Strona 1 z 2

Światła do jazdy dziennej według obecnych przepisów

: ndz mar 20, 2011 11:54
autor: rekin01
Potrzebuję pomocy przy podłączeniu świateł dziennych według przepisów, które obowiązują w tej chwili. Chodzi o to, że mogą się świecić tylko światła do jazdy dziennej. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie przy podłączaniu, ale dodam, że mam założone przekaźniki świateł, oczywiście według porady z forum :smirk:

Światła do jazdy dziennej według obecnych przepisów

: ndz mar 20, 2011 12:22
autor: stonefree
W nowych, salonowych autach światła włączają się po przekręceniu kluczyka i gasną po włączeniu świateł mijania.
http://dojazdydziennej.com.pl/p17_Prawo" onclick="window.open(this.href);return false;
Proponuję schemat: Obrazek
Jak by dobrze posmyrać, można poszukać wolnego bezpiecznika w skrzynce i go wykorzystać do podpięcia świateł, Podłączyć lampkę kontrolną, albo dać drugi przekaźnik zasilany masą z czujnika wysokiego ciśnienia oleju,żeby światła nie obciążały aku przy odpalaniu silnika.

Światła do jazdy dziennej według obecnych przepisów

: ndz mar 20, 2011 14:06
autor: gello1
zółto-czarny gruby kabelek przy kostce stacyjki przy kierownicy to 12V po przekręceniu stacyjki. I przekaźnik aby gasły po włączeniu pozycji(świateł mijania).
Zerknij w mój temat to zobaczysz jak to wygląda :helm:

Światła do jazdy dziennej według obecnych przepisów

: ndz mar 20, 2011 14:58
autor: Paweł Marek
np
Przekaźnik umieść za włącznikiem świateł.
Od plus po stacyjce żółto czarny (najłatwiej dorwać go z tyłu włącznika świateł) dolutuj kabelek do styku 30 przekaźnika, ze styku 87a (ni 87) wyprowadź zasilanie dwoma kablami na oba światła dzienne, na każdym z tych kabli dając po bezpieczniku w gnieździe uniwersalnym i pociąg je pod maskę. Masę dla świateł dziennych skądkolwiek pod maską.
Teraz sterowanie przekaźnika: do styku 85 podłącz kabelek dolutowany " z boku" do jednego z dwóch kabli postojówek idącego z włącznika. Do styku 86 masę (również znajdziesz we włączniku brązowy.
To jedna z wieli\u możliwości, zaleta taka że wszystko siedzi w kabinie bez narażenia na gorąco i wilgoć pod maską. Dzienne zapalą się automatycznie po włączeniu zapłonu, zgasną gdy włączysz drogowe/mijania lub same pozycyjne.

Re: Światła do jazdy dziennej według obecnych przepisów

: ndz mar 20, 2011 15:14
autor: rekin01
gello1 pisze:zółto-czarny gruby kabelek przy kostce stacyjki przy kierownicy to 12V po przekręceniu stacyjki. I przekaźnik aby gasły po włączeniu pozycji(świateł mijania).
Zerknij w mój temat to zobaczysz jak to wygląda :helm:
Jak to wygląda to ja wiem, tylko jak podłączyć, żeby nie trzeba było za dużo grzebać.

Światła do jazdy dziennej według obecnych przepisów

: ndz mar 20, 2011 15:57
autor: Zico63b
Kolega Paweł Marek opisał takie połączenie, które spełnia Kolegi Rekin01 wszystkie oczekiwania: raz że proste, a dwa - nawet to ze układ dziennych wyłącza się przy pracy rozrusznika (uwaga Kolegi Stonefree). Chociaż akurat to przy mocy pobieranej przez dzienne rzędu kilku wat, nie ma żadnego znaczenia: ja mam reflektory główne + pozycyjne ustawione na pracę od chwili włączenia zapłonu, silnik TDI (świece, grzałki płynu) - a nie ma żadnych problemów.

Światła do jazdy dziennej według obecnych przepisów

: ndz mar 20, 2011 16:12
autor: stonefree
Zico63b pisze:układ dziennych wyłącza się przy pracy rozrusznika
Jasne, przecież jest specjalny przekaźnik...

Światła do jazdy dziennej według obecnych przepisów

: ndz mar 20, 2011 16:55
autor: rekin01
Zico63b Chodziło mi raczej o podłączenie kabelków gdzieś w komorze silnika, mam tak przekaźniki od świateł i nic się z nimi nie dzieje więc z tym też nie powinno być problemu. W takim układzie nie musiałbym nic lutować w środku.

Światła do jazdy dziennej według obecnych przepisów

: ndz mar 20, 2011 17:12
autor: Zico63b
Działanie to samo, tylko inny punkt: Złącze okrągłe, wieloprzewodowe na chłodnicy, jako zasilanie też żółto-czarny idący z zasilaniem do sygnału dźwiękowego. Szaro-czarny (lewe) lub szaro-czerwony (prawe) światła pozycyjne. Masy - wiadomo :bigok:
Wszystkie napięcia są w tych samych chwilach co i przy włączniku głównym świateł; to ich dalszy bieg.

Światła do jazdy dziennej według obecnych przepisów

: pn mar 21, 2011 10:38
autor: rekin01
Co powiecie jeżeli chodzi o schemat w tym poście, diody prostownicze są konieczne? Jakie duże, 5A?

Re: Światła do jazdy dziennej według obecnych przepisów

: pn mar 21, 2011 11:54
autor: beetle
wystarczą najtańsze diody 1 amperowe, prąd jest niewielki, ograniczany cewką przekaźnika.

Światła do jazdy dziennej według obecnych przepisów

: pn mar 21, 2011 16:04
autor: piter3113
ja mam dylemat tylko co do homologacji e13 czy mozna ledy z taka uzywac??jezeli ktos ma rozeznaie w tych hmologacjach to prosze o podpowiedz. a podlaczenie proste.zalezy jeszcze jak chcesz zeby tylko dzienne swiecily a jak wl pozycyjne to gasna czy jak wlaczysz mijania.zakladam ze chcesz aby swiecily same dzienne.zastosuj przekaznik przelaczny i wszystko bedzie jak trzeba.zasilanie do niego wez ze stacyjki lub z wylacznika swiatel mijania bo mijania tez wl dopiero jak zaplon masz i podl do styku 30.sterowanie wez z pozycyjnych(jezeli wezmiesz z mijania to dopiero jak mijania zaswiecisz to dzienne zgasna). kabel zasilajacy dzienne podlacz do styku przekaznika ktory jest normalnie zwarty o ile sie nie myle to jest to 87A do 87 podepnij kabel do pozycyjnych 85 masa i wszystko gra ale proponowal bym jeszce jakis dodatkowy wlacznik w srodku na kablu zasilajacym przekaznik aby mozna byl sobie wyl w razie potrzeby np nieraz jak sprwadzasz jakies prady i musisz miec wlaczony zaplon to caly czas ci beda swiecic.mam nadzieje ze zrozumiale napisalem

zapomnialem jeszcze dodac ze wskazane by bylo jakis bezpiecznik wrzucic na zasilaniu przekaznika

Światła do jazdy dziennej według obecnych przepisów

: pn mar 21, 2011 18:14
autor: skaktus
Wystarczyło zajrzeć na forum lub do google:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=74878" onclick="window.open(this.href);return false;

Prócz homologacji E musisz mieć homologację RL, bez tego lampy nie mogą być traktowane jako dzienne, tylko jako postojowe.

Światła do jazdy dziennej według obecnych przepisów

: pn mar 21, 2011 18:44
autor: Zico63b
skaktus pisze:Prócz homologacji E musisz mieć homologację RL, bez tego lampy nie mogą być traktowane jako dzienne, tylko jako postojowe.
Tak dokładnie, to ani nawet jako postojowe - po prostu nic. Jak Kolega Skaktus pisze, musi być także RODZAJ światła, sama homologacja to mało - gdyż zawsze lampa homologowana we właściwym instytucie ma też określony rodzaj światła.
Inaczej rodzi to podejrzenie podróbki.