Strona 1 z 1

Jak uruchomić światła awaryjne poza włącznikiem

: wt cze 07, 2011 20:41
autor: pablo-pablo
Tak jak w temacie: jak włączyć światła awaryjne omijając włącznik na kierownicy? Chce dorobić dodatkowy włącznik awaryjnych ale nie wiem w jakie kable go wpiąć (które trzeba zewrzeć). Nie mogą dobrać się do włącznika na kierownicy żeby zobaczyć jakie kolory kabli do niego dochodzą i jestem w kropce. Jest sporo wtyczek pod kierownicą, myślę że może być to kostka oznaczona SLD1 do której dochodzi 7 kabli:
1 brązowo-niebieski
2 czarno-biały z zielonymi pasami
3 czarno-biały
4 szaro-czarny
5 szary
6 szaro-czerwony
7 niebiesko-zielony
Po odłączeniu tej kostki przycisk awaryjnych nie działa wiec to powinno być gdzieś tam. Pomóżcie proszę!

Jak uruchomić światła awaryjne poza włącznikiem

: wt cze 07, 2011 21:53
autor: Zico63b
Na kierunkowskazy wychodzą z włącznika awaryjnych przewody czarno-zielony (prawe) i czarno-biały (lewe). Po podpięciu plusa w te przewody - lampy zaświecą. Tylko włącznik fabryczny MUSI być wówczas wyłączony.

Re: Jak uruchomić światła awaryjne poza włącznikiem

: wt cze 07, 2011 22:36
autor: pablo-pablo
No właśnie, znalazłem przewody które jak zewrę to włączają wszystkie kierunki, ale faktycznie oprócz tego włącznik fabryczny musi być włączony - ale dlaczego? Nie da się tego jakoś ominąć? Chciałbym włączać awaryjne bez używania oryginalnego włącznika. Jak go "oszukać"?

Jak uruchomić światła awaryjne poza włącznikiem

: wt cze 07, 2011 23:25
autor: Zico63b
Trochę nie zrozumiałem intencji Kolegi, wyjaśnionych w poprzednim poście. Myślałem, że chodzi o podpięcie czegoś w rodzaju powiadamiania awaryjnymi z centralnego.
Jeśli jednak chodzi o zwykłe zdublowanie włącznika, by np. "podziękować" na drodze a dostęp za kierownicę nie jest wygodny - to inaczej:
Musi być włącznik mający dwie niezależne pary styków i zasilanie jego podpiąć pod wspomniany już czarno-biało-zielony a wyjścia do podanych przeze mnie.
Coś takiego:
Obrazek

Re: Jak uruchomić światła awaryjne poza włącznikiem

: wt cze 07, 2011 23:43
autor: pablo-pablo
Intencje zostały zrozumiane w 100% - chodzi właśnie o lepszy dostęp do włącznika żeby podziękować na drodze. Umiejscowienie na kierownicy jest bardzo niewygodne. Czekam zatem na szkic bo na razie to jestem trochę zakręcony i nie bardzo wiem co gdzie do czego :otepienie:

Jak uruchomić światła awaryjne poza włącznikiem

: wt cze 07, 2011 23:48
autor: pablo-pablo
A możesz mi te kabelki na schemacie przyporządkować do cyferek które opisałem powyżej? (1-7) Bo kolorki się nie do końca zgadzają a nie chciałbym czegoś schrzanić...

Jak uruchomić światła awaryjne poza włącznikiem

: śr cze 08, 2011 00:06
autor: Zico63b
Wejście to kabelek numer 2;
Wy 1 to kabelek numer 3;
Wy 2 to kabelek, którego nie ma w spisie gdyż jest w innej wtyczce przy manetkach.

Jak uruchomić światła awaryjne poza włącznikiem

: śr cze 08, 2011 16:02
autor: pablo-pablo
A co by się stało jakbym zastosował zwykły włącznik, taki dla 1 pary, tzn bez rozdzielania sygnału? Albo zwykły włącznik a na jednym z wyjść wpiąłbym diodę prostowniczą 12V żeby sygnał nie cofał się i nie przechodził na drugi przewód? Może tak być?

Jak uruchomić światła awaryjne poza włącznikiem

: śr cze 08, 2011 16:31
autor: Zico63b
Rozwiązanie pierwsze odpada: po włączeniu kierunkowskazów - świeciłyby obie strony!
Rozwiązanie drugie jest analogią do podłączania sterowników alarmu czy centralnego z jednym jedynie wyjściem i można to zrobić, wykorzystując ten rysunek:
Obrazek
Jako "ze sterownika" tu należy rozumieć "z włącznika dodatkowego". Jako diody mogą być każde prostownicze diody o prądzie przewodzenia 4÷5 Amper, napięcie dowolne bo i tak najmniejsze na rynku są na chyba 50V.

Jak uruchomić światła awaryjne poza włącznikiem

: śr cze 08, 2011 16:57
autor: sokol26
Nie łatwiej byłoby dać drugi przełącznik równolegle do pierwszego? Wtedy działałyby niezależnie, musiałby być włączony co najmniej jeden z nich żeby awaryjne migały

Jak uruchomić światła awaryjne poza włącznikiem

: czw cze 09, 2011 20:09
autor: pablo-pablo
Grzebałem przed chwilą przy aucie chcąc wykorzystać wszystkie wskazówki i sprawa wygląda tak: po pierwsze przy opisie kabelków w pierwszym poście pomyliłem się i nr 7 ma kolor czarno-zielony a nie niebiesko-zielony i to pewnie o ten kabelek chodziło. Tak wiec Wy2 podłączyłem właśnie pod nr 7 a Wy1 pod nr 3. I tak właśnie powinno być bo wtedy wszystko działa, tzn. po wciśnięciu "mojego-nowego" przycisku wszystkie kierunki migają, ALE wtyczka o której piszę (SLD1) musi być wypięta, a oryginalny guzik awaryjnych musi być wciśnięty! Wtedy tylko mój guzik reaguje. Z tego wynika ze pomimo poprawnych podłączeń, jest jeszcze jakiś czujnik-zabezpieczenie "wciśniętego guzika oryginalnego". Trzeba to jakoś oszukać-ominąć ale nie wiem jak. Jak guzik oryginalny nie jest włączony to nic nie działa i koniec. Co to może być? Chciałem się dobrać do oryginalnego włącznika ale bez rozbierania elementów deski rozdzielczej lub kierownicy chyba nie da rady. Wiecie jakie konkretnie kabelki do niego dochodzą??

Jak uruchomić światła awaryjne poza włącznikiem

: czw cze 09, 2011 22:42
autor: Zico63b
Wszystko jest dobrze: wystarczy włączyć zapłon, a przecież jadąc zapłon jest włączony. Jeśli przycisk jest niewciśnięty - przerywacz działa z zaplonem; jeśli jest wciśnięty - działa zawsze, nawet bez kluczyka.

Re: Jak uruchomić światła awaryjne poza włącznikiem

: pt cze 10, 2011 06:51
autor: pablo-pablo
Teraz rozumiem!!! Spróbuje jeszcze raz i dam znać czy wyszło!

Jak uruchomić światła awaryjne poza włącznikiem

: ndz cze 12, 2011 08:49
autor: pablo-pablo
Wszystko śmiga jak należy - Zico63b dziękuje bardzo za pomoc!!