Strona 1 z 1

problem z klimą

: ndz lip 17, 2011 09:21
autor: stefano189
Witam wszystkich. Mam mianowicie problem z klimą. Mam golfa mk3 z '96 z klimą manualną. Gdy przycisk od klimy jest wyłączony, a w tym samym momencie wyłączę wentylator ( przełącznik przesunięty na pozycję 0), klima się włącza się samoczynnie. Gdy dam z powrotem przełącznik na 1, klima ( pomimo tego że jest wyłączona przyciskiem AC), wyłącza się. Gdy przełącznik wentylatora jest w pozycji 1, przycisk AC prawidłowo włącza i wyłącza klimę. Gdy przełącznik wentylatora jest w pozycji 0, przycisk AC nie wyłącza klimy. Nie wiem co robić. Pomóżcie.

problem z klimą

: ndz lip 17, 2011 09:38
autor: miś fazi
napisz czy wyłącznik klimy i obiegu zamkniętego masz z symbolami AC i zakręconej strzałki , czy z symbolami NORM i MAX

problem z klimą

: ndz lip 17, 2011 11:46
autor: stefano189
Mam przycisk z symbolem AC i z symbolem zakręconej strzałki.

problem z klimą

: ndz lip 17, 2011 14:00
autor: miś fazi
w tym typie wyłącznika zespolonego , wyłącznik klimy AC dostaje bezpośrednio zasilanie z pierwszego biegu ( styk wyłącznika dmuchawy 3 ) i idzie bezpośrednio do 8 pinu wyłącznika klimy , więc albo masz jakieś zwarcie w wyłączniku zespolonym klimy i dostaje napięcie ze styku 2 od obiegu zamkniętego , albo masz coś nie tak ze sterownikiem wentylatorów i puszcza napięcie z bezpiecznika F4 , napięcie z tego bezpiecznika idzie do zaworu ciśnieniowego i bezpośrednio do 9 pinu sterownika wentylatorów , na początek sprawdź wyłącznik klimy i obiegu , a następnie jeśli nie pomoże to podmień na próbę sterownik wentylatorów

problem z klimą

: ndz lip 17, 2011 16:55
autor: stefano189
We wtyczce przelącznika AC mam połączone ze sobą przewody 2 i 7. Czy tak ma być?

problem z klimą

: ndz lip 17, 2011 17:55
autor: miś fazi
nie ma prawa tak być , masz coś kombinowane

Re: problem z klimą

: ndz lip 17, 2011 18:17
autor: stefano189
Bardzo dziękuję za pomoc w rozwiązaniu problemu. Okazało się że przelącznik zespolony klimy ma zwarcie, a jakiś kretyn żeby go nie wymieniać, połączył ze sobą przewody 2 i 7, żeby mu klima dzialala :otepienie: . Przewody 2 i 7 rozlutowałem, zaizolowałem osobno, teraz tylko musze znaleźć sprawny przelącznik klimy.

problem z klimą

: ndz lip 17, 2011 18:47
autor: miś fazi
w takim razie w wyłączniku jest nie tyle zwarcie , co nie ma przejścia na jednym styku i dla tego ktoś zrobił tak zwany bigiel , kup inny i powinno grać

problem z klimą

: pn lip 18, 2011 11:47
autor: stefano189
Przy włączonym zapłonie, napięcie mam na styku 1, a gdy włączę wentylator na 1bieg napięcie znika na styku 1, a pojawia się na 8. Czy tak ma być? Mogę prosić o jakiś schemat elektryczny?

problem z klimą

: pn lip 18, 2011 11:58
autor: miś fazi
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 9f42ffb2c0" onclick="window.open(this.href);return false;

problem z klimą

: czw wrz 08, 2011 14:42
autor: macbu
jak masz dwa przewody ktore powinny byc podłączone pod włącznik ac to +12 ( pin 8 ) mozesz podłączyc pod biały przewód gruby ktory idzie do panelu sterowania a drugi ma isc bezposrednio do zalaczenia kompresora ( pin 7 )

problem z klimą

: pn paź 24, 2011 00:12
autor: stefano189
problem rozwiązany. Poprzedni własciciel ( debil ) zmostkował zaraz za przyciskami jakieś przewody, przez swoje niedouczenie zrobił tak solidne zwarcie, że wiązka klimy była upalona/stopiona aż do licznika. Kupiłem nowe przewody podłączyłem jak trzeba i działa. Mam tylko problem z przyciskiem zamkniętego obiegu. Na jakiej zasadzie on działa ? czy na zawor który jest pod podszybiem podawany jest (+) czy (-)?. Bardzo dziwne jest, że pomimo wyłączonego przycisku obiegu, po włączeniu zapłonu ( za schowkiem pasażera) zawsze słyszę pracę gruszki podciśnieniowej. to chyba ona steruje klapą zamykającą dopływem powietrza z zewnątrz ?

problem z klimą

: pn paź 24, 2011 08:53
autor: macbu
W tym zaworku przy podszybiu masz wtyczke, na jednym pinie powinna byc stała masa a na drugim powinien pojawic sie plus, jak właczycz przycisk obiegu zamknietego ( przy włączonej stacyjce ).
Jeżeli teraz masz wylaczony przycisk obiegu zamknietego ( stacyjka jest włączona ) i we wtyczce jest plus to wyglada na to ze włacznik walnięty.

Jak włączasz przycisk zamknietego obiegu to podajesz plus na ten zaworek a on wtedy otwiera podciśnienie, zasysa sie gruszka i wtedy powietrze kraży w środku pojazdu.

możesz tez odłączyc wtyczke od włącznika i posłuchac czy przy włączeniu stacyjki gruszka sie zasysa...