Strona 1 z 1

Klakson, nie działa po dołożeniu drugiego

: wt sie 02, 2011 21:05
autor: piotrusss89
Mam pytanie do was,a mianowicie mam klakson w samochodzie:D wow;p no i chciałem do niego do czepić drugi..wyciąłem elegancką blaszkę wywierciłem otwory na klaksony połączyłem kabelkami oba i...i niewiele..nie dają dźwięku..jak podpinam stary to trąbi jak nowy to tylko klika coś w nim..ale jak podłącze go pod aku to ryczy jak tir:D co mogę z tym fantem zrobić ?

Klakson

: wt sie 02, 2011 21:10
autor: Zico63b
Dać przekaźnik. W Golfach, gdy były dane dwie sztuki sygnałów - był też przekaźnik.

Klakson

: wt sie 02, 2011 21:18
autor: piotrusss89
o super;P a jaki przekaźnik? konkretny jakiś? i w którym miejscu? przed klaksonami od razu?

Klakson

: wt sie 02, 2011 21:21
autor: Qto
Oryginalnie był przekaźnik nr 53, ale możesz dać nieoryginalny przekaźnik o stykach 30, 85, 86, 87. Miejsce montażu do wyboru...w skrzynce przekaźników lub gdzieś gdzie będzie wygodnie :bigok:

Klakson

: wt sie 02, 2011 21:22
autor: Zico63b
Można Volkswagenowski typ 53 zamiast tej blaszki co jest w skrzynce, gniazdo 11 lub typowy "od świateł" i pociągnąć nowe zasilanie a fabrycznymi przewodami dać tylko sterowanie cewki przekaźnika.

Klakson

: wt sie 02, 2011 21:23
autor: piotrusss89
Czyli z tego co rozumiem wystarczy że wezmę przekaźnik,odczepię zasilanie od klaksonu podłącze go pod te wtyczki i dam nowe dwa do klaksonów i będzie działać?

Klakson

: wt sie 02, 2011 21:33
autor: Qto
30 +12V z aku
85 masa
86 kabel plusowy idący do klaksonu
87 do klaskonu

PS
Precyzowanie tematu, ja teraz edytowałem na szybko...jak chcesz to popraw na taki jaki uważasz za słuszny i na przyszłość precyzuj dokładniej ;)

Klakson, nie działa po dołożeniu drugiego

: wt sie 02, 2011 21:35
autor: piotrusss89
czyli jak pójdę do sklepu lub na szrot wezmę przekaźnik 53 to on będzie opisany cyferkami i dam rade zrobić tak jak opisałeś?

Klakson, nie działa po dołożeniu drugiego

: wt sie 02, 2011 21:56
autor: Qto
qrde pokręciłem...pisałem tak jakby klakson był sterowany plusem a przecież jest sterowany masą :banghead:

Przy klaksonie są dwa kabelki:
- czarno/żółty idący z bezpiecznika nr 13; ten kabelek dajesz na 86
- brązowo/czarny idący z kierownicy; ten dajesz na 85

na 30 podajesz masę z aku
i od 87 do klaksonu...
...drugi styk klaksonu to plusa z aku poprzez bezpiecznik najlepiej

Tak to wygląda oryginalnie...

Niektóre klaksony jednak masę mają ze śruby którą są przykręcane...wtedy na 30 należy podać plus z aku, 87 bez zmian - do klaksonu

Klakson, nie działa po dołożeniu drugiego

: wt sie 02, 2011 21:58
autor: Zico63b
Tak, tą pierwszą łatwiejszą wersję da się bez problemu.
Natomiast dużo lepsze efekty da drugie rozwiązanie czyli nowe prowadzenie przewodów do przekaźnika. Schemat to nie problem.
Qto pisze:Przy klaksonie są dwa kabelki:
- czarno/żółty idący z bezpiecznika nr 13; ten kabelek dajesz na 86
- brązowo/czarny idący z kierownicy; ten dajesz na 85

na 30 podajesz masę z aku
i od 87 do klaksonu...
...drugi styk klaksonu to plusa z aku poprzez bezpiecznik najlepiej
Bardzo dobrze, bo łatwo powstaje wersja druga; jedynie na 86 i 85 dać przewody dziś idące do sygnału i gotowe a zasilanie to "pestka" - choć warto dać bezpiecznik na przewodzie; plus czy minus w sterowaniu cewki nie ma znaczenia.

Klakson, nie działa po dołożeniu drugiego

: wt sie 02, 2011 22:03
autor: piotrusss89
Dobra po testuje to jutro i zobaczymy co z tego będzie:) Czemu nie jesteście ze Szczecina;D ?