Strona 1 z 1

Brak iskry na cewce zaplonowej G60 PG

: wt cze 07, 2011 14:43
autor: Muchozoll
Witam serdecznie

Jestem w posiadaniu golfika MK1 z silnikiem g60 1.8 PG z Passata b3 synchro. Kupiłem go z włożonym silnikiem, i nie ogarnięta elektryką ( wiązka kompletna od Passata).

Wszystko jest już podłączone, jednak nie ma iskry na na cewce zapłonowej. Znajomy który mi to podłącza stwierdził że komputer nie podaje sygnału na cewkę, i możliwe że jest uwalony. Wspomniał jeszcze o czujniku Halla. :rozpacz: Najprościej było by podłączyć mój komputer pod inne G60 z Passata b3. Jednak jest tego jak na lekarstwo... Jakieś sugestie pomysły?

Dane kompa:

Bosch 0 261 200 552
VW DF1 037 906 022 DQ

Pozdrawiam

Brak iskry na cewce zaplonowej G60 PG

: wt cze 07, 2011 17:02
autor: ssarna1
Zmierz czujnik halla :bigok:

Re: Brak iskry na cewce zaplonowej G60 PG

: śr cze 08, 2011 09:46
autor: ssarna1
kostek pisze:
ssarna1 pisze:Zmierz czujnik halla :bigok:
Możesz wyjaśnić co ma czujnik halla do braku iskry na cewce?
Nie chciałbym siać zamętu ale chyba jeśli czujnik halla jest walnięty to auto po prostu chodzi w trybie awaryjnym i przestawia odcinke.
Ad.1 nie chce mi sie wyjaśniać takich banałów
Ad2. nie, poszukaj na forum

Brak iskry na cewce zaplonowej G60 PG

: śr cze 08, 2011 14:06
autor: Muchozoll
Mała aktualizacja

Oględziny CPU ujawniły przepaloną ścieżkę na płycie głównej. Według schematu, odpowiada za cewkę zapłonową. Tylko dlaczego przepaliło obwód? Do sprawdzenia cewka, moduł i kable pod kątem przebicia.

Brak iskry na cewce zaplonowej G60 PG

: sob lip 02, 2011 10:33
autor: Muchozoll
CPU polutowany. Cewka zapłonowa sprawna. Modułu zapłonowego brak (cewka sterowana bezpośrednio z CPU ). Hall sprawny. Po przekręceniu stacyjki na CPU sa napięcia tam gdzie być powinny! Co jest nie tak? Dlaczego CPU nie podaje impulsu na cewkę???

Jakieś pomysły??? :rozpacz:

Brak iskry na cewce zaplonowej G60 PG

: sob lip 02, 2011 12:24
autor: Paweł Marek
Sprawdź jeszcze masy na ECU pin 13 i 19 , połącz je tuż przed wtyczką najlepiej jeśli to jest taki układ jak w NZ to masy te dochodzą z różnych punktów jak jeden nie kontaktuje to ECU pada po pewnym czasie . Upewnij się czy masz właściwa cewkę, nie moge znaleźć takich danych ale jest kilka rodzajów cewek do aut z tego okresu, może masz z niewłaściwym oporem uzwojenia pierwotnego, prawie napewno jeśli masz starą cewkę z mk1 gdzie aparat był na platynki, wówczas jeszcze plus po zapłonie do kabel cewki zmień z oporowego na zwykły

Brak iskry na cewce zaplonowej G60 PG

: śr paź 26, 2011 19:04
autor: Muchozoll
Odświeżę nieco temat.

Wszystko wskazuje na sterownik silnika. Jestem w trakcie poszukiwań odpowiedniego zamiennika... Dane sterownika w dziale KUPIĘ.

Podmieniłem sterownik i wszystko zagrało aż miło. Problem rozwiązany temat do zamknięcia.