Strona 1 z 1
Problemy z licznikiem z MK3
: czw cze 02, 2011 22:36
autor: sokol26
Witam! Jakiś czas temu wstawiłem deske z mk3 do mk2. Powoli zacząłem brać sie na montaż licznika i pojawiło sie kilka problemów, z kierunkami już sie uporałem, w związku z tym mam kilka pytań:
- skąd wziąć sygnał do obrotomierza z mk3?
- jak wykręcić linke od prędkościomierza żeby wstawić impulsator (po odkręceniu tej blaszki co dociska ją do skrzyni i tak trzyma sie jakby to było zaspawane, a podobno trzeba odkręcić tyle że to sie wogóle niechce ruszyć)?
- czy gasnące wyświetlacze po włączeniu zapłonu to wadliwy licznik czy złe podłączenie?
Golf to 1.6 PN 91r.
Problemy z licznikiem z MK3
: pt cze 03, 2011 09:25
autor: skaktus
Po podaniu masy na 3 i 5 oraz plusa na 11 i 12 o ile się nie mylę wówczas włączają ci się zegary i pokazuje całkowity przebieg. Zegary nie powinny gasnąć itp.
Na pierwsze pytanie sam sobie odpowiedziałeś - z impulsatora.
Problemy z licznikiem z MK3
: pt cze 03, 2011 11:21
autor: sokol26
skaktus, impulsator daje sygnał, ale prędkości nie liczby obrotów. Wtyczki do oby są te same, piny te same, tylko jest wolny pin na sygnał prędkości we wtyczce i pod to idzie sygnał z impulsatora i pin 22 na lewy kierunek który już podłączyłem. Teraz potrzebuje podłączyć obrotomierz ale na sygnał z cewki (jak to w mkii) niereaguje, więc trzeba dać z innego miejsca. A żeby włożyć impulsator trzeba wywalić starą linke ze ślimakiem ale za nic niedaje rady tego wyciągnąć.
Problemy z licznikiem z MK3
: pt cze 03, 2011 13:16
autor: ssarna1
Obrotomierz reaguje o ile się nie mylę na sygnał napięciowy z ECU. Weź potencjometr 1k, podepnij jedną skrajną nóżkę do masy, drugą do plusa a środek do zegarów. Zaczynaj od najniższego napięcia (potencjometr obrócony w stronę kabelka masy. Jeśli zadziała, to będziesz musiał zrobić przetwornik f/U (częstotliwość na napięcie) i wstawić pomiędzy sygnał z cewki a zegary. Na każdy tysiąc obrotów przypada 1V
Problemy z licznikiem z MK3
: pt cze 03, 2011 17:47
autor: sokol26
ssarna1, kupiłem potencjometr, 460 ohmow, podpiąłem plusa i mase które idą do licznika z przełącznika świateł a środkowy pod licznik. Miernikiem sprawdziłem wartość pomiędzy środkową nóżką a masą kręcąc nim i wszystko grało ale obrotomierz sie nieruszył ani trochę. Patrzyłem na wyłączonym zapłonie, włączonym i na odpalonym silniku. Dowiedziałem się też że powinno sie go podpiąć pod 10 pin z ECU ale też nic.
Problemy z licznikiem z MK3
: pt cze 03, 2011 18:11
autor: Paweł Marek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=362522" onclick="window.open(this.href);return false; zagadaj do kolegi zielu jaki finał
Problemy z licznikiem z MK3
: pt cze 03, 2011 18:29
autor: sokol26
Paweł Marek, z tego co tam zrozumiałem to kolega wstawił silnik z mk3 i chciał podpiać stary obrotomierz z mk2 lecz w mk3 fabrycznie sygnał niebył z cewki więc niedziała... czyli na odwrót
Problemy z licznikiem z MK3
: pt cze 03, 2011 18:45
autor: Paweł Marek
Masz rację sorki, na odwrót to w pierwszej chwili zrozumiałem. Nie umiem ci pomóc nie wiem ale przeszukaj jeszcze forum.
Problemy z licznikiem z MK3
: pt cze 03, 2011 21:01
autor: sokol26
Gdybym nieszukał to niezakładałbym tematu. Poszperałem i dowiedziałem sie tylko że te gasnące wywietlacze po włączeniu zapłonu to jednak nie problem licznika, zauważyłem też że jeżeli odepnie sie + po zapłonie to działają wyświetlacze ale kontrolki nie, a jeżeli odepnie sie + z aku to działają same kontrolki, czyli tak jakby obydwie te rzeczy na raz niemogły działać

Męcze sie z tym już od kilku miesięcy i zero jakichkolwiek informacji na ten temat, poza pinoutem wtyczek musi ktoś być na tym forum kto to zrobił...
Problemy z licznikiem z MK3
: pt cze 03, 2011 21:18
autor: ssarna1
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=400170" onclick="window.open(this.href);return false; to może pomoże, chociaż silnik też z mk3... Chyba musisz wziąć sygnał z innego miejsca cewki. A licznik napewno sprawny? weź ten pin, i próbuj pocykać nim trochę do plusa, może wskazówka się podniesie..