Strona 1 z 1
Instalacja pod hak oryginalny. Pytanie
: pt cze 24, 2011 23:48
autor: Monsteer
Witam
Pewnie mnie zbesztacie, że jest szukajka ale nie mogę znaleźć tego co mnie interesuje a chodzi o oryginalną instalację pod hak do mk2. Kupiłem zderzak z hakiem, oryginał z wersji Fire and Ice wraz z wiązkami przewodów i przekażnikami 22 i 151. Dostałem od Gościa lampkę w deskę z kontrolą kierunków przyczepki ale nie znajduję schematu jak to wpiąć prawidłowo... Ja mam golfa CL z silnikiem RP.
i teraz tak... długi kabelek jednożyłowy z bezpiecznikiem który biegnie na pewno gdzieś od skrzynki bezp. do tyłu auta a na sobie ma żółtą taśmę z nr 1.
kontrolka z zieloną wtyczką która na pewno wchodzi w skrzynkę bezpieczników. A czerwony kabel ? Też w skrzynkę? Gdzie?
i krótka wiązka z przekaźnikiem 151. Jeden z kabelków ma zółtą taśmę z nr 1, więc może trza to połączyć z długim kablem na pierwszej fotce, bo pasują złącza... A dwa pozostałe kable w jednej izolacji?
Jest jeszcze jedna wiązka już od samego haka która się rozwidla na lewą i prawą stronę i jak mniemam będzi podpięta pod lampy tylne bo na tyle tych kabli wystarczy.
Jeśli macie może namiary na schemat jak to dobrze połączyć to byłbym wdzięczny
Instalacja pod hak oryginalny. Pytanie
: sob cze 25, 2011 02:32
autor: Zico63b
Przekaźnik 22 to przerywacz kierunkowskazów z kontrolą przyczepy - należy wyjąć 21 i wstawić 22.
Przekaźnik 151 jest od tylnego przeciwmgłowego dla przyczepy, powinien być tak wpięty, by przy podpięciu przyczepki odpinał lampę pmgłową auta a włączał lampę pmgłową przyczepy. Kontrolkę kierunkowskazów wpina się chyba w złącze X/06 z tyłu skrzynki, o ile jest to jej nowsza wersja.
Nie wiem czy tam jest wszystko, wydaje mi się że trochę brakuje. Zależy też czy gniazdo jest na 7 pinów czy też na 13. To na 13 wymaga stałego plusa (może to ten długi czerwony, kończy się wtyczką wpinaną w część z gniazda) oraz plusa z zapłonu.
To takich kilka uwag. Pełnego "manuala" nie znalazłem dla Kolegi.
Instalacja pod hak oryginalny. Pytanie
: sob cze 25, 2011 12:47
autor: Monsteer
Dzięki
Kolego za znaczne rozjaśnienie sytuacji
.Patrzę na to wszystko i też mi czegoś brakuje. Rozebrałem gniazdo a jest ono 13`sto pinowe (ISO 11446) ale podpięte jest do niego 7 przewodów i tak kolejno (podaję kolory jeśli by komuś kiedyś było to potrzebne):
1.kierunkowskaz Lewy (czarny z białym)
2.przeciwmgłowe (popielaty z żółtym)
3.masa (brązowy)
4.kierunkowskaz Prawy (czarny z zielonym)
5.pozycyjne Prawy (popielaty z czerwonym)
6.Stop (czarny z czerwonym)
7.pozycyjne Lewy + tablica (popielaty z czarnym)
I teraz patrząc na poniższy opis tego złącza w ogóle nie ma w mojej instalacji przewodu 12.test podłączenia przyczepy. Ale sobie myślę dalej, że może żeby działała kontrolka do kierunkowskazów przyczepy nie jest potrzebny ten przewód tylko właśnie przekaźnik 22... ale skąd auto będzie "wiedziało", że jest przyczepa podpięta lub nie?
Zwiększonym obciążeniem przekaźnika 22 ???
Instalacja pod hak oryginalny. Pytanie
: sob cze 25, 2011 15:59
autor: Zico63b
Tak jest! Test podłączenia przyczepy nie jest używany w Golfie 2; dopiero młodsze autka z CAN'em mają tą funkcję. Czyli 12 zostawiamy w spokoju. W Golfie 2 "wiedza" samochodu o wpiętej przyczepie sprowadza się do kontroli migacza przyczepy oraz wyłączenia tylnego światła pmgłowego na samochodzie przy podpiętej przyczepie.
To pierwsze jest realizowane użyciem przerywacza 22 (ma wyjście na kontrolkę - dodatkową "nóżkę" - i napięcie idzie do żaróweczki w listwie w panelu).
To drugie to różnie w zależności od typu gniazda. Często jest tak, że przewód popielaty z żółtym idzie wpierw do mikrowłącznika (styk 2a, niewidoczny na rysunku bo ukryty w konstrukcji gniazda). Bez wpiętej wtyczki "mikrus" podaje napięcie z powrotem do samochodu, do lampy przeciwmgłowej a odpina od pinu 2 gniazda. Po wciśnięciu wtyczki przyczepy, "mikrus" przełącza napięcie odpinając auto a podając na pin 2 gniazda i przyczepa świeci a autko gaśnie.
To jest przydatne najbardziej przy holowaniu campingów z błyszczącą, odbijającą mocne światło przeciwmgłowe auta, powierzchnią nadwozia. Ciężko wówczas coś widzieć wieczorem w lusterku.
Przy odrobinie wysiłku można sobie podpiąć jeszcze kontakty 8, 9 i 10 - 8 bardzo przydatna przy większych dłuższych przyczepach cofając w ciemnościach a 9 i 10 niezastąpione w przyczepach campingowych.
Instalacja pod hak oryginalny. Pytanie
: sob cze 25, 2011 16:43
autor: adamtb
Instalacja pod hak oryginalny. Pytanie
: ndz cze 26, 2011 15:08
autor: majekMK2
tutaj masz fotke jedna która mam poszukam kolejnych te kable tam były wpiete
co do wtyczek to przekaznik 151 bedzie z tyłu auta z boku od strony kierowcy zamontowany i tam połacz kable z 1 fotki i 3 fotki
poszukam tych fotek i opisu bo miałem specialnie spisane zeby było lepiej z montazem
Instalacja pod hak oryginalny. Pytanie
: ndz cze 26, 2011 22:10
autor: Monsteer
Dzięki
Zico63b. U mnie w gnieździe nie ma styku 2a więc kwestia wykrycia podpięcia przyczepki pójdzie chyba innym torem. Przyglądam się włącznikowi świateł przeciwmgielnych i jest on 3`stopniowy (off,on,on) w moim przypadku więc może będzie to szło przez ten przełącznik.... Na trzecim stopniu puścić prąd przez przekaźnik,,, i znów kabelkologia...
He He He !!!
majekMK2 nie mów, że to od Ciebie kupiłem zdeś bo właśnie do Mesznej się po niego wybrałem
. Jakbyś znalazł te połączenia było by Super
Instalacja pod hak oryginalny. Pytanie
: ndz cze 26, 2011 22:13
autor: majekMK2
Monsteer pisze:He He He !!! majekMK2 nie mów, że to od Ciebie kupiłem zdeś bo właśnie do Mesznej się po niego wybrałem
. Jakbyś znalazł te połączenia było by Super
heh tak ode mnie tylko mnie nie było brat był
poszukam kolejnych fotek i opisów czy nie mam
Instalacja pod hak oryginalny. Pytanie
: ndz cze 26, 2011 23:01
autor: Zico63b
Ponieważ "kodeks drogowy" dopuszcza zarówno wyłączanie się jak i pozostawanie tego przeciwmgłowego - radzę nie "przeżywać" tematu a wpiąć pin 2 gniazda haka pod lewą lampę tylną samochodu, na żywo, na sztywno - niech świecą się na razie razem (autko + przyczepka). Jak Kolega wyczai jak to podpiąć - to sobie zrobi a już teraz będzie mógł jechać do przeglądu.
Nawiasem mówiąc, może co dziesiąta stacja diagnostyczna ma próbnik 13-pin do kontroli prawidłowości podpięcia - a powinna mieć każda.
Instalacja pod hak oryginalny. Pytanie
: pn cze 27, 2011 17:51
autor: Monsteer
Zgadza się
Zico masz całkowitą rację i generalnie nie jest tak, że nie śpię przez to po nocy
ale... chciałbym to podpiąć jak "fabryka przykazała", no bo skoro są kabelki i przekaźniki to jakoś trzeba to połączyć
i jeszcze jest jedna rzecz, drobnostka... a mianowicie z wiązki z haka kabelek do przeciwmgielnego jest zakończony takim ładnym gniazdem, że pasuje do niego wtyczka jaką trzymam w ręce na pierwszej fotce. I tutaj chciałbym uniknąć obcinania tej końcówki i zachować cały ten komplet w oryginale
. Dlatego też nawet nie będę przekładał gniazda na nasze 7pinowe tylko dokupię "przelotkę"
No zgadza się
Eeee... to spoko
majekMK2 dzięki żeś się dał jeszcze naciągnąć na tą owiewkę
Pozdrów brata, fajnie się gawędziło, a fotki jakbyś znalazł to ...
Instalacja pod hak oryginalny. Pytanie
: czw cze 30, 2011 12:29
autor: Lipek81
Monsteer, jaki kolor ma przewód dochodzący do wtyczki na drugim zdjęciu?
Napisz też, czy masz starą, czy nową instalację w golfie, oraz czy samochód z którego pochodzi instalacja miał starą, czy nową elektrykę.
Instalacja pod hak oryginalny. Pytanie
: czw cze 30, 2011 21:46
autor: Monsteer
Masz na myśli przewód który się kończy czerwoną końcówką którą trzymam w palcach? Jeśli tak to zdaje się jest ona nie ważna ponieważ drugi koniec tego kabla biegnie do kontrolki w pulpit a tam jest ten kabelek "ślepy" tzn. nie ma metalowego pinu z którym by się ten przewód łączył.
Co do instalacji to mam chyba nową. Skrzynka z tyłu ma dwa rzędy gniazd, jedno koło drugiego na całej swej długości a sądząc po wiązce którą dostałem z hakiem (właśnie ta z zieloną wtyczką na 2 fotce) pasuje do mojej skrzynki idealnie.
Instalacja pod hak oryginalny. Pytanie
: pt lip 01, 2011 08:34
autor: Lipek81
W takim razie masz nową instalację. Może nie napiszę niczego nowego, ale należy wymienić wiązkę idącą do lampki ostrzegawczej (zwykła ma tylko 2 przewody, na do przyczepki ma więcej). Wymienić przekaźnik 21 na 22, podłączyć z tyłu wiązkę haka do lamp. To jest wersja bez wyłącznika światła przeciwmgielnego - tylko do takiej mam schematy.
Wyłączenie światła przeciwmgielnego odbywa się poprzez wyłącznik w gnieździe przyczepki - jak podniesiesz klapkę i włożysz wtyczkę, to odpowiednie styki się tam zwierają (lub rozwierają - tego nie wiem).