Strona 1 z 1

przekaźnik 167 czy pompa paliwa?

: śr lip 06, 2011 15:35
autor: tomekacerxxx
Witam moj golf nie chce opalic .iskra jest lecz po przekreceniu kluczyka pompa paliwa nie buczy. podejrzewam pompe paliwa (wymieniana 2 miesiace temu) lub przekaźnik pompy 167 ale nie wiem jak go sprawdzic. wykręcałem pompe paliwa i podlaczalem ją pod 12 v z prostownika pompa pracuje . po załozeniu do samochodzu i przekreceniu kluczyka zadzialala na 5 sekund po ponownym przekreceniu nie dziala wiec podejrzewam przekaźnik moze ktoś ma jakiś pomysł jak sprawdzic przekaźnik

przekaźnik 167 czy pompa paliwa?

: śr lip 06, 2011 18:45
autor: Qto
Wyjąć przekaźnik, na styk 85 podać masę a na styk 86 +12V, przekaźnik powinien zadziałać (charakterystyczne cyknięcie) czyli pomiędzy stykami 30 i 87 pojawi się przejście (zwarcie)...po odłączeniu zasilania przekaźnika powinno nastąpić ponowne cyknięcie - styki 30 i 87 będą wtedy rozłączone

Możesz też sprawdzić czy do pompy dochodzi w ogóle napięcie. Możesz też wyciągnąć przekaźnik i połączyć kabelkiem dwa styki w gnieździe, te które odpowiadają stykom 30 i 87 przy przekaźniku...wtedy pompka powinna zacząć gadać bez przekaźnika.