Moduł immo a OBD2
: sob lip 09, 2011 11:04
Witam koledzy, mam takie pytanko, mianowicie: Do passata b3 z roku 93 gdzie orginalnie w komorze silnika siedział SB 1.6 TD+ic został wsadzony 1.9TDi AFN. Od tamtego momętu poprzedni właściciel borykał się z problemem komunikacji między ECU a OBD2, w passacie jest bodajrze ori obd te dwie wtyczki +/- 12V i K-line, z tym że przy AFN-ie niema przez nie łączności, kabel K-line dochodzi do wiazki sterownika bodajrze poduszek i gdzieś zanika. A że silnik w chwili obecnej jest na stole to postanowiłem dojśc do ładu z OBD2 bo to podstawa i wiązka komory silnika z AFN-a jest rzpruta w garażu. Wg tego co pokazuje program AutoData w pinoucie ECU, pin 61 jest odpowiedzialny za złącze diagnostyczne z tym, że auto data pokazuje dokładnie coś takiego 61=> przewód szaro-biały=> komputer sterujący immo => przewód szary => przewód szaro-biały => złącze diagnostyczne.
W ECU z AFN-a został wyłączony immo, a w praktyce przewód z pinu 61 od ECU został urwany przy ścianie grodziowej gdzie instalacja wchodzi do kabiny, znalazłem jego dalszą część z wtyczka przy module immo
wchodzi on do wtyczki sześcio pinowej modułu a kabel ten jest pod drugim pinem,
i wygląda na to że wychodi pinem numer 3 z tej samej wtyczki sześcio pinowe, do sedna sprawy: Nurtujące mnie pytanie czy moduł immo musze podłączyc by wkońcu nawiązać komunikacje pomiędzy ECU a OBD2
W ECU z AFN-a został wyłączony immo, a w praktyce przewód z pinu 61 od ECU został urwany przy ścianie grodziowej gdzie instalacja wchodzi do kabiny, znalazłem jego dalszą część z wtyczka przy module immo
wchodzi on do wtyczki sześcio pinowej modułu a kabel ten jest pod drugim pinem,
i wygląda na to że wychodi pinem numer 3 z tej samej wtyczki sześcio pinowe, do sedna sprawy: Nurtujące mnie pytanie czy moduł immo musze podłączyc by wkońcu nawiązać komunikacje pomiędzy ECU a OBD2