Strona 1 z 1
Kontrolka ,poziom płynu
: śr mar 30, 2011 18:21
autor: karol8114
Witam wszystkich, pacjent to Golf 3, 1,9 TD 93.r. Problem przedstawia się następująco, nie działa wskazanie niskiego poziomu chłodzącego płynu w zbiorniczku wyrównawczym, tzn. test kontrolki po przekręceniu licznika działa poprawnie, na chwilę zaświeci cię. W zbiorniczku są dwie elektrody, rozumiem że działa to na zasadzie przerwy w obwodzie, no ale co tym steruje? czy w pinach dochodzących do zbiorniczka powinno być napięcie? Pomożecie ?
Kontrolka ,poziom płynu
: śr mar 30, 2011 19:30
autor: stonefree
A jaki płyn kolega ma?
Kontrolka ,poziom płynu
: śr mar 30, 2011 19:43
autor: karol8114
Borygo Eco, rozumiem że po zdjęciu wtyczki ze zbiorniczka(wymuszona przerwa w obwodzie) powinna zapalić się kontrolka od poziomu płynu, a tu nic.
Kontrolka ,poziom płynu
: śr mar 30, 2011 21:02
autor: Paweł Marek
trzeba odczekać to sie zapali o ile czujnik jest sprawny. Nie udało mi się nigdy dociec jak działa ten czujnik, żadnego napięcia na jego kablach nie stwierdziłem, chętni sam bym się dowiedział na jakiej zasadzie działa, czy jakoś mierzy opór płynu czy inaczej
Kontrolka ,poziom płynu
: śr mar 30, 2011 21:29
autor: karol8114
No właśnie, nikt nie jest w stanie udzielić odpowiedzi jak to dokładnie działa, widocznie na czujnik idzie masa skoro nie ma napięcie, w zbiorniczku wydaje mi się , że są dwie elektrody i kontrolka zapala się na zasadzie przerwy w obwodzie.
Kontrolka ,poziom płynu
: czw mar 31, 2011 21:32
autor: stonefree
karol8114 pisze:po zdjęciu wtyczki ze zbiorniczka(wymuszona przerwa w obwodzie)
się nie zapali.
Kontrolka ,poziom płynu
: czw mar 31, 2011 22:25
autor: Paweł Marek
no własnie, to tez stwierdziłem, piszczcie jak kto wie
Re: Kontrolka ,poziom płynu
: sob kwie 02, 2011 19:16
autor: karol8114
stonefree pisze:się nie zapali.
Jesteś kolego w błędzie, po kilkunastu minutach walk stwierdzam że kontrolka zapali się po odłączeniu kostki ze zbiorniczka, silnik powinien być uruchomiony i należy odczekać ok. 15 sekund, kontrolka zacznie migać. W MK4 w zbiorniczku są dwie elektrody które zanurzone w płynie powodują przepływ prądu, prawdopodobnie też jest tak w MK3, tyle że w zbiorniczku nic nie widać, ze względu na zastosowanie podwójnej ścianki, falochronu dzięki któremu płyn nie buja się w zbiorniczku, pod drugą ścianką znajduje się kolejna osłona która chroni, i tu pytanie co ona osłania, albo dwie elektrody albo czujnik. Jeśli ktokolwiek z Was posiada stary zbiorniczek od MK3 proszę o wzięcie go na stół operacyjny,i zarzucenie fotki co się w środku znajduje. Obstawiam na dwie elektrody.
Kontrolka ,poziom płynu
: sob kwie 02, 2011 19:18
autor: karol8114
Jeszcze jedno, kostkę odłączamy podczas uruchomionego silnika.
Re: Kontrolka ,poziom płynu
: ndz kwie 24, 2011 19:18
autor: karol8114
Witam ponownie, otóż rozgryzłem sposób działania kontrolki z poziomem płynu, otóż odpowiada tylko i wyłącznie za poziom płynu chłodzącego , a nie jak niektórzy myślą sygnalizuje wysoką temperaturę. Poświęciłem się i wziąłem na stół operacyjny zbiorniczek, szlifierka w rękę i przeciąłem go na pół, na załączonym foto widać dwie metalowe elektrody , które pod wpływem zanurzenia przewodzą prąd, ubytek płynu powoduje przerwę w obwodzie i kontrolka powinna nam zasygnalizować niski poziom płynu chłodzącego.
Kontrolka ,poziom płynu
: śr maja 11, 2011 21:00
autor: Mumin90
ja też mam podobny problem pacjent to mk2 TD
u mnie po przekręceniu stacyjki nie zapala sie kontrolka płynu chłodniczego i nie mruga nawet nic.
do zbiorniczka od płynu nie idzie wtyczka z kostką
pytanie czy w mk2 ze zbiorniczkiem bez gniazda na wtyczke i bez elektrod pod co jest podłączona ta kontrolka płynu chłodniczego
albo czy może ktoś wie gdzie sie podpiąć pod tą dużą skrzynkę z przekaźnikami i bezpiecznikami żeby podłączyć tą kontrolkę