Problem - klimatyzacja, fotel podrzewany.
: czw mar 17, 2011 15:27
Witam.
Od niedawna jestem posiadaczem GOLF V, 2004r, 1.9 TDI.
Minęła zima.. wiec postanowiłem się zająć ogrzewaniem, bo problem tkwił ciągle, ale w zimę nie chciałem go podejmować, bo mogło być jeszcze gorzej.
Otóż już piszę co jest nie tak. Jak prawie każdy golf V posiadam jednostrefowy dwu-fazowy climatronik (zdjęcie: http://twardy.pl.pl/climatronic.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ) .
Problem tkwi w tym, że podczas włączania ogrzewania (obojętnie czy na nogi, czy na środek, czy na szyby) to z prawej strony leci zimne powietrze (na szyby, na nogi, na środek), a tym czasem z lewej strony leci cieple, obojętnie czy na nogi, czy na środek, czy na szyby.
Prawa strona jest ciągle zimna i ciągle zimne powietrze dmucha. Poszukałem trochę w internecie i nie znalazłem wyczerpującej dla mnie porady co można zrobić.
Dowiedziałem się tylko tyle, że "silnik prawy sterowania klapami" jest uszkodzony. Byłem dzisiaj w serwisie LELLEK, poprosiłem o podpięcie pod komputer. Dowiedziałem się tego samego, że silnik prawy do sterownia klapami jest uszkodzony. Zapytałem o cenę tego z ciekawości.. powiedzieli mi 550zł + wymiana = około 650,00 zł.
Podziękowałem im w takim razie, ale zapytałem o numery z tego silnika, to mi powiedzieli, że są dwa rodzaje i nie wiedzą jaki ja mam rodzaj.
Myślałem nad poszukaniem w necie jakiegoś silnika tańszego sprawnego, lecz nie mam z tego numerów. Więc moje pytanie brzmi:
- czy orientuje się ktoś może jak dostać się do tego silnika? Jakie kroki wykonać aby zdjąć tapicerkę? Dużo z tym roboty? Myślicie, że ten silnik będzie powodem tego, że z prawej strony ciągle zimno leci? A jak to nie będzie wina silnika... to co wtedy?!
Dziękuje za odpowiedz na post.
A no i jeszcze jedna sprawa...
... czy ktoś może z was ściągał matę grzewczą pod siedzeniem w VW Golf V ? Bo posiadam w swoim samochodzie również "podgrzewane fotele". No i spaliła mi się mata która jest połączona z siedziskiem (według LELLKA). No i koszt tego siedziska z matą to około 780 zł + kosz naprawy = 900,00 zł .
Gdzieś kiedyś natknąłem się na artykuł podobny, tylko, że w GOLF IV - chłopakowi się przepaliły druty i je zespawał i nadal mi działała porządnie mata grzewcza.
W moim przypadku też się przepaliły druty z maty grzewczej i nawet na fotelu jest ślad w którym to miejscu. Macie może jakieś info jak się do tego zabrać i czy w ogóle da radę to pospawać, jak to niby jest "mata połączona z siedziskiem" ? Chodziło by o szczególne info czy jest sens samemu to robić, czy włożyć 900zł ?
Pozdrawiam,
Adam.
Od niedawna jestem posiadaczem GOLF V, 2004r, 1.9 TDI.
Minęła zima.. wiec postanowiłem się zająć ogrzewaniem, bo problem tkwił ciągle, ale w zimę nie chciałem go podejmować, bo mogło być jeszcze gorzej.
Otóż już piszę co jest nie tak. Jak prawie każdy golf V posiadam jednostrefowy dwu-fazowy climatronik (zdjęcie: http://twardy.pl.pl/climatronic.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ) .
Problem tkwi w tym, że podczas włączania ogrzewania (obojętnie czy na nogi, czy na środek, czy na szyby) to z prawej strony leci zimne powietrze (na szyby, na nogi, na środek), a tym czasem z lewej strony leci cieple, obojętnie czy na nogi, czy na środek, czy na szyby.
Prawa strona jest ciągle zimna i ciągle zimne powietrze dmucha. Poszukałem trochę w internecie i nie znalazłem wyczerpującej dla mnie porady co można zrobić.
Dowiedziałem się tylko tyle, że "silnik prawy sterowania klapami" jest uszkodzony. Byłem dzisiaj w serwisie LELLEK, poprosiłem o podpięcie pod komputer. Dowiedziałem się tego samego, że silnik prawy do sterownia klapami jest uszkodzony. Zapytałem o cenę tego z ciekawości.. powiedzieli mi 550zł + wymiana = około 650,00 zł.
Podziękowałem im w takim razie, ale zapytałem o numery z tego silnika, to mi powiedzieli, że są dwa rodzaje i nie wiedzą jaki ja mam rodzaj.
Myślałem nad poszukaniem w necie jakiegoś silnika tańszego sprawnego, lecz nie mam z tego numerów. Więc moje pytanie brzmi:
- czy orientuje się ktoś może jak dostać się do tego silnika? Jakie kroki wykonać aby zdjąć tapicerkę? Dużo z tym roboty? Myślicie, że ten silnik będzie powodem tego, że z prawej strony ciągle zimno leci? A jak to nie będzie wina silnika... to co wtedy?!
Dziękuje za odpowiedz na post.
A no i jeszcze jedna sprawa...
... czy ktoś może z was ściągał matę grzewczą pod siedzeniem w VW Golf V ? Bo posiadam w swoim samochodzie również "podgrzewane fotele". No i spaliła mi się mata która jest połączona z siedziskiem (według LELLKA). No i koszt tego siedziska z matą to około 780 zł + kosz naprawy = 900,00 zł .
Gdzieś kiedyś natknąłem się na artykuł podobny, tylko, że w GOLF IV - chłopakowi się przepaliły druty i je zespawał i nadal mi działała porządnie mata grzewcza.
W moim przypadku też się przepaliły druty z maty grzewczej i nawet na fotelu jest ślad w którym to miejscu. Macie może jakieś info jak się do tego zabrać i czy w ogóle da radę to pospawać, jak to niby jest "mata połączona z siedziskiem" ? Chodziło by o szczególne info czy jest sens samemu to robić, czy włożyć 900zł ?
Pozdrawiam,
Adam.