Strona 1 z 1
Brak iskry na cewce zaplonowej G60 PG
: wt cze 07, 2011 14:43
autor: Muchozoll
Witam serdecznie
Jestem w posiadaniu golfika MK1 z silnikiem g60 1.8 PG z Passata b3 synchro. Kupiłem go z włożonym silnikiem, i nie ogarnięta elektryką ( wiązka kompletna od Passata).
Wszystko jest już podłączone, jednak nie ma iskry na na cewce zapłonowej. Znajomy który mi to podłącza stwierdził że komputer nie podaje sygnału na cewkę, i możliwe że jest uwalony. Wspomniał jeszcze o czujniku Halla.
Najprościej było by podłączyć mój komputer pod inne G60 z Passata b3. Jednak jest tego jak na lekarstwo... Jakieś sugestie pomysły?
Dane kompa:
Bosch 0 261 200 552
VW DF1 037 906 022 DQ
Pozdrawiam
Brak iskry na cewce zaplonowej G60 PG
: wt cze 07, 2011 17:02
autor: ssarna1
Zmierz czujnik halla
Re: Brak iskry na cewce zaplonowej G60 PG
: śr cze 08, 2011 09:46
autor: ssarna1
kostek pisze:ssarna1 pisze:Zmierz czujnik halla
Możesz wyjaśnić co ma czujnik halla do braku iskry na cewce?
Nie chciałbym siać zamętu ale chyba jeśli czujnik halla jest walnięty to auto po prostu chodzi w trybie awaryjnym i przestawia odcinke.
Ad.1 nie chce mi sie wyjaśniać takich banałów
Ad2. nie, poszukaj na forum
Brak iskry na cewce zaplonowej G60 PG
: śr cze 08, 2011 14:06
autor: Muchozoll
Mała aktualizacja
Oględziny CPU ujawniły przepaloną ścieżkę na płycie głównej. Według schematu, odpowiada za cewkę zapłonową. Tylko dlaczego przepaliło obwód? Do sprawdzenia cewka, moduł i kable pod kątem przebicia.
Brak iskry na cewce zaplonowej G60 PG
: sob lip 02, 2011 10:33
autor: Muchozoll
CPU polutowany. Cewka zapłonowa sprawna. Modułu zapłonowego brak (cewka sterowana bezpośrednio z CPU ). Hall sprawny. Po przekręceniu stacyjki na CPU sa napięcia tam gdzie być powinny! Co jest nie tak? Dlaczego CPU nie podaje impulsu na cewkę???
Jakieś pomysły???
Brak iskry na cewce zaplonowej G60 PG
: sob lip 02, 2011 12:24
autor: Paweł Marek
Sprawdź jeszcze masy na ECU pin 13 i 19 , połącz je tuż przed wtyczką najlepiej jeśli to jest taki układ jak w NZ to masy te dochodzą z różnych punktów jak jeden nie kontaktuje to ECU pada po pewnym czasie . Upewnij się czy masz właściwa cewkę, nie moge znaleźć takich danych ale jest kilka rodzajów cewek do aut z tego okresu, może masz z niewłaściwym oporem uzwojenia pierwotnego, prawie napewno jeśli masz starą cewkę z mk1 gdzie aparat był na platynki, wówczas jeszcze plus po zapłonie do kabel cewki zmień z oporowego na zwykły
Brak iskry na cewce zaplonowej G60 PG
: śr paź 26, 2011 19:04
autor: Muchozoll
Odświeżę nieco temat.
Wszystko wskazuje na sterownik silnika. Jestem w trakcie poszukiwań odpowiedniego zamiennika... Dane sterownika w dziale KUPIĘ.
Podmieniłem sterownik i wszystko zagrało aż miło. Problem rozwiązany temat do zamknięcia.