MK2 światła dalekosiężne i zwarcie

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ferdek16v
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 15:51
Lokalizacja: Golczewo

MK2 światła dalekosiężne i zwarcie

Post autor: ferdek16v » sob lip 09, 2011 10:23

Witam.Mam taki problem że po podłączeniu świateł dalekosiężnych do golfa mk2 popaliło mi wyjście ze stacyjki które odpowiada za światła , wycieraczki i nie działa jeszcze do tego dmuchawa.Dalekosiężne podłączyłem wpinając sie pod światła drogowe ,,plusem'' i ,,minusem''.Tam jest chyba żarówka H3 i wychodzi z niej tylko kabel ,,plusowy'' wiec minusowy włożyłem między żarówke a obudowe lamp.Jeśli ktoś sie orientuje co żle podłączyłem to byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedz bo w temacie elektryki to jestem kompletnie zielony.pozdrawiam



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

MK2 światła dalekosiężne i zwarcie

Post autor: miś fazi » sob lip 09, 2011 11:14

napisz no jakie to mocne żarówki są w tych dokładanych światłach



Awatar użytkownika
ferdek16v
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 15:51
Lokalizacja: Golczewo

MK2 światła dalekosiężne i zwarcie

Post autor: ferdek16v » sob lip 09, 2011 12:10

żarówki są 55W



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

MK2 światła dalekosiężne i zwarcie

Post autor: miś fazi » sob lip 09, 2011 13:34

dodatkowe 110 W , to powinieneś użyć do tego przekaźnika , napięcie idące na ,zarówki od długich powinno sterować cewką przekaźnika , a pluś powinieneś dać bezpośrednio np. z akumulatora , Ty nie zrobiłeś zwarcia , tylko po prostu kostka nie wytrzymała takiego poboru prądu



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

MK2 światła dalekosiężne i zwarcie

Post autor: Lipek81 » sob lip 09, 2011 14:09

Przekaźnik to może nie koniecznie, choć zawsze to lepiej. Oryginalnie nie było przekaźnika i było podłączone, tak, jak napisał ferdek16v. Pewnie stacyjka była już na tyle zużyta, że nie dała rady pociągnąć dodatkowych reflektorów i się spaliła. Po wymianie na nową, jeżeli wszystko podłączyłeś prawidłowo, powinno być ok.



Awatar użytkownika
ferdek16v
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 15:51
Lokalizacja: Golczewo

Re: MK2 światła dalekosiężne i zwarcie

Post autor: ferdek16v » sob lip 09, 2011 16:28

Lipek81 pisze:Przekaźnik to może nie koniecznie, choć zawsze to lepiej. Oryginalnie nie było przekaźnika i było podłączone, tak, jak napisał ferdek16v. Pewnie stacyjka była już na tyle zużyta, że nie dała rady pociągnąć dodatkowych reflektorów i się spaliła. Po wymianie na nową, jeżeli wszystko podłączyłeś prawidłowo, powinno być ok.
A orginalnie jak jest podłączony minus z tych żarówek? Bo nie sądze żeby był włożony pod żarówkę.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

MK2 światła dalekosiężne i zwarcie

Post autor: Lipek81 » ndz lip 10, 2011 20:57

Jeżeli chodzi o to, jak jest to podłączone w reflektorze dalekosiężnym, to masa podłaczona jest za pomocą konektora do obudowy reflektora - w reflektorze, tam, gdzie osadzasz żarówkę jest taki nadlew w kształcie litery "T" i tan zakładasz konektorek. A z drugiej strony masa podłączona jest pod przewód żarówki reflektora H4



Awatar użytkownika
ferdek16v
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 15:51
Lokalizacja: Golczewo

Re: MK2 światła dalekosiężne i zwarcie

Post autor: ferdek16v » ndz lip 10, 2011 22:14

No to wszystko wiem.Zamontowałem dziś nową kostkę i zobaczę czy znów się nie popali.Dzięki wielkie.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

MK2 światła dalekosiężne i zwarcie

Post autor: Qto » ndz lip 10, 2011 22:27

ferdek16v pisze:zobaczę czy znów się nie popali
jeżeli dobra to się nie popali...ale ę autko już trochę latek ma i instalacja nie ma takiej sprawności jak kiedyś...to na pewno nie pożałujesz jak założysz przekaźniki - światła będą lepiej świeciły i odciążone będą elementy typu kostka stacyjki czy włącznik świateł
Jakbyś się skusił to jest fotoporada w FAQ - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=64358" onclick="window.open(this.href);return false;

Nawet w mk4 da się zauważyć różnice z przekaźnikami i bez...a jakby nie było kilka lat młodsze niż mk2



Awatar użytkownika
ferdek16v
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 15:51
Lokalizacja: Golczewo

Re: MK2 światła dalekosiężne i zwarcie

Post autor: ferdek16v » pn lip 11, 2011 14:28

Qto napisał-
Jakbyś się skusił to jest fotoporada w FAQ - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=64358" onclick="window.open(this.href);return false;

Dzięki za link do fotoporady.Może rzeczywiście się niedługo skuszę na montaż tych przekażników...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości