Strona 1 z 1

Styk S w stacyjce

: pt kwie 22, 2011 00:31
autor: TYomek
Witam wszystkich forumowiczów:)

Mam taki problem otóż w styku S(brazowo-czerwony) jest cały czas napięcie???? Czy wyjme klucz ze stacyjki, czy przekrece, czy odpale silnik caly czas prąd a nie o to mi chodzi. A jest mi to potrzebne żeby podłączyć prawidłowo radio.


Dziękuję bardzo za odpowiedzi:)

Styk S w stacyjce

: pt kwie 22, 2011 02:12
autor: daworz
Obrazek
Wg oznaczeń masz
30 - stałe zasilanie,
S - zasilanie po włożeniu kluczyka,
15 i X - zasilanie po zapłonie,
50 - rozrusznik,
P - parking zasilanie po wyjęciu kluczyka.P

Aha i jeszcze jedno. To jest GOLF III. Strzelałem bo nie napisałeś jakie auto a to trochę ważne.

Styk S w stacyjce

: pt kwie 22, 2011 11:07
autor: skaktus
Daworz-a nie wiesz czy któryś z pinów na którym pojawia się napięcie po zapłonie i przy pracy silnika (po przekręceniu kluczyka) można znacznie obciążyć ? Tak na około 20W ?

Styk S w stacyjce

: pt kwie 22, 2011 13:36
autor: Paweł Marek
skaktus, styk S zwykle wytrzymuje obciążenie radiem o ile kostka stacyjki jest oryginalna lub dobrej jakości Możesz podpiąc pod 15 ale wówczas nie posłuchasz radia z wyłączonym zapłonem co może się przydać na postoju. Więc tak najprościej to wymień kostkę na sprawna żebyś miał napięcie na S po włożeniu kluczyka, a do zasilania radio użyj przekaźnika (nóżki 85 i 86 do S i do masy, nóżka 30 do stałego plusa np zapalniczki , nóżka 87 do zasilania radia)

Styk S w stacyjce

: pt kwie 22, 2011 13:55
autor: skaktus
Przekaźnik to najprostsza sprawa, a ja chciałem go wyeliminować, ale widzę że nie ma co skakać i po prostu go użyć ;)

Styk S w stacyjce

: pt kwie 22, 2011 14:51
autor: daworz
Z przekaźnikiem będzie bezpieczniej.

Styk S w stacyjce

: pt kwie 22, 2011 15:22
autor: skaktus
Ja chciałem pod to podpiąć dzienne na żarówkę. Pobierają coś koło 20W więc stąd to pytanie.

Już kiedyś nad tym myślałem, ale chyba jak piszecie - po przekaźniku będzie bezpieczniej, choćby dlatego że popali mi styków w stacyjce.

Styk S w stacyjce

: pt kwie 22, 2011 17:48
autor: TYomek
Witam dzięki za odpowiedzi ale to mnie nie usatysfakcjonowało:)
Wiem ze S to zasilanie po włożeniu kluczyka. Tylko nikt nie odpowiedział czemu tak może być dodam że przykładam przy stacyjce miernik i cały czas jest prąd 12V:( ?????????????????????????????????

Styk S w stacyjce

: pt kwie 22, 2011 19:28
autor: Paweł Marek
Jeśli dobrze mierzysz czyli między S a masą to chyba kostka stacyjki do wymiany. A masz może jakiś brzęczyk do ostrzegania o niezgaszonych światłach?

Styk S w stacyjce

: pt kwie 22, 2011 19:30
autor: Paweł Marek
Jeśli dobrze mierzysz czyli między S a masą to chyba kostka stacyjki do wymiany. A masz może jakiś brzęczyk do ostrzegania o niezgaszonych światłach? Zresztą wyjaśnisz to miernikiem, wyjmij wtyczkę od stacyjki i zmierz w pinach stacyjki opór między S a 30. Opór ma być nieskończony czyli brak przejścia, jeśli jest do styk S się "przyspawał" i do wymiany

Styk S w stacyjce

: sob kwie 23, 2011 16:29
autor: TYomek
Jak byś mógł mi wyjaśnić jak sprawdzić opór miło by było:) jestem laikiem...

Styk S w stacyjce

: sob kwie 23, 2011 18:58
autor: skaktus
Kupujesz multimetr - najtańszy w "chińskich" sklepach po 5 zł, lepsze w elektronikach po 20 zł. Patrzysz do instrukcji, ustawiasz pomiar oporności i mierzysz.

Re: Styk S w stacyjce

: wt kwie 26, 2011 17:23
autor: TYomek
Paweł Marek pisze:Jeśli dobrze mierzysz czyli między S a masą to chyba kostka stacyjki do wymiany. A masz może jakiś brzęczyk do ostrzegania o niezgaszonych światłach? Zresztą wyjaśnisz to miernikiem, wyjmij wtyczkę od stacyjki i zmierz w pinach stacyjki opór między S a 30. Opór ma być nieskończony czyli brak przejścia, jeśli jest do styk S się "przyspawał" i do wymiany

Witaj opór nieskończony i mam brzeczek o ostrzeganiu o niezgaszonych światłach. Tym może być spowodowane że cały czas mam napięcie w styku S???

Styk S w stacyjce

: wt kwie 26, 2011 17:56
autor: skaktus
Opór nieskończony - czyli po prostu rozłączone styki.

Co może być powodem - uszkodzona stacyjka/wkładka ze stykami.