Strona 1 z 3

Przepala się bezpiecznik alternatora.

: sob maja 21, 2011 19:59
autor: Radek90
Witam
Silnik 1.9 TDI AHF Golf IV
Przepala mi się bezpiecznik alternatora ten na aku. Czyżby regulator napięcia?? :grrr:

Przepala się bezpiecznik alternatora.

: sob maja 21, 2011 20:02
autor: Zico63b
Raczej bardzo duży pobór prądu w samochodzie.

Przepala się bezpiecznik alternatora.

: sob maja 21, 2011 20:04
autor: Radek90
Mi się wydawało że może to być regulator napięcia. Bo niby gdzie ma być ten duży pobór prądu ;/

Przepala się bezpiecznik alternatora.

: sob maja 21, 2011 20:15
autor: Zico63b
Nie można gdybać; są pomiary napięcia? Regler odpowiada TYLKO za ustalanie napięcia, nie może odpowiadać za ten bezpiecznik - jedynie przy dramatycznym wzroście napięcia. Stąd pytanie o pomiary.
A co ciągnie? Też nie wiem, może wielki system Audio?

Przepala się bezpiecznik alternatora.

: sob maja 21, 2011 20:36
autor: Radek90
zbyt wielki system audio to nie jest Bo wzmacniacz magnat edition 2 i skrzynka magnat b30 w golfie II miałem i nic z takich rzeczy sie przy tym sprzęcie nie działo. Stąd moje przypuszczenia że to regulator napiecia. Pomiarów nie mam bo sie boje na krótko podłączyć do aku altek żeby sie nic nie pojarało. ;/

Przepala się bezpiecznik alternatora.

: sob maja 21, 2011 20:53
autor: Zico63b
Jeśli pali bezpiecznik NATYCHMIAST po podłączeniu akumulatora, jeszcze na postoju - skoro Kolega, jak pisze, boi się podłączyć - to spalona jest (a dokładnie to ma przebicie) dioda w alternatorze po prostu.
Sądziłem że chodzi o częste palenie bezpiecznika w czasie jazdy.

Przepala się bezpiecznik alternatora.

: sob maja 21, 2011 21:00
autor: Radek90
Nie wiem czy on spalił sie w czasie jazdy czy na postoju ;/ Jeżeli to ta dioda to jak to sprawdzic?? Powiedzmy że mam bezpiecznik podłącze pod aku i co na vagu sprawdzic??? czy jak? jeżeli na vagu to jakie bloki?

Przepala się bezpiecznik alternatora.

: ndz maja 22, 2011 00:30
autor: Zico63b
Sorry, właśnie wróciłem do domu.
By sprawdzić czy żadna dioda nie ma zwarcia, należy pomiędzy zaciski bezpiecznika alternatora (na akumulatorze) wpiąć żarówkę; zamiast bezpiecznika. Na nieruchomym silniku nie może świecić. Dodatkowo można też to sprawdzić amperomierzem, ale jaki byłby dość duży, gdyby naprawdę było zwarcie? Chyba warsztatowy, bocznikowy.
Vag raczej tego nie wykaże, najwyżej pośrednio.
Natomiast można w blokach pomiarowych sprawdzić napięcie chwilowe, w czasie pracy i na postoju, ale to już zwyczajowa procedura.

Przepala się bezpiecznik alternatora.

: ndz maja 22, 2011 10:12
autor: jeryk10
Sprawdz ladowanie kontrolka ladowania sie pali jezeli alternator ma duzo ladowac to tez wydaje glosne dzwieki to znaczy swista jak turbina :-) Zaczni od podstawowych zeczy sprawdz ladowanie potem bedziemy myslec

Przepala się bezpiecznik alternatora.

: ndz maja 22, 2011 12:22
autor: wesol
mozna nawet po odpaleniu i umiejetnym podpieciu mocnego amperomierza sprawdzic jaki prad leci do tego aku od altka. Mozliwe ze regulator jest uszkodzony i wali max pradem z altka do aku. Moze tez byc tak ze swieczki zarowe pobieraja duzy prad plus np swieczki od podgrzewacza wody w ukladzie lub cos jeszcze innego.

Przepala się bezpiecznik alternatora.

: czw cze 30, 2011 18:25
autor: Radek90
Koledzy wymieniłem regulator napięcia. Miesiąc czasu było ok ale dziś znów spalił się bezpiecznik. Sprawdziłem jak kolega wyżej pisał:
By sprawdzić czy żadna dioda nie ma zwarcia, należy pomiędzy zaciski bezpiecznika alternatora (na akumulatorze) wpiąć żarówkę; zamiast bezpiecznika. Na nieruchomym silniku nie może świecić.
Na zgaszonym silniku świeci pokazuje zdjęcia bo nie wiem czy dobrze to podłączyłem
Obrazek
Obrazek

Jak widac na zdjęciach + diody podłączony do + aku a - diody do kabla altka nie wiem czy dobrze podłączyłem

Przepala się bezpiecznik alternatora.

: czw cze 30, 2011 18:51
autor: wesol
Ale czego nie zrozumialeś?? Co miales podlaczyc Diode led czy zarowke??

Przepala się bezpiecznik alternatora.

: czw cze 30, 2011 20:11
autor: Radek90
Nie zrozumiałem jak podłączyć a żarówki nie miałem to podłaczyłem diode.
Dodam że kabel od alternatora robi się gorący jak pochodzi auto.

Przepala się bezpiecznik alternatora.

: pt lip 01, 2011 00:19
autor: andrew-ziom
nie chciał bym namieszać , ale czy w tej skrzynce widocznej na fotce nie powinny być same czerwone kable (+12) wypalone miejsce świadczy o zwarciu , z fotek wynika ze czarny kabel to masa (-) .jeśli czarny kabel idzie od altka to może coś z alternatorem(diody nisko-wysoko prądowe) bo tam chyba powinno być +12 a nie masa(-) ??

(Klema+ i kabel- =dioda świeci , listwa (+12)z fotki nr2 i kabel czarny- = dioda świeci) ...
Zico63b pisze:Na nieruchomym silniku nie może świecić.
... wiec jesli wsadzisz czarny kabel (z-)do tej skrzynki i on sie zewrze z czerwonymi masz zwarcie i po bezpieczniku ....

jeśli kabel masz ciepły znaczy ze jest bardzo doży pobór prądu przypuszczam że to zwarcie (strona nr2 http://www.dubi.net/auto/Instalacja_GOLF_IV.pdf )