Strona 1 z 1

Leon II problem z migającymi kontrolkami.wiatrakami chłodnic

: ndz mar 20, 2011 23:25
autor: Tomi0403
Witam.Niedawno skonczylem naprawe mojego leona II z 2006 r.silnik 1,9 105km.Jak zimny-choć nie zawsze,po przejechaniu ok 5 km,auto lekko szarpnie,wylączy sie obrotomierz,zaczynaja migac: kontrolka od oleju i świec żarowych,i świeci sie kontrolka trakcji.po zgaszeniu i odpaleniu,gasna,i nie zawsze zaswieci sie kontrolka sygnalizujaca bład,ktora tez zgasnie po jakims czasie. Drugi problem to wiatraki chłodnic-jak je podłącze kręca sie nawet przy wylączonym zapłonie.Po podłączeniu do komputera nie pokazuje zadnych błędów,ale jest problem z podłączeniem sie do niego...moze ktos mial taki problem,i pomoże.

Leon II problem z migającymi kontrolkami.wiatrakami chłodnic

: ndz mar 20, 2011 23:28
autor: grg474
a nikt nie grzebał czasem przy liczniku?

Leon II problem z migającymi kontrolkami.wiatrakami chłodnic

: ndz mar 20, 2011 23:42
autor: Tomi0403
auto bylo rozebrane cześciowo,silnik deska,ale wszystko jest złożone tak jak powinno być,ogolnie długo stało,przebieg jest orginalny,maly jak na ten rocznik bo 41 535,ściągnąl je moj szef z 3 latka temu,i to poprostu good price,obleciałem elektroników i mechaników i wszyscy rozkładaja rece....

Leon II problem z migającymi kontrolkami.wiatrakami chłodnic

: pn mar 21, 2011 17:21
autor: grg474
no więc tak - przejrzałem schemat i stawiam na..... wtyczkę czujnika lub sam czujnik stop - tylko się nie śmiej - uzasadniam.
W tym aucie jest czujnik jak w większości TDI czyli na 4 piny - 2 obsługują światła (przyjście i powrót) 2 obsługują: sterownik silnika i pompę abs/esp (pin 4 - zasilanie z bezpiecznika SC1 oraz pin 3 - sygnał dla sterownika silnika i pompy ABS). Awaria tego czujnika powoduje właśnie takie błędy jak opisujesz tj świecenie się kontrolki świec żarowych, możliwe że kontrolki ESP.
Problem z kontrolką od oleju bo tego nie powinien pokazać. Teraz tak - jedno pytanie żeby potwierdzić/ wykluczyć - czy nie pojawiają się te błędy po naciśnięciu np hamulca?
No i jeszcze ten wentylator - wentylator dostaje napięcie z bezpiecznika 3 na akumulatorze (pin na wtyczce wyłącznika termicznego wentylatora chłodnicy - nr 1), masę - pin 4, natomiast pin 2 i 3 to jest ze sterownika silnika i bezpiecznika SB 24 skrzynki bezpieczników. Możliwe ze uszkodzony jest sam wentylator (uderzony) lub też przychodzi sygnał ze sterownika silnika - łatwo to sprawdzisz wyjmując bezpiecznik 24 a na pin podasz napięcie - teoretyczni enie powinien zagadać wentylator jeśli auto nie ma włączonej stacyjki