TPS 00518 odpala i wariuje - pomocy! 1,8 ABS
: sob maja 14, 2011 23:04
Witam!
Od 2 tygodni - zaraz po wymianie sprzęgła - walczę z problemem wariacji w moim MKIII 1,8 90KM, ABS, 1994/5r. LPG Bingo-M od 4 lat. Dotąd nie miałem żadnych problemów z elektryką.
Objawy są takie:
1. Odpala i za 1 sek gaśnie, żeby odpalił za 2 razem i nie zgasł - daję gazu przy odpalaniu
2. Odpala i męczy się na 500obr i powolutku pnie się w górę
3. Jeśli odpali i nie wchodzi na obroty daję gazu a on przerywa i dusi się i czuć nie spalone paliwo - kopci
4. Jak już uda się go rozgrzać to się uspokaja i trzyma się w okolicy 800-1000obr, czasem mu odbija i obroty schodzą niżej lub wyżej i tak się trzymają.
5. Na benzynie strasznie szarpie - nie da się jechać.
Sprawdziłem i wyregulowałem napięcie TPSu na 0,23V na zamkniętej przepustnicy i cofniętym kroku. TPS nie ma przerw, napięcie na obu ścieżkach rosnie prawidłowo. Wyczyściłem cały wtrysk, krokowca i nadal lipa.
Wyrzuca błąd: 00518 TPS (G69) 31-00 -Open or short to ground
00518 TPS (G69) 30-00 -Open or short to B+
Po skasowaniu pojawiają się znów. Dlatego kupiłem cały wtrysk na szrocie i wymieniłem. Niestety nadal jest problem - nadal gaśnie znienacka po odpaleniu - np odpali ładnie i chodzi 5sek a potem jazda w dół i gaśnie lub walczy z obrotami. Co więcej - dziś po zmianie wtrysku pojechałem sprawdzić jak jedzie (tylko PB), dałem mu po garach i zdechł całkiem - okazało się że nie ma iskry - cewka padła - była gorąca aż parzyło - więc holowanie do domu - wymiana cewki - odpalił - pochodził chwilę i znów zgasł, odpalił - chodził normalnie - wjechałem do garażu znów obroty zaczęły spadać i zgasł.
Próbowałem adaptować przepustnicę VAgiem - basic settings 04 - w opcjach dla kodu 000; niestety nadal pojawia się błąd.
Odpiąłem wtyczkę od BINGO - ale błąd nadal wyskakuje. Sprawdziłem połączenie bingo z TPS - zlutowane i trwałe, dobrze zaizolowane, wtyczki od TPS wtrysku i kroka poczyściłem . Może to ma związek - jakieś pół roku temu sam przełączał się z LPG na PB - został pociągnięty nowy przewód od cewki do BINGO no i się uspokoiło.
Wymieniłem:
1. Cewka TEMIC
2. Kable WN Beru
3. Kopułka BERU
4. Świece
5. Palec BERU
6. Krokowy
7.Podstawa wtrysku z TPS
Jeśli ktoś ma jakiś pomysł - co się tu wyprawia - bardzo proszę o pomoc!!!
Od 2 tygodni - zaraz po wymianie sprzęgła - walczę z problemem wariacji w moim MKIII 1,8 90KM, ABS, 1994/5r. LPG Bingo-M od 4 lat. Dotąd nie miałem żadnych problemów z elektryką.
Objawy są takie:
1. Odpala i za 1 sek gaśnie, żeby odpalił za 2 razem i nie zgasł - daję gazu przy odpalaniu
2. Odpala i męczy się na 500obr i powolutku pnie się w górę
3. Jeśli odpali i nie wchodzi na obroty daję gazu a on przerywa i dusi się i czuć nie spalone paliwo - kopci
4. Jak już uda się go rozgrzać to się uspokaja i trzyma się w okolicy 800-1000obr, czasem mu odbija i obroty schodzą niżej lub wyżej i tak się trzymają.
5. Na benzynie strasznie szarpie - nie da się jechać.
Sprawdziłem i wyregulowałem napięcie TPSu na 0,23V na zamkniętej przepustnicy i cofniętym kroku. TPS nie ma przerw, napięcie na obu ścieżkach rosnie prawidłowo. Wyczyściłem cały wtrysk, krokowca i nadal lipa.
Wyrzuca błąd: 00518 TPS (G69) 31-00 -Open or short to ground
00518 TPS (G69) 30-00 -Open or short to B+
Po skasowaniu pojawiają się znów. Dlatego kupiłem cały wtrysk na szrocie i wymieniłem. Niestety nadal jest problem - nadal gaśnie znienacka po odpaleniu - np odpali ładnie i chodzi 5sek a potem jazda w dół i gaśnie lub walczy z obrotami. Co więcej - dziś po zmianie wtrysku pojechałem sprawdzić jak jedzie (tylko PB), dałem mu po garach i zdechł całkiem - okazało się że nie ma iskry - cewka padła - była gorąca aż parzyło - więc holowanie do domu - wymiana cewki - odpalił - pochodził chwilę i znów zgasł, odpalił - chodził normalnie - wjechałem do garażu znów obroty zaczęły spadać i zgasł.
Próbowałem adaptować przepustnicę VAgiem - basic settings 04 - w opcjach dla kodu 000; niestety nadal pojawia się błąd.
Odpiąłem wtyczkę od BINGO - ale błąd nadal wyskakuje. Sprawdziłem połączenie bingo z TPS - zlutowane i trwałe, dobrze zaizolowane, wtyczki od TPS wtrysku i kroka poczyściłem . Może to ma związek - jakieś pół roku temu sam przełączał się z LPG na PB - został pociągnięty nowy przewód od cewki do BINGO no i się uspokoiło.
Wymieniłem:
1. Cewka TEMIC
2. Kable WN Beru
3. Kopułka BERU
4. Świece
5. Palec BERU
6. Krokowy
7.Podstawa wtrysku z TPS
Jeśli ktoś ma jakiś pomysł - co się tu wyprawia - bardzo proszę o pomoc!!!