Strona 1 z 1

Pinout ECU 1.9TDI AFN

: czw cze 02, 2011 23:14
autor: arbuz92
witam
Mam obecny problem taki ze moj silnik odpala gdy jest zimny lecz gorzej gdy jest ciepły lecz nie o to chodzi w tym momencie. Kupilem urzadzenie powodujace lepszy rozruch na ciepłym lecz nie wiem ktory kabel co i jak ;/ znalazłem mase i plusa lecz nie wiem co z reszta .. Moglbym prosic o rozpiske pinow do silnik afn 110 koni golf 3 rocznik 97 ??
Wiem szukalem w internecie lecz niestety nie znalazłem :(
Bylbym wdziewczny za udzielenie mi pomocy :)
PZdr
Arbuz92

Piny Ecu :(

: pt cze 03, 2011 09:29
autor: Adamm
zamiast auto doprowadzic do ladu instalujesz zbedny badziew, podziwiam :P

Re: Piny Ecu :(

: pt cze 03, 2011 13:22
autor: arbuz92
Poprosiłem o pomoc szkoda ze jej nie uzyskalem.
Niestety jestem osobą uczącą sie i narazie nie posiadam wiekszych zarobków zeby wysypac 400 zł na zrobienie nowej mapy.
I tak aktualnie wsadziłem spore pieniadze w mój samochód i staram sie go robic na bieząco.
Jak narazie zrobie to na taki sposob to potem zawsze moge to zmienic.
prosiłbym jeszcze raz o pomoc :(
Pzdr
Arbuz92

Piny Ecu :(

: pt cze 03, 2011 14:31
autor: Qto
Obrazek

PS. Przeniosłem do elektryki i edytowałem tytuł :bajer:

Pinout ECU 1.9TDI AFN

: pt cze 03, 2011 15:06
autor: To_mas
arbuz92 pisze:Niestety jestem osobą uczącą sie i narazie nie posiadam wiekszych zarobków zeby wysypac 400 zł na zrobienie nowej mapy.
a skąd wiesz ze to musi być to ?
sprawdziłeś wszystko inne cz od razu chcesz wywalać te xxx zł na nowy soft w kompie ?

Re: Pinout ECU 1.9TDI AFN

: pt cze 03, 2011 16:29
autor: arbuz92
Gdy temperatura silnika osiaga wiecej niz 70 stopni zaczyna sie drastyczny opor w odpaleniu. najlepiej odpala przy zerze badz w nizszej temepraturze. a jezeli zaczyna sie tak 20 stopni to juz musi zakrecic ze 4 razy zanim załapie. a im wyzsza temperatura tym gorzej. jak odlaczylem czujnik temperatury wszystko grało dobrze. Chce sprobowac tego urzadzenia a jezeli nie zadziala bede szukał dalej i niechce odrazu wyrzucac xxx zł. a rozrusznik mam wrazenie ze kreci dobrze.
Pzdr
Arbuz92

Pinout ECU 1.9TDI AFN

: pt cze 03, 2011 21:16
autor: norek111
arbuz92, VAG-COMem dawkę startową zwiększyłeś ?

Re: Pinout ECU 1.9TDI AFN

: sob cze 04, 2011 13:11
autor: ssarna1
arbuz92 pisze:jak odlaczylem czujnik temperatury wszystko grało dobrze.
To zamiast wyrzucać hajs na jakieś badziewie mogłeś zrobić układ na przekaźnikach, który dołącza czujnik temperatury już po odpaleniu silnika :bigok: Albo przed odpaleniem przekłamuje silnik że jest np. niższa temperatura niż jest naprawdę. Chyba by wyszło taniej

Pinout ECU 1.9TDI AFN

: sob cze 04, 2011 14:57
autor: To_mas
ssarna1 pisze:Albo przed odpaleniem przekłamuje silnik że jest np. niższa temperatura niż jest naprawdę. Chyba by wyszło taniej
przecież to co kupi to własnie tak będzie działało...

ja bym go najpierw podpiął do vaga i zobaczył sobie np na dawkę paliwa

Golf IV z 2001 r. 1,6 benzyna

: wt maja 27, 2014 13:52
autor: babazakolkiem
Dwóch mechaników i 1 dobry elektryk nie dali rady. Są podobne tematy, jednak mój problem jest taki: rok temu w piękny czerwcowy dzień nie odpalił po krótkiej jeździe, tylko się trząsł. Po częstrzych tego typu przypadkach (zimny zawsze odpalał, tylko ciepły NIE), mechanicy sprawdzali i nie było żadnego błędu. Tydzień stał u elektryka i też NIC. Nie zawsze był ten problem, a zimą zupełnie było OK. Sprawdzono: cewki, czujnik położenia wału, czujnik temperatury, wymieniono świece, filtr paliwa. Odpalał jak już wystygł, a ostatnio czekalam pod sklepem po zrobieniu zakupów ponad godzinę! Przyjechał mój mechanik, podpiął kompa i NIC, zapalil światła i bingo - odpalił. Stał 2 dni i kiedy chciałam wystartować to tak jakby padł akumulator, po czym zapalił. Po zmierzeniu akumulatora - miał zaledwie 11,6 V, po ładowaniu przez całą noc 14V. Wyłączyłam alarm, a i tak dużo prądu coś musi zjadać z akumulatora gdy auto jest w spoczynku. Teraz na dłuższy postój (kila dni) odkręcam jedną klemę, żeby zaoszczędzic aku, bo na zimę to już trzeba będzie nowy. Ten ma ok 4 lata Centry, z mechanikiem byłam w sklepie i on zadecydował jaki wybrać (teraz nie mam parametrów). Ale wciąż nie wiadomo czy ten problem z odpaleniem ciepłego to wina aku czy zupełnie coś innego. specjaliści rozkładają ręce, a to może być jakaś prozaiczna bzdura, jakiś drobiazg do usunięcia lub dołożenia, tylko CO TO JEST?

Pinout ECU 1.9TDI AFN

: wt maja 27, 2014 19:35
autor: Hubi14
jak ktoś wyżej pisał, może być przestawiona dawka startowa paliwa, kiedyś czytałem o tym, to takie manewry były :D

Re: Golf IV z 2001 r. 1,6 benzyna

: wt maja 27, 2014 23:21
autor: Waqa
babazakolkiem pisze:Dwóch mechaników i 1 dobry elektryk nie dali rady. Są podobne tematy, jednak mój problem jest taki: rok temu w piękny czerwcowy dzień nie odpalił po krótkiej jeździe, tylko się trząsł. Po częstrzych tego typu przypadkach (zimny zawsze odpalał, tylko ciepły NIE), mechanicy sprawdzali i nie było żadnego błędu. Tydzień stał u elektryka i też NIC. Nie zawsze był ten problem, a zimą zupełnie było OK. Sprawdzono: cewki, czujnik położenia wału, czujnik temperatury, wymieniono świece, filtr paliwa. Odpalał jak już wystygł, a ostatnio czekalam pod sklepem po zrobieniu zakupów ponad godzinę! Przyjechał mój mechanik, podpiął kompa i NIC, zapalil światła i bingo - odpalił. Stał 2 dni i kiedy chciałam wystartować to tak jakby padł akumulator, po czym zapalił. Po zmierzeniu akumulatora - miał zaledwie 11,6 V, po ładowaniu przez całą noc 14V. Wyłączyłam alarm, a i tak dużo prądu coś musi zjadać z akumulatora gdy auto jest w spoczynku. Teraz na dłuższy postój (kila dni) odkręcam jedną klemę, żeby zaoszczędzic aku, bo na zimę to już trzeba będzie nowy. Ten ma ok 4 lata Centry, z mechanikiem byłam w sklepie i on zadecydował jaki wybrać (teraz nie mam parametrów). Ale wciąż nie wiadomo czy ten problem z odpaleniem ciepłego to wina aku czy zupełnie coś innego. specjaliści rozkładają ręce, a to może być jakaś prozaiczna bzdura, jakiś drobiazg do usunięcia lub dołożenia, tylko CO TO JEST?

Wedlug mnie to jednak czujnik temp. świruje. Mialem podobny przypadek w 1.4 zimny pali jak nówka, gdy byl cieply nie chcial gadac. Bledow zadnych nie zgłaszał, ale wystarczy porwnać wskazania z grupy 01 z 17, zeby bylo wsystko jasne. Zbyt duza róznica wskazan temp z czujnika G2/G62. Wystarczylo wymienić czujnik.