Strona 1 z 1

Układ wybiegu wentylatora("dochładzania")-1V,RA,SB

: pn lut 28, 2011 21:03
autor: finch
Witam,

Znalazłem informację odnośnie dodatkowej funkcji golfów z dieslami jaką był układ dochładzania montowany w autach z seryjnym hakiem i z przeznaczeniem na ciepłe kraje.
Na forum przewija się temat ale nie jest tam jasno napisane jak on działa.
Doszukałem się że w skład tego układu wchodzi żółty czujnik temperatury (100oC) o nr.: 191 919 521D przykręcany na blaszce za głowicą bliżej środka samochodu (natomiast gaźnikowce miały wkręcony czerwony czujnik w gaźnik) i dodatkowo do tego układu jest jeszcze przekaźnik 191 955 532A o numerze 31.
Co do diesla to Etka mówi że powinien przyjść czujnik brązowy 4 piny o numerze 357 919 369E (wszystko widać na rys 216-00) i być zamocowany w króćcu o nr. 068 121 144 z boku głowicy cylindrów. I tutaj pytanie Czy ten czujnik był montowany w nowszych wersjach golfa zamiast tego żółtego? Jeżeli tak to dla czego ma w środku 2 czujniki o różnych progach zadziałania?
Dodatkowo na rysunku 260-05 jest informacja o wiązce przewidzianej dla tego systemu i wyraźnie widać tam przekaźnik (podłączony do czujnika w chłodnicy), ale niestety nie ma odnośnika.

Jeżeli coś namotałem to pytajcie.

Pozdrawiam,
finch

Układ wybiegu wentylatora("dochładzania")-1V,RA,SB

: wt mar 01, 2011 19:28
autor: stonefree
finch pisze:to dla czego ma w środku 2 czujniki o różnych progach zadziałania?
Jest napisane " przełącznik termiczy do wyłączania układu klimatyzacji i/ lub wentylator elektryczny 112/ 119 112 /108 stopni.".

Układ wybiegu wentylatora("dochładzania")-1V,RA,SB

: wt mar 01, 2011 20:13
autor: finch
Czyli rozumiem że 112/ 119 stopni odpowiada za przerwanie obwodu klimatyzacji, natomiast 112 /108 stopni za włączenie dochładzania po zgaszeniu silnika?

Układ wybiegu wentylatora("dochładzania")-1V,RA,SB

: wt mar 01, 2011 20:26
autor: stonefree
Tak się domyślam.

Układ wybiegu wentylatora("dochładzania")-1V,RA,SB

: wt mar 01, 2011 21:42
autor: finch
Miałeś taki system u siebie w MK II?

Układ wybiegu wentylatora("dochładzania")-1V,RA,SB

: wt mar 01, 2011 23:35
autor: stonefree
Nie ,miałem 2 czujniki 1 do wskaźnika 2 do przekaźnika świec, a w chłodnicy termowyłącznik na I i II bieg wentylatora chłodnicy. Nie widziałem w MK2 takiego jak ty opisujesz. Widziałem tylko pompy elektryczne chłodziwa w 1,6 TD 80PS.

Układ wybiegu wentylatora("dochładzania")-1V,RA,SB

: wt mar 01, 2011 23:50
autor: finch
Tak bo to była opcja właśnie. Na pewno czujniki żółte na blaszkach miały benzyny. Co do dodatkowej pompy cieczy to wiem że SB to ma ;) dzięki za pomoc.

Co mi się jeszcze udało ustalić to w książce "Sam naprawiam" są zawarte schematy tego układu w odniesieniu do benzyn 1,6 i 1,8, i faktycznie było to tam implementowane. Może ktoś wie po co w dieslu był ten dwu obwodowy czujnik, bo temperatury jego pracy ni jak się mają do złotego.

Re: Układ wybiegu wentylatora("dochładzania")-1V,RA,SB

: pn mar 28, 2011 15:00
autor: DamianCU
Jaka ma być rezystancja na termowyłączniku wentylatora? Wie ktoś albo mierzył?

Re: Układ wybiegu wentylatora("dochładzania")-1V,RA,SB

: pn mar 28, 2011 16:09
autor: finch
DamianCU pisze:Jaka ma być rezystancja na termowyłączniku wentylatora? Wie ktoś albo mierzył?
Jeżeli chodzi Ci o to co jest w chłodnicy to ja bym go traktował jako zużyty mając nawet 5 ohmów, bo:
P=70W -> I=5A więc przy rezystancji R=5 Ohm masz już P= I^2*R~=125W czyli niezły piecyk :bigok: