Strona 1 z 1
Padł moduł komfortu??? Edit: Jedak nie moduł
: pt maja 20, 2011 22:20
autor: krecha_
Witam, od kilku dni mam spory problem z autkiem. Przestały działać chyba jednocześnie zamek bagażnika(nie zamyka), elektryczne szyby, lusterka i światło wewnętrzne. Jakiś czas temu miałem problemy tylko z zamkiem bagażnika- raz na ok 10 razy nie otwierał. Ostatnie problemy zaczeły się od padu zamka kierowcy- nie rygluje na dwa tylko na raz (bez deadlocka). Kilka dni później przestały działać szyby, lusterka, zamek bagażnika i światło wewnętrzne. Elektryk obstawia że padł moduł komfortu. Komputerem nie można się z nim połączyć. Szukam więc jakiegoś na podmiankę do testu. Mój ma oznaczenie 1J0959779H (jeden wtyk), ale na allegro nie ma takiego ani jednego, jest za to sporo 1J0959799H. Czym się różnią te moduły i czy powinien działać taki w moim golfie? Może wie ktoś gdzie znajdę taki moduł lub ktoś ma u siebie w autku i by użyczył na chwilę na podmianę taki typ? Jestem już załamany- elektryka w tym samochodzie to jakaś porażka
W zamku bagażnika obstawiam jeszcze zlamany kabel bo nie świeciła też lampka w bagażniku a po poruszaniu wiązką przy przejściu z dachu w klapę się na chwilę zaświeciła. Jednak się zastanawiam czy to nie za wiele zbiegów okoliczności i może problem tkwi w jednym elemencie. Poradzcie coś bo nie mam już powoli sił na ten samochód
Padł moduł komfortu???
: pt maja 20, 2011 23:39
autor: grg474
twój elektryk niech najpierw rozbierze osłony nad kolanami kierowcy i sprawdzi dodatkowe bezpieczniki zapięte obok przekaźników
Re: Padł moduł komfortu???
: sob maja 21, 2011 08:57
autor: Vagoviec
krecha_ pisze:Witam, od kilku dni mam spory problem z autkiem. Przestały działać chyba jednocześnie zamek bagażnika(nie zamyka), elektryczne szyby, lusterka i światło wewnętrzne. Jakiś czas temu miałem problemy tylko z zamkiem bagażnika- raz na ok 10 razy nie otwierał. Ostatnie problemy zaczeły się od padu zamka kierowcy- nie rygluje na dwa tylko na raz (bez deadlocka). Kilka dni później przestały działać szyby, lusterka, zamek bagażnika i światło wewnętrzne. Elektryk obstawia że padł moduł komfortu. Komputerem nie można się z nim połączyć. Szukam więc jakiegoś na podmiankę do testu. Mój ma oznaczenie 1J0959779H (jeden wtyk), ale na allegro nie ma takiego ani jednego, jest za to sporo 1J0959799H. Czym się różnią te moduły i czy powinien działać taki w moim golfie? Może wie ktoś gdzie znajdę taki moduł lub ktoś ma u siebie w autku i by użyczył na chwilę na podmianę taki typ? Jestem już załamany- elektryka w tym samochodzie to jakaś porażka
W zamku bagażnika obstawiam jeszcze zlamany kabel bo nie świeciła też lampka w bagażniku a po poruszaniu wiązką przy przejściu z dachu w klapę się na chwilę zaświeciła. Jednak się zastanawiam czy to nie za wiele zbiegów okoliczności i może problem tkwi w jednym elemencie. Poradzcie coś bo nie mam już powoli sił na ten samochód
A nie było wilgoci lub wody w okolicach modułu ? Kiedyś rozkręciłem tylko, przepsikałem preparatem do elektroniki, wyciągło wilgoć wysuszyło się i moduł działał jak nowy. Jak coś elektronicznego "pada" to nie trzeba od razu tego na śmietnik wyrzucać
Re: Padł moduł komfortu???
: sob maja 21, 2011 10:04
autor: krecha_
grg474 pisze:twój elektryk niech najpierw rozbierze osłony nad kolanami kierowcy i sprawdzi dodatkowe bezpieczniki zapięte obok przekaźników
Bezpieczniki i przekaźniki wszystkie sprawdzone, są ok.
Vagoviec pisze:
A nie było wilgoci lub wody w okolicach modułu ? Kiedyś rozkręciłem tylko, przepsikałem preparatem do elektroniki, wyciągło wilgoć wysuszyło się i moduł działał jak nowy. Jak coś elektronicznego "pada" to nie trzeba od razu tego na śmietnik wyrzucać
Wszystkie styki i wnętrze modułu wyglądają jak nowe
Może być to wina padniętego zamka kierowcy? Kracówka nie działała mi w tych drzwiach od momentu kupna samochodu. Ostatnio przestał ryglować ten zamek podwójnie i kilka dni później zaczęły się wszystkie pozostałe problemy. W zamku ciężko chodzi mechanika- język który łapie uchwyt w słupku nie wraca energicznie na swoje miejsce. Przerabiałem ten problem już kiedyś z drzwiami pasażera. Też ryglowały na raz i nieraz się wogóle nie dawały otworzyć. Czy moduły które wymieniłem można stosować zamiennie? Może wie ktoś czym one się różnią? Na testy ławiej znajdę ten 799H niż 779H.
Nie pisz posta jednego pod drugim // moderator
EDIT
Podmieniłem moduł na inny, coprawda zmieniłem na 799H bo innego nie znalazłem ale zero reakcji, jak nic nie działało tak nie działa. Podmieniłem też silniczek szyb i również zero reakcji. Jeszcze wymienię dzisiaj zamek na nowy i zobaczę czy coś się zmieni.
Jak powinno wyglądać zasilanie modułu? Prąd jest u mnie na jedym styku cały czas a na drugim pojawia się po przekręceniu kluczyka w stacyjce.
Padł moduł komfortu??? Edit: Jedak nie moduł
: sob maja 21, 2011 14:34
autor: grg474
krecha_,
wtyczka 10 pinowa- słupek kierowcy - pin 8 - kolor czerwono/biały - zasilanie z bezp. dodatkowy obok przekaźników
pin 3 - kolor czerwono/żółty - zasilanie z akumulatora z bezp 38
wtyczka 23 pinowa - komfort - pin 3 - czerwono/żółty - zasilanie z bezp 37
pin 22 - czerwono/czarny z bezp 14
pin 5 - czarno/liliowy - z bezpiecznika 6
Padł moduł komfortu??? Edit: Jedak nie moduł
: sob maja 21, 2011 19:14
autor: krecha_
Dziękuję za pomoc, prawdopodobnie nie było styku w kostce 10-o pinowej na słupku A. Po potraktowaniu styków sprayem na kontakt szybki i lusterka ruszyły, zamki rygluja z deadlockiem i pali światło wewnętrzne, jednym słowem wróciło wszytko do normy sprzed awarii. Dzięki Panowie za wszelkie sugestie
A dla kolegi grg474 + za bardzo przydatną rozpiskę