Strona 1 z 1

Moduł immo a OBD2

: sob lip 09, 2011 11:04
autor: retim
Witam koledzy, mam takie pytanko, mianowicie: Do passata b3 z roku 93 gdzie orginalnie w komorze silnika siedział SB 1.6 TD+ic został wsadzony 1.9TDi AFN. Od tamtego momętu poprzedni właściciel borykał się z problemem komunikacji między ECU a OBD2, w passacie jest bodajrze ori obd te dwie wtyczki +/- 12V i K-line, z tym że przy AFN-ie niema przez nie łączności, kabel K-line dochodzi do wiazki sterownika bodajrze poduszek i gdzieś zanika. A że silnik w chwili obecnej jest na stole to postanowiłem dojśc do ładu z OBD2 bo to podstawa i wiązka komory silnika z AFN-a jest rzpruta w garażu. Wg tego co pokazuje program AutoData w pinoucie ECU, pin 61 jest odpowiedzialny za złącze diagnostyczne z tym, że auto data pokazuje dokładnie coś takiego 61=> przewód szaro-biały=> komputer sterujący immo => przewód szary => przewód szaro-biały => złącze diagnostyczne.

W ECU z AFN-a został wyłączony immo, a w praktyce przewód z pinu 61 od ECU został urwany przy ścianie grodziowej gdzie instalacja wchodzi do kabiny, znalazłem jego dalszą część z wtyczka przy module immo
Obrazek
wchodzi on do wtyczki sześcio pinowej modułu a kabel ten jest pod drugim pinem,
Obrazek

i wygląda na to że wychodi pinem numer 3 z tej samej wtyczki sześcio pinowe, do sedna sprawy: Nurtujące mnie pytanie czy moduł immo musze podłączyc by wkońcu nawiązać komunikacje pomiędzy ECU a OBD2

Moduł immo a OBD2

: sob lip 09, 2011 22:01
autor: norek111
retim pisze: Nurtujące mnie pytanie czy moduł immo musze podłączyc by wkońcu nawiązać komunikacje pomiędzy ECU a OBD2
nie

Moduł immo a OBD2

: sob lip 09, 2011 23:55
autor: retim
no to aby tyle, instalka komory silnika już ogarnięta wiązka okręcona parcianą taśmą, wygląda jak ori przewody wszystkie przejścia mają od kompa do miejsca docelowego teraz tylko motor poskładać i czekać na efekty, a czy jest taka możliwośż że mimo poprawnego podłączenia komunikacja przez OBD2 nie zostanie nawiązana i dlaczego??

Moduł immo a OBD2

: ndz lip 10, 2011 08:29
autor: norek111
poprawne połączenie z ECU,interfejs działający i diagnoza VAGiem musi być
sterownik silnika na stole możesz sobie podłączyć pod VAGa(sprawdzone na 100%) Obrazek

Moduł immo a OBD2

: ndz lip 10, 2011 19:29
autor: retim
A jeśli chodzi o OBD II stosowane w AFN-ie z 97 roku to z tego co mi wiadomo powinno wyglądać tak: pin 4 i 5 - masa, pin 7 - linia K i pin 16 +12V, bo w poprzedniej instalacji było coś takiego: pin 4 - masa, pin 7 - linia K, pin 15 - linia L i pin 16 + 12V