Temp. Wody w chłodnicy

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Zielony
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 109
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 15:20
Lokalizacja: GRUPA POMORZE

Temp. Wody w chłodnicy

Post autor: Zielony » pn maja 16, 2011 13:54

Witam. Mam problem z wskazówką od temp. wody w chłodnicy. na liczniku mamy w prawym dolnym rogu paliwo a po drugiej stronie temp wody w chłodnicy.

Ona pokazywała mi tylko temp do tych białych 4 linijek na początku, wymieniłem czujnik temp i teraz pokazuje wyższa temperaturę ale nie stoi ona w miejscu czyli tak jak nakazano 90stopni. Podejdzie wskazówka tak do 80 maksymalnie i potem znów opadnie do 70 albo i ciut niżej. Patrzałem czy może to wina termostatu ale "ponoć" to nie jest wina termostatu. Piszę w nawiasach to "ponoć" ponieważ nie wiem czy wujek ma rację ponieważ zajmuje się czym innym a pod maskę czasami zagląda.

Moje pytanie kieruję do was w takim razie. Co zrobić aby ta temperatura na tym liczniku wskazywała mi równe 90stopni a nie tak jak teraz skacze, ale nie skacze szybko tylko tak po kilku kilometrach.


Wiatrak działa bo już go rozgrzałem tak że się włączył. Płynu w chłodnicy też jest tyle ile powinno. Wszystko jest okej NIBY ale dalej ta temperatura nie pokazuje tak jak powinna.


Obrazek

MERCEDES - BENZ S 500 L

michao
...
...
Posty: 446
Rejestracja: wt paź 21, 2008 11:34
Lokalizacja: Lubelskie

Temp. Wody w chłodnicy

Post autor: michao » pn maja 16, 2011 15:27

ja bym jednak stawiał na termostat



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Temp. Wody w chłodnicy

Post autor: Tomasz Bis » pn maja 16, 2011 18:31

Wymień termostat . A jak się włączył wentylator to jaka temp. była na wskaźniku ? Aby stwierdzić uszkodzenie termostatu wystarczy obserwować dolny przewód idący do chłodnicy . Więcej informacji w szukajce na dole :chytry: jest ich wiele .


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Zielony
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 109
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 15:20
Lokalizacja: GRUPA POMORZE

Temp. Wody w chłodnicy

Post autor: Zielony » ndz maja 22, 2011 23:54

Jak się włączył to była jakoś ok. 90 chyba... albo i ciut więcej... nie pamiętam dokładnie. Wiec mówicie ze to leży wina po stronie termostatu? Jak miałem go wyjęty i się zamykał normalnie i ponoć działał. Ale wymienię, drogi nie jest. 20 zł kosztuje.
Jeśli zaś to nie będzie wina termostatu to co to będzie? ;/


Obrazek

MERCEDES - BENZ S 500 L

Awatar użytkownika
kuba_p
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: czw lut 17, 2011 16:44
Lokalizacja: EL...LX

Temp. Wody w chłodnicy

Post autor: kuba_p » pn maja 23, 2011 02:40

Jakiej firmy masz licznik ?



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Temp. Wody w chłodnicy

Post autor: Gawior » pn maja 23, 2011 10:52

Miałem tak jak i ty. Temp. 80st.C, a podczas jazdy spadało trochę niżej.
Nieraz w korku pokazywał 90St.C, ale jak ruszyłem i jechałem chwilkę na prostej ( 50-70km/h ), to temp. spadała np. do 80st.C
Wymieniłem czujnik ( EPS - nie była tani ), na oryginalny VW i teraz jest OK. Temp. 90-95st.C i tak trzyma, a też kombinowałem z termostatami itp.
W między czasie przerobiłem 5 takich tańszych czujników ( Topran, FEBI itp. ) i każdy był lipny, a 2 z nich były od razu uszkodzone i pokazywały temp. po nagrzaniu 115st.C ( wymienili w sklepie na nowy ). Później kupiłem ten EPS za coś około 60zł, ale też jego wskazania zostawiały wiele do życzenia.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
Zielony
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 109
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 15:20
Lokalizacja: GRUPA POMORZE

Temp. Wody w chłodnicy

Post autor: Zielony » pt maja 27, 2011 13:13

No ja dałem za ten czujnik 23zł w AutoLand w Lęborku, nie proponował mi innych tylko taki. Ale Gawior rzeczywiście robi to samo co u Ciebie, korek to 90' pojeżdżę tak 60-70 km/h i już temp niżej... Dokładnie tak samo.

a to EPS to firma czujnika tak? Kurczę, wiec wymienię ten termostat i ten czujnik ale nie będę żałował kasy, i kupię ten co Ty.


Sory za offtop ale szkoda mi nowego tematu zakładać. Kolega kupił sobie GOLF MK3 rocznik 92, wersja GT, silnik 1.8. Wszystko ok. Ale jak ja zatankuje i mam na przykład połowę baku, to kontrolka zanim od zera wskoczy do tej połowy mija chwile czasu, a u niego w tej wersji GT śmignie jak strzała, dosłownie sekunda u już pokazuje ile ma paliwa w zbiorniku a u mnie właśnie muszę chwilkę poczekać, dobre 20 sekund. Dlaczego tak się dzieje?

kuba_p pisze:Jakiej firmy masz licznik ?
hmmm.... No wiesz, jest napisane Electro Meter. Niby VW GERMANY. Ale co też jest dobrym zjawiskiem, nie które liczniki mają te kontrolki czerwone na czarnym tle, a nie które mają kontrolki czarne na czerwonym tle, tak jak np u mnie.

Czy są "gorsze" i "lepsze" liczniki? Czym jest spowodowana ta różnica?


Obrazek

MERCEDES - BENZ S 500 L

ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

Temp. Wody w chłodnicy

Post autor: ssarna1 » pt maja 27, 2011 15:11

Przed 1995 wskaźniki były na bimetalu, potem na serwo z silniczkiem krokowym tak jak w prędkościomierzu i obrotku. Te starsze powoli wskakują na odpowiednią temperaturę i poziom paliwa. Podobnie z kontrolkami - w starszych białe symbole, w nowszych czarne które świecą na odp. kolor. :bigok:


MK3 ADZ->AGU

Awatar użytkownika
kuba_p
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: czw lut 17, 2011 16:44
Lokalizacja: EL...LX

Temp. Wody w chłodnicy

Post autor: kuba_p » pt maja 27, 2011 15:59

Zielon pisze:Czy są "gorsze" i "lepsze" liczniki? Czym jest spowodowana ta różnica?
Nie ma lepszych czy gorszych liczników tylko sa różne :-)
Licznik VDO pokazuje aktualna temperature dlatego buja się między 70 - 100 stopni .
Natomiast Motometer ma za zadanie cieszyc oko stałą temperaturą 90 stopni . Jest mniej czuły na zmiany temperatury i reaguje z duzym opóźnieniem . Dlatego przy sprawnym układzie chłodzenia i dobrym termostacie nie widac u niego ciągłych wahań temperatury ktore mają miejsce .
Masz kumpla z innym budzikiem ( innej firmy ) ? Zakres prędkości tu nie jest ważny , podmień i zobacz .



Awatar użytkownika
Zielony
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 109
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 15:20
Lokalizacja: GRUPA POMORZE

Temp. Wody w chłodnicy

Post autor: Zielony » pt maja 27, 2011 16:03

czyli mam rozumieć że jak wstawię licznik od golfa 1.6 benzyna z 1996 roku to będzie wszystko ładnie pasowało tak?

Od Wento też będzie normalnie pasowało? Bo szukam na allegro nowego licznika, i wszystkie mają właśnie te od tych nowszych, dodam że chce z oryginalnymi szarymi tarczami. (Znajdzie mi ktoś? PROSZĘ)


Obrazek

MERCEDES - BENZ S 500 L

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Temp. Wody w chłodnicy

Post autor: Paweł Marek » pt maja 27, 2011 16:32

I od Ibizy, ale masz dobrać linicznik od benzyny z odpowiednim tzw wskaźnikiem żeby nie przekłamywał prędkości i nie od vr6 żeby nie przekłamywał obrotów, o wartościach wskaźnika poszukaj sobie na forum znajdziesz go na liczniku i dobierzesz taki sam.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Zielony
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 109
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 15:20
Lokalizacja: GRUPA POMORZE

Temp. Wody w chłodnicy

Post autor: Zielony » pt maja 27, 2011 17:21

aha, ale z tyłu kostki będą pasowały czy się różnią? chodzi mi o te co do licznika podłączamy.


Obrazek

MERCEDES - BENZ S 500 L

Awatar użytkownika
kuba_p
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: czw lut 17, 2011 16:44
Lokalizacja: EL...LX

Temp. Wody w chłodnicy

Post autor: kuba_p » pt maja 27, 2011 18:31

Zielon pisze:li mam rozumieć że jak wstawię licznik od golfa 1.6 benzyna z 1996 roku to będzie wszystko ładnie pasowało tak?
Nie wiem czy bedzie wszystko pasowało ale temperatura napewno .
Co do wymiany na stałe to musisz dobrac zegar z identycznym WGSW . Bo inaczej predkość lub obroty będą przekłamywać .
Kostki pasuja od polo , vento , ibizy i innych MK3 ale najwazniejszy jest WGSW .



Awatar użytkownika
Zielony
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 109
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 15:20
Lokalizacja: GRUPA POMORZE

Re: Temp. Wody w chłodnicy

Post autor: Zielony » pt maja 27, 2011 22:41

kuba_p pisze:
(...)i innych MK3 ale najwazniejszy jest WGSW .

Co to jest to WGSW, numer jakiś? KOD? gdzie to jest na liczniku?


Obrazek

MERCEDES - BENZ S 500 L

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 104 gości