BORA Tempomat TDI tanio i dogłębnie
: wt cze 07, 2011 22:00
Podnoszę jeszcze raz temat tempomatu, uważam że nie jest wyczerpany z lektury internetu nie mogę wywnioskować co i jak wiele pytań pozostaje bez odpowiedzi. Prace wykonam osobiście na swoim Borewiczu więc deklaruję się dokumentować.
Na początek wybór opcji a są dwie:
1) Manetka z allegro koszt ok 100 zeta i ciągnięcie (lub nie patrz pytania) lub nie kabli do podszybie silnika
2) jeden przycisk do utrzymania aktualnej prędkości.
Wykonanie obu opcji wymaga włączenia tempomatu w WAG
opcja nr 1 i pytania na początek
Pytanie 1.1 Różne są manetki na allegro rożny układ przycisków czy może ktoś wyjaśnić ich znaczenie ON, SET, RESET..., czy wszystkie te klony manetek będą pasowały do MK4 i bory?
Pytanie 1.2 Czy jest szansa że w Golfie MK4 lub Borze bez tempomatu jest doprowadzona wiązka z wtyczką do manetki do podłączenia tempomatu gdzieś w okolicy kierownicy?
Pytanie 1.3 Jeżeli na pytanie 1.2 odpowiedź jest NIE NIE MA to czy to prawda że komputer silnika znajduje się wiza wi kierowcy w podszybiu za mechanizmem wycieraczek?
Pytanie 1.4 Jeżeli nie ma wiązki oryginalnej do podłączenia tempomatu to czy z podszybia będę miał dostęp do komputera tak abym mógł wykonać wymagane prace, może trzeba coś jeszcze demontować np mechanizm wycieraczek?
opcja nr 2
Pytanie 2.1 Gdyby nie chciało mi się wydawać 100 złotych na manetkę i wykonywać do niej wiązkę to czy jest możliwość zastosowania jednego tylko przycisku który po wciśnięciu komputer utrzymywałby aktualną w chwili przyciśnięcia przycisku prędkość ? Która to funkcja powinna być ON, SET....?
Pytanie 2.2 Czy moje rozumowanie jest poprawne aby wywołać elektrycznie jakąś funkcję tempomatu trzeba podać + zasilania (najlepiej przez bezpiecznik) na konkretny pin komputera (na razie nie mówimy o schemacie który powinien to być PIN)?
Pytanie 2.3 Czy możecie podać schemat z opisem pinów komputera sterującego, chodzi o wyprowadzenia tempomatu ?
Pytanie 2.4 Jeżeli układ wymaga zasilania (Twierdząca odpowiedź na pytanie 2.2) to który bezpiecznik jest oryginalnie odpowiedzialny za obsługę tempomatu w MK4 i borze, czy po dołożeniu tempomatu trzeba zwiększyć jego wartość. Słyszałem coś o wyciąganiu pinu bezpiecznika nie wystarczy wpiąć się do przewodu który jest za bezpiecznikiem? (może nie znam konstrukcji skrzynki bezpieczników) ?
Może pytam zbyt dokładnie ale chciałbym aby powstał z tego tutorial.
Na początek wybór opcji a są dwie:
1) Manetka z allegro koszt ok 100 zeta i ciągnięcie (lub nie patrz pytania) lub nie kabli do podszybie silnika
2) jeden przycisk do utrzymania aktualnej prędkości.
Wykonanie obu opcji wymaga włączenia tempomatu w WAG
opcja nr 1 i pytania na początek
Pytanie 1.1 Różne są manetki na allegro rożny układ przycisków czy może ktoś wyjaśnić ich znaczenie ON, SET, RESET..., czy wszystkie te klony manetek będą pasowały do MK4 i bory?
Pytanie 1.2 Czy jest szansa że w Golfie MK4 lub Borze bez tempomatu jest doprowadzona wiązka z wtyczką do manetki do podłączenia tempomatu gdzieś w okolicy kierownicy?
Pytanie 1.3 Jeżeli na pytanie 1.2 odpowiedź jest NIE NIE MA to czy to prawda że komputer silnika znajduje się wiza wi kierowcy w podszybiu za mechanizmem wycieraczek?
Pytanie 1.4 Jeżeli nie ma wiązki oryginalnej do podłączenia tempomatu to czy z podszybia będę miał dostęp do komputera tak abym mógł wykonać wymagane prace, może trzeba coś jeszcze demontować np mechanizm wycieraczek?
opcja nr 2
Pytanie 2.1 Gdyby nie chciało mi się wydawać 100 złotych na manetkę i wykonywać do niej wiązkę to czy jest możliwość zastosowania jednego tylko przycisku który po wciśnięciu komputer utrzymywałby aktualną w chwili przyciśnięcia przycisku prędkość ? Która to funkcja powinna być ON, SET....?
Pytanie 2.2 Czy moje rozumowanie jest poprawne aby wywołać elektrycznie jakąś funkcję tempomatu trzeba podać + zasilania (najlepiej przez bezpiecznik) na konkretny pin komputera (na razie nie mówimy o schemacie który powinien to być PIN)?
Pytanie 2.3 Czy możecie podać schemat z opisem pinów komputera sterującego, chodzi o wyprowadzenia tempomatu ?
Pytanie 2.4 Jeżeli układ wymaga zasilania (Twierdząca odpowiedź na pytanie 2.2) to który bezpiecznik jest oryginalnie odpowiedzialny za obsługę tempomatu w MK4 i borze, czy po dołożeniu tempomatu trzeba zwiększyć jego wartość. Słyszałem coś o wyciąganiu pinu bezpiecznika nie wystarczy wpiąć się do przewodu który jest za bezpiecznikiem? (może nie znam konstrukcji skrzynki bezpieczników) ?
Może pytam zbyt dokładnie ale chciałbym aby powstał z tego tutorial.