Strona 1 z 1

ABF okablowanie

: ndz mar 27, 2011 19:53
autor: maniekamg
Witam, mam do Was takie pytanie. Kilka tygodni temu zakupiłęm kompletną wiązkę i silnik z golfa mk3 gti ABF, i staram się zapakować wszystko do mk1. O ile z silnikiem nie było problemu o tyle wiązka jest bardziej skomplikowana. Chciałem wymontować same okablowanie silnika ale jest roblem i tu pytanie do Was.

http://img64.imageshack.us/f/aaaaaaaaaak.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;

Na linku zaznaczyłem złączkę która bardzo mnie ciekawi, wiem żę tą zaznaczoną na zdjęciu wpina się w silnik w odpowiednzim miejscu nad skrzynia, tylko że ja mam 2 takie i nie mam pojęcia do czego mam wpiąć tą druga...?? Może jest ona od świateł czy czegoś innego? Ma ktoś możę jakieś przydatne strony które pomogły by mi w tej przekładce? Jest to mój pierwszy swap i nie chcę spalić kompa czy cos.

Z góry dzięki za pomoc :)

ABF okablowanie

: ndz mar 27, 2011 20:26
autor: Paweł Marek
Jest jeszcze jedno takie złącze montowane nad chłodnicą, od świateł głównie właśnie. Problem jest taki że mk3 ma innego typu skrzynkę bezpieczników, w związku z czym roboty ze schematem w ręce cięciem i lutowaniem od groma. Nie wiem czy nie prościej wziąć całą elektrykę z mk3, łącznie ze skrzynką i całym okablowaniem. Schematy skrzynek są na forum poszukaj

ABF okablowanie

: wt kwie 05, 2011 23:43
autor: Lipek81
Jak nie masz pojęcia o elektryce - to się za to nie bierz - daj to komuś do zrobienia. Z doświadczenia wiem, że nawet, jeżeli będę tłumaczył, jak krowie na rowie, jak to wszystko połączyć, to i tak nie da rady.... (nie jednej osobie na forum już próbowałem takie rzeczy tłumaczyć...)
Jeżeli jakoś orientujesz się w elektryce, to schematy do jednej, a lutownica do drugiej ręki.

Z instalacji mk1 wyciągasz sobie przewody - +12V do cewki zapłonowej (po zapłonie), +12V po zapłonie, ale po bezpieczniku. Z instalacji abf wywalasz wszystkie przewody które nie są potrzebne do pracy silnika (połączenia miedzy czujnikami a deską rozdzielczą). Potem wiązkę ABF na podstawie schematów doprowadzasz do stanu, kiedy na jej końcu będziesz miał przewody: do zasilania cewki, do zasilania czujników, do zasilania grzałki sondy lambda, do sterowania pompa paliwa. Zasilanie cewki i czujników podłączasz do wcześniej przygotowanych przewodów z instalacji mk1, do sterowania pompa paliwa dorabiasz przekaźnik i instalację do pompy. Przekaźnik będzie sterowany z przewodu sterowania pompa paliwa z wiązki ABF. Zasilanie grzałki sondy lambda podłączasz pod zasilanie pompy paliwa. Czasami do zasilania wtrysków lub czujników jest dodatkowy przekaźnik, ale to będzie wynikało ze schematów, jak go podłączyć.
Pozostałe drobiazgi - jak rozrusznik, wzbudzenie alternatora, czujnik temperatury i ciśnienia oleju - te przewody masz już w instalacji mk1 i najwyżej trzeba zmienić wtyczki, lub je przedłużyć.
Tyle w temacie.
Jest to przepis na podłączenie elektryki w 99% silników benzynowych VW z epoki mk2,mk3 itp.
Jeżeli nie zrozumiałeś - oddaj to komuś do zrobienia.