SDI Motorstorg Werkstatt ECU Problem

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

dzako
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn lut 09, 2009 21:54
Lokalizacja: Stąd i z owąd
Kontakt:

SDI Motorstorg Werkstatt ECU Problem

Post autor: dzako » czw maja 05, 2011 22:23

Witam. Mam taki problem z którym wielcy fachowcy poradzic sobie nie mogą :)
Mianowice. Pewnego pięknego dnia Golf IV SDI wywalił komunikat MOTORSTORG WERKSTATT i blokade immo. A więc po wizycie u elektromechanika, który odblokował immo i zapragramował ecu raz jeszcze (i skasował 500zł) przez tydzien było ok. Poźniej wielkrotnie problem powatarzał się, aż zdecydowałem się wypróć większość kabli w celu ich sprawdzenia. Lecz bez skutku. Następnym krokiem było kupienie innego ECU. Ecu zostało zaprogramowane przez kolejnego elektromechanika który twierdził ze to z pewnoscią załatwi sprawę i było pięknie do czasu kiedy obydwa, bardzo dobrze mi znane kominkaty wyskoczyły poraz kolejny. Jak narazie odblokowałem sobie immo i jezdzę z ecu w trybie awaryjnym (pewnie dlatego ze nie umiem go zaprogramować) co jest dosc irytujące gdyz auto pali więcej a silnik stuka jak lakiernik w blachę. Zatem, drodzy forumowicze, czy ktoś z Was miałbym jakiśkolwiek sensowny pomysł, co moze byc PRAWDZIWĄ przyczyna tego problemu. Dodatkowo inofrmuje że. wiekszosc kabli została sprawdzona gdyz byla juz teoria o jakims niecym zwarciu (miedzy innym z przwodu rozrusznika, automatu do wstecznego), wtyczki od ecu potrakotwane zostały sprayem usuwajacym tlenki metali....aha i VAG wywala błąd Internal Control Module (EEPROM) o bajczym numerku 18048. Ecu nie było tez chipowane. POZDRAWIAM



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

SDI Motorstorg Werkstatt ECU Problem

Post autor: grg474 » czw maja 05, 2011 23:56

ponieważ błąd ciągle się powtarza z immo są 3 wyjścia:
1. uwalona pętla immo na stacyjce lub kable od niej - powoduje że masz problem z immo ale to by się kontrolka powinna palić na liczniku
2. rzadko spotykana ale ja spotkałem w ciągu roku 2 przypadki - uwalony licznik - powoduje że owszem odczytuje immo ale nie daje sygnału dla sterownika silnika i stąd problem z wyświetlaniem
dzako pisze:MOTORSTORG WERKSTATT
3. problem z kablem pomiędzy licznikiem a sterownikiem silnika (podejrzewam ze pin 5 zielonej w tyczki licznika z pinem 45 wtyczki sterownika silnika)
Zacznij od sprawdzenia wersji 2


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

dzako
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn lut 09, 2009 21:54
Lokalizacja: Stąd i z owąd
Kontakt:

SDI Motorstorg Werkstatt ECU Problem

Post autor: dzako » pn maja 09, 2011 00:11

sprawdzę aczkolwiek musze jszcze raz podkreslic, że po odblokowaniu immo i jeździe na nieustawionym ecu immo nie blokuje sie ponownie stad wnioskuje ze immo blokuje sie poprostu po to zeby zapobiec eszkodzeniu silnika w razie ewentualnej jazdy - stad moje podejrzenie ze problem nie pochodzi od immo - immo jest poprostu zabezpieczeniem przy tym blędzie. Aha i jeszcze jedno - gdyby to był licznik to bedzie ciezko bo samochód ma taki nietypowy licznik którego nigdzie nie moge znalezc - SDI z predkosciomierzem do 220 km/h i elektronicznym wyświetlaczem - rzadkość straszliwa, na allegro są te z wyswietlaczem ale ze skala do 260 km/h ...... strasznie drogie.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

SDI Motorstorg Werkstatt ECU Problem

Post autor: grg474 » pn maja 09, 2011 19:35

dzako pisze:Aha i jeszcze jedno - gdyby to był licznik to bedzie ciezko bo samochód ma taki nietypowy licznik którego nigdzie nie moge znalezc - SDI z predkosciomierzem do 220 km/h i elektronicznym wyświetlaczem - rzadkość straszliwa, na allegro są te z wyswietlaczem ale ze skala do 260 km/h ...... strasznie drogie.
daj spokój - to akurat to nie jest problem - najpierw sprawdź to co napisałem - jak nadal będzie ten problem trzeba wrzucić inny licznik dla sprawdzenia. Aha - jak już będziesz dłubał - wyjmij na chwilę licznik, spis z niego numer (typu 1J0 920 825C) i producenta


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Diagi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 16:22
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

SDI Motorstorg Werkstatt ECU Problem

Post autor: Diagi » śr maja 11, 2011 10:10

Co masz na myśli mówiąc odblokowany immobiliser i jazda na nieustawionym ECU ? Jeżeli chodzi o licznik to w zależności od rocznika z którego jest auto jeżeli posiada CAN, to już mniejszy będzie problem z adaptacją innego licznika. Jak będziesz znał numer swoich zegarów, będzie wiadomo już mniej więcej jakie inne zegary będzie można zaadoptować.



dzako
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn lut 09, 2009 21:54
Lokalizacja: Stąd i z owąd
Kontakt:

SDI Motorstorg Werkstatt ECU Problem

Post autor: dzako » śr maja 11, 2011 21:59

co mam na mysli? to ze jade sobie bez stresu az tu nagle strzela sobie przekaznik i auto gasnie. Przekrecam kluczyk a tu napis Motorstorg werkstatt i werkhspar activ. (blokada immo) a wiec podpiam swoje chinskie obd2 wlaczam vaga wybieram wskazniki, nastawy podstawowe - odblokowuje zablokowany immo i jezdze na swiecacym sie motorstorg werkstatt (wraz z migajaca kontrolką swiec) - to mam na mysli. Generalnie chodzi o to ze ecu wyswietla blad pamieci eeprom (kod 18 coś tam) i dziala w trybie awaryjnym - co objawia sie stukaniem silnika i wiekszym spalaniem.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

SDI Motorstorg Werkstatt ECU Problem

Post autor: grg474 » śr maja 11, 2011 23:53

dzako, ty to uparty jesteś - napisałem możliwe przyczyny a ty swoje.
Po krótce ci wytłumaczę - nie wiem jaki typ immo masz czy immo 2 czy immo 3 - wiem na pewno że masz licnizk z minimum 1/2 fis skoro ci wyświetla tą informację. Teraz tak - pętla immo jest połączona z licznikiem - brak komunikacji pomiędzy pętlą immo a licznikiem objawia się świecącą kontrolką i tym twoim napisem... ale skoro piszesz ze podczas jazdy dzieją ci się takie rzeczy to ciekawe - bo jeśli odblokujesz immo poprzez włączenie stacyjki prawidłowo zakodowanym kluczykiem to po wyjęciu nawet licznika i podczas jazdy bez licznika czy z nawet innym licznikiem nigdy mi się takie cuda nie działy.
Najprościej to by było jakbyś tak podał jaki typ immo masz lub numer licznika. Następnie wrzucić inny licznik i dokodować klucze - miałem już taki przypadek że wysypał się zegar i auto nie odpalało - właściciel akurat na parkingu obok mnie zgasił auto i już go nie odpalił - nie dało się dokodować kluczy


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Diagi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 16:22
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

SDI Motorstorg Werkstatt ECU Problem

Post autor: Diagi » czw maja 12, 2011 09:57

Tak jak pisałem ja i grg474 dalej nie podałeś numeru zegarów albo chociaż z którego roku produkcji jest auto więc problemu nie rozwiążemy, chyba że trafisz zegary o tym samym numerze to tej informacji już nie potrzebujemy.
Stawiałem na uwaloną pamięć ECU ale skoro ono już zostało wymienione i na pewno zostało wymienione na pasujące dokładnie do twojego silnika i poprawnie PRZYUCZONE do auta (a nie odblokowany immobiliser) to pozostaje licznik.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości