Pinout ECU 1.9TDI AFN

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

arbuz92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: śr mar 23, 2011 17:53

Pinout ECU 1.9TDI AFN

Post autor: arbuz92 » czw cze 02, 2011 23:14

witam
Mam obecny problem taki ze moj silnik odpala gdy jest zimny lecz gorzej gdy jest ciepły lecz nie o to chodzi w tym momencie. Kupilem urzadzenie powodujace lepszy rozruch na ciepłym lecz nie wiem ktory kabel co i jak ;/ znalazłem mase i plusa lecz nie wiem co z reszta .. Moglbym prosic o rozpiske pinow do silnik afn 110 koni golf 3 rocznik 97 ??
Wiem szukalem w internecie lecz niestety nie znalazłem :(
Bylbym wdziewczny za udzielenie mi pomocy :)
PZdr
Arbuz92



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Piny Ecu :(

Post autor: Adamm » pt cze 03, 2011 09:29

zamiast auto doprowadzic do ladu instalujesz zbedny badziew, podziwiam :P


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

arbuz92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: śr mar 23, 2011 17:53

Re: Piny Ecu :(

Post autor: arbuz92 » pt cze 03, 2011 13:22

Poprosiłem o pomoc szkoda ze jej nie uzyskalem.
Niestety jestem osobą uczącą sie i narazie nie posiadam wiekszych zarobków zeby wysypac 400 zł na zrobienie nowej mapy.
I tak aktualnie wsadziłem spore pieniadze w mój samochód i staram sie go robic na bieząco.
Jak narazie zrobie to na taki sposob to potem zawsze moge to zmienic.
prosiłbym jeszcze raz o pomoc :(
Pzdr
Arbuz92



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Piny Ecu :(

Post autor: Qto » pt cze 03, 2011 14:31

Obrazek

PS. Przeniosłem do elektryki i edytowałem tytuł :bajer:



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Pinout ECU 1.9TDI AFN

Post autor: To_mas » pt cze 03, 2011 15:06

arbuz92 pisze:Niestety jestem osobą uczącą sie i narazie nie posiadam wiekszych zarobków zeby wysypac 400 zł na zrobienie nowej mapy.
a skąd wiesz ze to musi być to ?
sprawdziłeś wszystko inne cz od razu chcesz wywalać te xxx zł na nowy soft w kompie ?



arbuz92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: śr mar 23, 2011 17:53

Re: Pinout ECU 1.9TDI AFN

Post autor: arbuz92 » pt cze 03, 2011 16:29

Gdy temperatura silnika osiaga wiecej niz 70 stopni zaczyna sie drastyczny opor w odpaleniu. najlepiej odpala przy zerze badz w nizszej temepraturze. a jezeli zaczyna sie tak 20 stopni to juz musi zakrecic ze 4 razy zanim załapie. a im wyzsza temperatura tym gorzej. jak odlaczylem czujnik temperatury wszystko grało dobrze. Chce sprobowac tego urzadzenia a jezeli nie zadziala bede szukał dalej i niechce odrazu wyrzucac xxx zł. a rozrusznik mam wrazenie ze kreci dobrze.
Pzdr
Arbuz92



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Pinout ECU 1.9TDI AFN

Post autor: norek111 » pt cze 03, 2011 21:16

arbuz92, VAG-COMem dawkę startową zwiększyłeś ?


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

Re: Pinout ECU 1.9TDI AFN

Post autor: ssarna1 » sob cze 04, 2011 13:11

arbuz92 pisze:jak odlaczylem czujnik temperatury wszystko grało dobrze.
To zamiast wyrzucać hajs na jakieś badziewie mogłeś zrobić układ na przekaźnikach, który dołącza czujnik temperatury już po odpaleniu silnika :bigok: Albo przed odpaleniem przekłamuje silnik że jest np. niższa temperatura niż jest naprawdę. Chyba by wyszło taniej


MK3 ADZ->AGU

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Pinout ECU 1.9TDI AFN

Post autor: To_mas » sob cze 04, 2011 14:57

ssarna1 pisze:Albo przed odpaleniem przekłamuje silnik że jest np. niższa temperatura niż jest naprawdę. Chyba by wyszło taniej
przecież to co kupi to własnie tak będzie działało...

ja bym go najpierw podpiął do vaga i zobaczył sobie np na dawkę paliwa



babazakolkiem
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn sty 10, 2011 22:10

Golf IV z 2001 r. 1,6 benzyna

Post autor: babazakolkiem » wt maja 27, 2014 13:52

Dwóch mechaników i 1 dobry elektryk nie dali rady. Są podobne tematy, jednak mój problem jest taki: rok temu w piękny czerwcowy dzień nie odpalił po krótkiej jeździe, tylko się trząsł. Po częstrzych tego typu przypadkach (zimny zawsze odpalał, tylko ciepły NIE), mechanicy sprawdzali i nie było żadnego błędu. Tydzień stał u elektryka i też NIC. Nie zawsze był ten problem, a zimą zupełnie było OK. Sprawdzono: cewki, czujnik położenia wału, czujnik temperatury, wymieniono świece, filtr paliwa. Odpalał jak już wystygł, a ostatnio czekalam pod sklepem po zrobieniu zakupów ponad godzinę! Przyjechał mój mechanik, podpiął kompa i NIC, zapalil światła i bingo - odpalił. Stał 2 dni i kiedy chciałam wystartować to tak jakby padł akumulator, po czym zapalił. Po zmierzeniu akumulatora - miał zaledwie 11,6 V, po ładowaniu przez całą noc 14V. Wyłączyłam alarm, a i tak dużo prądu coś musi zjadać z akumulatora gdy auto jest w spoczynku. Teraz na dłuższy postój (kila dni) odkręcam jedną klemę, żeby zaoszczędzic aku, bo na zimę to już trzeba będzie nowy. Ten ma ok 4 lata Centry, z mechanikiem byłam w sklepie i on zadecydował jaki wybrać (teraz nie mam parametrów). Ale wciąż nie wiadomo czy ten problem z odpaleniem ciepłego to wina aku czy zupełnie coś innego. specjaliści rozkładają ręce, a to może być jakaś prozaiczna bzdura, jakiś drobiazg do usunięcia lub dołożenia, tylko CO TO JEST?



Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Pinout ECU 1.9TDI AFN

Post autor: Hubi14 » wt maja 27, 2014 19:35

jak ktoś wyżej pisał, może być przestawiona dawka startowa paliwa, kiedyś czytałem o tym, to takie manewry były :D



Awatar użytkownika
Waqa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 923
Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Kontakt:

Re: Golf IV z 2001 r. 1,6 benzyna

Post autor: Waqa » wt maja 27, 2014 23:21

babazakolkiem pisze:Dwóch mechaników i 1 dobry elektryk nie dali rady. Są podobne tematy, jednak mój problem jest taki: rok temu w piękny czerwcowy dzień nie odpalił po krótkiej jeździe, tylko się trząsł. Po częstrzych tego typu przypadkach (zimny zawsze odpalał, tylko ciepły NIE), mechanicy sprawdzali i nie było żadnego błędu. Tydzień stał u elektryka i też NIC. Nie zawsze był ten problem, a zimą zupełnie było OK. Sprawdzono: cewki, czujnik położenia wału, czujnik temperatury, wymieniono świece, filtr paliwa. Odpalał jak już wystygł, a ostatnio czekalam pod sklepem po zrobieniu zakupów ponad godzinę! Przyjechał mój mechanik, podpiął kompa i NIC, zapalil światła i bingo - odpalił. Stał 2 dni i kiedy chciałam wystartować to tak jakby padł akumulator, po czym zapalił. Po zmierzeniu akumulatora - miał zaledwie 11,6 V, po ładowaniu przez całą noc 14V. Wyłączyłam alarm, a i tak dużo prądu coś musi zjadać z akumulatora gdy auto jest w spoczynku. Teraz na dłuższy postój (kila dni) odkręcam jedną klemę, żeby zaoszczędzic aku, bo na zimę to już trzeba będzie nowy. Ten ma ok 4 lata Centry, z mechanikiem byłam w sklepie i on zadecydował jaki wybrać (teraz nie mam parametrów). Ale wciąż nie wiadomo czy ten problem z odpaleniem ciepłego to wina aku czy zupełnie coś innego. specjaliści rozkładają ręce, a to może być jakaś prozaiczna bzdura, jakiś drobiazg do usunięcia lub dołożenia, tylko CO TO JEST?

Wedlug mnie to jednak czujnik temp. świruje. Mialem podobny przypadek w 1.4 zimny pali jak nówka, gdy byl cieply nie chcial gadac. Bledow zadnych nie zgłaszał, ale wystarczy porwnać wskazania z grupy 01 z 17, zeby bylo wsystko jasne. Zbyt duza róznica wskazan temp z czujnika G2/G62. Wystarczylo wymienić czujnik.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości