Strona 1 z 1

ASR a obroty silnika?

: ndz cze 19, 2011 03:01
autor: neever
Witam! Mam problem ze swoim mk4. Załącza mi sie asr podczas normalnej jazdy tzn. po odpaleniu auta przez jakis czas konrolka od asr sie nie pali i auto normnalnie przyspiesza, natomiast po zapaleniu sie kontrolki asr na zegarach auto traci moc, zaczyna szarpac oraz spada predkosc odbrotowa do 1200 obr/min Na postoju jak sie zapali owa kontrolka to rowniez nie mozna dac wiekszych obrotow silnika (niewazne czy pedał gazu jest na maxa wcisniety czy tez nie)

Spotkał się ktoś z takim problemem? Dodam iż czujniki abs w kołach posprawdzane, podpiecie pod vaga wykazało błąd: 01314 dane z obszaru silnika

O co chodzi z tym bledem? Po wykasowaniu błedu po chwili od nowa sie pojawia.

pozdrawiam

ASR a obroty silnika?

: ndz cze 19, 2011 10:40
autor: Rafał 21
neever pisze:O co chodzi z tym bledem? Po wykasowaniu błedu po chwili od nowa sie pojawia.
neever, z czego czerpiecie taką wiedzę że wykasowanie błędu usuwa usterkę i po kłopocie za pomocą kabelka z allegro :banghead: W pierw należy usunąć usterkę i wykasować błędy z pamięci . Błąd o1314 Wytyczne serwisie błędu 01314 Komputer sterujący silnikiem - brak komunikacji
- sprawdzić według schematu elektrycznego magistralę danych do komputera sterującego silnikiem.
Najpierw radził bym Sprawdzić wszystkie wiązki (wtyczki/kostki i połączenia elektryczne) prowadzące do komputera sterującego silnikiem. przeczyścić styki lub wymienić na nowe jak będą skorodowane .Jak róqnież opisują koledzy mogą być inne czujniki z których komputer nie może odczytać prawidłowych danych


N

ASR a obroty silnika?

: ndz cze 19, 2011 11:45
autor: grg474
Rafał 21 pisze:neever, z czego czerpiecie taką wiedzę że wykasowanie błędu usuwa usterkę i po kłopocie za pomocą kabelka z allegro
z tego ze wiele usterek to błędy uzyskane np ze spadku zasilania - skasowanie błędu jest najprostsza metodą wykluczenia lub potwierdzenia czy jest to usterka stałą czy też "jednorazowa". Wielokrotnie spotkałem się z błędami które powstały podczas jakiejś ingerencji w instalację elektryczną a skasowanie samego błędu spowodowało łatwe zaadaptowanie np czujnika skrętu kierownicy w passacie B6.
Często ilość błędów sterowniku jest spowodowana tym że nastąpiła awaria jednego czujnika, a w następstwie złego działania tego czujnika pojawiły się inne błędy które nigdy więcej nie pojawiły się po wymianie jednego sprawcy czyli tego czujnika który spowodował pierwszy błąd.
Rafał 21 pisze:Najpierw radził bym Sprawdzić wszystkie wiązki (wtyczki/kostki i połączenia elektryczne) prowadzące do komputera sterującego silnikiem. przeczyścić styki lub wymienić na nowe jak będą skorodowane
mylę że to jest najszybsza metoda ustaleni a przyczyny - schemat w łapę i sprawdzić czy nie zaśniedziały styki + czy jest ciągłość przewodu.

Re: ASR a obroty silnika?

: ndz cze 19, 2011 13:33
autor: neever
Rozumiem. Możesz mi powidziec gdzie znajduje się komputer sterujący silnikiem w mk4?

Może to być spowodowane tym ze gdzies sie urwał kabelek, kiedyś mialem luzny kabel od ladowania i chwilami mi auto gaslo i przerywalo ale szybko ten temat opanowalem i ladowanie zrobilem jednak od tego czas mam problem z asr. Ten problem z asr powstał pierwszy raz podczas gdy mi auto wtedy przygaslo i szarplo. Wiec chyba dobrze mysle?

ASR a obroty silnika?

: ndz cze 19, 2011 13:37
autor: Rafał 21
grg474 pisze:z tego ze wiele usterek to błędy uzyskane np ze spadku zasilania - skasowanie błędu jest najprostsza metodą wykluczenia lub potwierdzenia czy jest to usterka stałą czy też "jednorazowa
grg474, to jest oczywiste co napisałeś i gdy ten błąd dalej wyskakuje to trzeba zakasać rękawy ,tylko wielu o zgrozo z wieloletnim stażem na tym forum uważa że kabelek zastępuje mechanika/diagnostę itp :P Lub najprościej bez logów naprawić niedomagania silnika za pomocą korespondencji

ASR a obroty silnika?

: ndz cze 19, 2011 13:43
autor: Qto
neever pisze:gdzie znajduje się komputer sterujący silnikiem w mk4?
Pod plastikowym podszybiem...zdejmujesz wycieraczki, podszybie i masz dostęp do sterownika :bigok:

Re: ASR a obroty silnika?

: ndz cze 19, 2011 15:10
autor: neever
Rafał 21 pisze:
grg474 pisze:z tego ze wiele usterek to błędy uzyskane np ze spadku zasilania - skasowanie błędu jest najprostsza metodą wykluczenia lub potwierdzenia czy jest to usterka stałą czy też "jednorazowa
grg474, to jest oczywiste co napisałeś i gdy ten błąd dalej wyskakuje to trzeba zakasać rękawy ,tylko wielu o zgrozo z wieloletnim stażem na tym forum uważa że kabelek zastępuje mechanika/diagnostę itp :P Lub najprościej bez logów naprawić niedomagania silnika za pomocą korespondencji

No to już znamy przyczynę wyskakiwania bledu asr. Wtedy gdy mialem problem z ladowaniem (lużny kabel oraz izolacja na kablu mi sie obtarla i przy wstrzasach robila spinola - spadki napiecia) to wtedy zaczął wybijać asr. Czyli że wnioskuę z tego że raczej coś się uszkodziło niż luźny kabel? Aczkolwiek od rana dzisiaj sprawdzam wszystkie połączenia i jak narazie zero efektu :rozpacz:

Qto dzieki za wskazanie miejsca. Tam nie sprawdzałem jeszcze.