wymiana czujnika Halla w silniku VW 2.0 TDI 140 KM
: ndz lip 31, 2011 18:11
Witam
Znów potrzebuję Waszej pomocy. Mój VW 2.0 TDI 140 KM zaczął źle palić na rozgrzanym silniku. Komputer pokazał błąd 12295 p3007 i wyjaśniliście że jest to problem z czujnikiem Halla wałka rozrządu. Czy ta usterka polega na tym i jest możliwe coś takiego że kiedy ten czujnik jest uszkodzony to "przekłamuje"? Bo raz na rozgrzanym silniku pali na dotyk, a raz nie chce odpalać. Na zimnym zawsze pali bez zarzutu. Czujnik był wyczyszczony bez wyciągania, na tyle ile było dojście, po wyczyszczeniu błąd udało się wykasować (bo wcześniej zaraz po skasowaniu wyskakiwał z powrotem) i przez jakiś tydzień było ok, ale być może to przypadek.
Przed wymianą chciałabym się upewnić czy rzeczywiście uszkodzony czujnik daje błędne impulsy czy może być też inna przyczyna oraz czy żeby wymienić ten czujnik w silniku VW GOLF V 2.0 TDI 140 KM trzeba rozebrać rozrząd- co niestety kosztuje więcej czasu i pewnie więcej pieniędzy, czy dostęp i wymiana tego czujnika jest prostsza, bez rozbierania rozrządu?
Mam nadzieję, że i tym razem ktoś wyrozumiały pomoże mi w tym temacie:)
Pozdrawiam
Znów potrzebuję Waszej pomocy. Mój VW 2.0 TDI 140 KM zaczął źle palić na rozgrzanym silniku. Komputer pokazał błąd 12295 p3007 i wyjaśniliście że jest to problem z czujnikiem Halla wałka rozrządu. Czy ta usterka polega na tym i jest możliwe coś takiego że kiedy ten czujnik jest uszkodzony to "przekłamuje"? Bo raz na rozgrzanym silniku pali na dotyk, a raz nie chce odpalać. Na zimnym zawsze pali bez zarzutu. Czujnik był wyczyszczony bez wyciągania, na tyle ile było dojście, po wyczyszczeniu błąd udało się wykasować (bo wcześniej zaraz po skasowaniu wyskakiwał z powrotem) i przez jakiś tydzień było ok, ale być może to przypadek.
Przed wymianą chciałabym się upewnić czy rzeczywiście uszkodzony czujnik daje błędne impulsy czy może być też inna przyczyna oraz czy żeby wymienić ten czujnik w silniku VW GOLF V 2.0 TDI 140 KM trzeba rozebrać rozrząd- co niestety kosztuje więcej czasu i pewnie więcej pieniędzy, czy dostęp i wymiana tego czujnika jest prostsza, bez rozbierania rozrządu?
Mam nadzieję, że i tym razem ktoś wyrozumiały pomoże mi w tym temacie:)
Pozdrawiam