okazał sie przewód doprowadzający PLUS do skrzynki bezpieczników na akumulatorze. Po dokładniejszym obejrzeniu i poruszaniu kabelkiem okazało się że w miejscu połączenia z bezpiecznikiem jest nadpalenie powodujące przerwę.

PO południu zabieram się za naprawę i powinno być wszytko ok



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

brak ładowania - alternator sprawdzony

Post autor: stonefree » sob sie 06, 2011 20:52

Paweł Marek, miałem ostanio ambaras z ładowaniem w furgonie Lublin II. Otóż jest tam niby-prosty układ ładowania, natomiast w liczniku znajduje się lampka STOP . która z kontrolkami ręcznego, ciśnienia oleju i ładowania jest połączona przez diody prostownicze. I uszkodzenie jednej z nich powodowało niewzbudzanie się alternatora przy niskich obrotach. Podejrzewam, że w autach typu golf MK4 jest elektronika, która podaje napięcie na alternator, natomiast nie jest to bezpośrednie połączenie z niebieskim kabelkiem, dlatego Ciebie pytałem...



marianopower
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn lis 14, 2005 00:46
Lokalizacja: Świętohłowice

brak ładowania - alternator sprawdzony

Post autor: marianopower » ndz sie 07, 2011 14:37

SUKCES

Autko ładuje aż miło Problem rozwiązany.

Jeszcze raz dziekuję za pomoc



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 75 gości