Strona 1 z 1

Schemat zasilania nawiewu kabiny-szukam.

: ndz maja 15, 2011 18:38
autor: skaktus
Witam.

Czy ktoś z was może przybliżyć, system w jaki włączany jest nawiew w mk3 ? Chodzi mi o to, że chcę wykorzystać wolny kanał w alarmie, i tym kanałem włączać nawiew na maksymalnej mocy. Po co ? Żeby w lecie przed wejściem do auto choć trochę go wychłodzić :)

Oczywiście zastosuję przekaźnik.

Schemat zasilania nawiewu kabiny-szukam.

: ndz maja 15, 2011 19:28
autor: jeryk10
bez otworzenia szyb napewno go niewychlodzisz :-) Czerwony kabel wychodzi z opornika dmuchawy i w niego sie wepni Szczeze przybedzie kabelkow a gra nie warta swieczki :-)

Schemat zasilania nawiewu kabiny-szukam.

: pn maja 16, 2011 10:51
autor: skaktus
Robiłem sobie małe testy, nawet sama dmuchawa coś potrafi dać, nie zmienia to faktu że mam owiewki i zawsze szyby są spuszczone do wysokości owiewki ;)

Schemat zasilania nawiewu kabiny-szukam.

: pn maja 16, 2011 15:58
autor: grg474
skaktus, a nie lepiej zastosować tak jak to jest w wersjach z webasto?
Czyli kabel czerwono/czarny przed wtyczką regulacji ogrzewania przecinamy - ten koniec kabla co idzie do włącznika wpinasz w nóżkę 30 przekaźnika, drugi koniec w nóżkę 87A, w nóżkę 87 dajesz dodatkowe zasilanie z aku poprzez bezpiecznik, w nóżkę 85 masa, w nóżkę 86 kabelek id urządzenia sterującego co daje sygnał plusem, jeśli twój alarm daje masę sygnałem a nie napięcie to dajesz na 85 napięcie z aku zamiast masy.
Efekt takiego działania jest taki - wentylator w kabinie będzie chodził z taką prędkością na jaką ustawiłeś

Schemat zasilania nawiewu kabiny-szukam.

: pn maja 16, 2011 18:51
autor: Zico63b
Oto zapowiedziany schemat. Wyjście przekaźnika (87, fioletowy na rysunku) dajemy w dowolne miejsce: na czerwony lub biały (otrzymując ZAWSZE najwyższy, 4 bieg) albo do dowolnych pozostałych, otrzymując ZAWSZE zakładany bieg (np, dla biało-czarnego będzie to bieg 2) albo też jak Kolega grg474 wskazał czerwono-czarny, otrzymując dowolny nastawiony bieg.
Obrazek

Schemat zasilania nawiewu kabiny-szukam.

: pn maja 16, 2011 19:10
autor: grg474
Zico63b, sorry ale akurat się mylisz - sam spójrz na załączony przez Ciebie schemat - czerwono/czarny przed pokrętłem to zasilanie dla pokrętła z bezpiecznika 6 - dokładnie w tym miejscu wg schematu webasto należy się podpiąć - sygnał 4 biegu wentylatora to kabel oznaczony cyfrą 1 z pokrętła

Schemat zasilania nawiewu kabiny-szukam.

: pn maja 16, 2011 19:54
autor: Zico63b
Fakt, troszkę mi się "omsknęło" - poprawiłem.

Schemat zasilania nawiewu kabiny-szukam.

: pn maja 16, 2011 21:53
autor: grg474
Zico63b, :pub:

Re: Schemat zasilania nawiewu kabiny-szukam.

: sob lis 16, 2013 20:28
autor: szpachla
Odkopię.

W jaki sposób zewrzeć wtyczkę
która idzie do tego pokrętła
aby dmuchawa działał na 3 lub 4 biegu?

Stopiło mi się pokrętło
i muszę tymczasowo zastąpić je
wyłącznikiem.

Zastanawiam się tylko jak wpiąć wyłącznik we wtyczkę
aby załączać dmuchawę.
Nie chciałbym źle zewrzeć.

Re: Schemat zasilania nawiewu kabiny-szukam.

: ndz lis 17, 2013 17:19
autor: szpachla
Poradziłem sobie z podłączeniem wyłącznika.
Gdyby ktoś nie wiedział to aby podłączyć
przełącznik zamiast pokrętła:

- rozbieramy panel.
- odłączamy wtyczkę
- pełna moc - zwieramy dwa górne piny
- bieg 1,2,3 - zwieramy góry lewy pin z którymś z pozostałych na dole.


Problem następny jest taki że strasznie grzeje się ten wyłącznik.
Coś mi się wydaję że zbyt duży prąd idzie na silnik dmuchawy.

Może ktoś wie jaki prąd pobiera domyślnie ta dmuchawa?
To bym sobie zmierzył amperomierzem i było by wyjaśnione.

Ew. może ktoś wie dlaczego dmuchawa mogła zacząć pobierać więcej mocy.
Dodam że filtr mam nowy i przepływ powietrza jest idealny (liście mi wydmuchało z pod szyby :) )
Praca silnika dmuchawy również nie wzbudza podejrzeń.... kręci dobrze i nie sieje zakłóceniami.

Help bo zima idzie. Grzanie musi być :)



edit:

Znalazłem że bierze 220W - http://songtian.en.gasgoo.com/auto-prod ... 38639.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Czyli ~18A przy 12V

Wyłącznik mam z lampki pokojowej
na 220V ale tam była żarówka max 50W....

Może przez to się tak grzeje
chociaż patrząc na budowę oryginalnego pokrętła
to jego styki nie wyglądają jakoś masywnie wręcz przeciwnie
cienka blaszka.

Bezpiecznika też nie pali więc prąd powinien być w normie....

Schemat zasilania nawiewu kabiny-szukam.

: ndz lis 17, 2013 19:27
autor: Qto
zabezpieczenie silnika dmuchawy to 20A...więc wiele więcej prądu nie pobierze