[16v KR '89] Kręci ale nie odpala - Hall czy ster. zapłonu ?
: pt cze 03, 2011 13:58
Witam,
w zeszłym tygodniu podczas jazdy do domu auto zaczęło mi przerywać i nie przyspieszało powyżej 3000 obr/min. Auto to Golf GTI 16v z silnikiem KR z 1989 roku.
Obrotomierz (Digifiz) wariował, tak jakby miał jakieś przebicia w momencie, w którym przerywało. Autem szczęśliwie dojechałem do domu i zaparkowałem. Po zgaszeniu już nie chciał odpalić. Kręcił, ale nie zapalał. Zacząłem go sprawdzać (zgodnie z książką Sam Naprawiam):
- rezystancja na cewce 1.0 om i 7.7 kOm (powinno być 0.6-0.8 i 6.5-8.5k)
- zmierzyłem napięcie na przewodzie niskiego napięcia od cewki 12V
- palec rozdzielacza 950 omów (od 600 do 1400)
- przewody P1 6 kOm P2 5 kOm P3 5.5 kOm P4 5.7 kOm (w normie, ale już nie pamiętam ile powinno być)
- przewód od cewki od rozdzielacza 1.96 kOm (w normie, ale już nie pamiętam ile powinno być)
- kopułka rozdzielacza zapłonu w stanie dobrym, sucha, nie popękana, bolec się porusza bez problemu
- paliwo podaje przez wtryski (sprawdziłem 3 z 4, bo jednego nie udało się wyciągnąć)
Odłączyłem przewód wysokiego napięcia od cewki do rozdzielacza i przyłożyłem go do bloku silnika i do kolektora, zakręciłem silnikiem i nie było widać iskry.
No i teraz kilka pytań:
1. Czy poza cewką może być jeszcze inny powód powyższego stanu rzeczy?
2. Czy warto kupić zamiennik Topran (nie mam najlepszych doświadczeń) za około 60-70 zł, czy może lepiej oryginał Boscha (cena około 150-170 zł)?
3. Chyba nie warto kupować używki bo tak samo jak moja mogą mieć 20 lat na karku i się za chwilę rozsypać, więc 40-50 zł (allegro) będzie wyrzucone w błoto
w zeszłym tygodniu podczas jazdy do domu auto zaczęło mi przerywać i nie przyspieszało powyżej 3000 obr/min. Auto to Golf GTI 16v z silnikiem KR z 1989 roku.
Obrotomierz (Digifiz) wariował, tak jakby miał jakieś przebicia w momencie, w którym przerywało. Autem szczęśliwie dojechałem do domu i zaparkowałem. Po zgaszeniu już nie chciał odpalić. Kręcił, ale nie zapalał. Zacząłem go sprawdzać (zgodnie z książką Sam Naprawiam):
- rezystancja na cewce 1.0 om i 7.7 kOm (powinno być 0.6-0.8 i 6.5-8.5k)
- zmierzyłem napięcie na przewodzie niskiego napięcia od cewki 12V
- palec rozdzielacza 950 omów (od 600 do 1400)
- przewody P1 6 kOm P2 5 kOm P3 5.5 kOm P4 5.7 kOm (w normie, ale już nie pamiętam ile powinno być)
- przewód od cewki od rozdzielacza 1.96 kOm (w normie, ale już nie pamiętam ile powinno być)
- kopułka rozdzielacza zapłonu w stanie dobrym, sucha, nie popękana, bolec się porusza bez problemu
- paliwo podaje przez wtryski (sprawdziłem 3 z 4, bo jednego nie udało się wyciągnąć)
Odłączyłem przewód wysokiego napięcia od cewki do rozdzielacza i przyłożyłem go do bloku silnika i do kolektora, zakręciłem silnikiem i nie było widać iskry.
No i teraz kilka pytań:
1. Czy poza cewką może być jeszcze inny powód powyższego stanu rzeczy?
2. Czy warto kupić zamiennik Topran (nie mam najlepszych doświadczeń) za około 60-70 zł, czy może lepiej oryginał Boscha (cena około 150-170 zł)?
3. Chyba nie warto kupować używki bo tak samo jak moja mogą mieć 20 lat na karku i się za chwilę rozsypać, więc 40-50 zł (allegro) będzie wyrzucone w błoto