Strona 1 z 2

wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy

: ndz lut 20, 2011 15:34
autor: CrocodileReggae
Witam,
Sprawa dotyczy golfa II 1,6 B, 87r - pełna szyba
Swego czasu urwała się manetka od spryskiwacza.
Znajomy taty założył mu od golfa z MFA - wspomnial że coś przerabiał
Manetka się ułamała ponownie, tato zakupił manetkę - nówka sztuka zamiennik bez MFA...
Po założeniu nie było spryskiwaczy.
Do pompki dochodzi + albo na jednym kablu albo na drugim.
Tymczasowo zapodano masę z karoserii i działa tylko sprysk przodu.

Domyślam się że kiedyś kolega taty przełożył kable w kostce pod inna manetkę.
Czy mogę prosić o ori schemat kabli w kostce? Pozamieniam piny... To chyba powinno rozwiązać sprawę?
Bo na starej - połamanej od mfa wszystko chodziło ok.

wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy

: pn lut 21, 2011 23:02
autor: CrocodileReggae
nikt... nic... żaden?

wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy

: pn lut 21, 2011 23:34
autor: Witek.J
MFA nie ma tutaj nic do rzeczy, jeżeli coś przerabiał to prawdopodobnie była to manetka nowego typu. Ma ona ma inna wtyczkę i musiał ją zmienić. Z tego co kojarzę to ilość kalki i kolory są takie same w starym i nowym typie.
CrocodileReggae pisze:Do pompki dochodzi + albo na jednym kablu albo na drugim.
Napisz coś więcej o tym, kiedy jest i na którym przewodzie napięcie?

wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy

: śr lut 23, 2011 21:48
autor: CrocodileReggae
nie działa tylni spryskiwacz.
w takim sensie że + podaje ale - już nie.
Przydał by sie schemat kabli w wiązce - bo u mnie jest zamieszane coś.
Jak by ktoś miał dostęp do tej wiązki to bardzo proszę o foto, rysunek albo jakiś opis.

wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy

: śr lut 23, 2011 21:59
autor: Paweł Marek
spisz numery z manetki i sprawdź czy nie są od jetty. A schematów naprawde nie potrafisz znaleźć? volkswagen.msk.ru albo chomikuj wszystko jest bez kłopotu dostępne.

wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy

: czw lut 24, 2011 19:04
autor: CrocodileReggae
Paweł Marek, dzięki za namiary

http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page09_g2" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Golf 2 1987 Wiring Diagrams (eng.)

Czy mógł by ktos zorientowany sprawdzić czy dobrze rozumuję:
pierwszy plik, ostatnia strona
windshield wiper switch

grn/yel
grn
grn/blk
grn/blk
grn/red
grn/wht
brn

tak powinno być?

wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy

: pt lut 25, 2011 16:09
autor: marcinek84
Na pompkę spryskiwacza raz jest (+) (-) a raz (-) (+) (jeden zbiornik) zależy czy przód czy tył i odpowiednio reagują przekaźniki wycieraczek bo jeden sterowany jest plusem a drugi masą.

wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy

: pt lut 25, 2011 23:30
autor: Paweł Marek
w MK3 we wtyku manetki ą styki T i H na nich pojawia się plus i minus dla silniczka spryskiwacza naprzemiennie więc sobie sprawdź bo sądzę że tak samo jest w mk2

wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy

: sob lut 26, 2011 02:34
autor: Zico63b
Temat mi troszkę umknął a sprawa nie jest skomplikowana. Wszystko zależy od wersji Golfa Kolegi. Mianowicie w tych własnie latach zmieniono system z dwóch silniczków: przedni osobno a tylny osobno; każdy dostawał tylko plusa, każdy też miał swą masę do blachy - nie przez manetkę, tak jak na ruskim pliku. Natomiast po zmianie, system był jednosilniczkowy, jak pisze Kolega Marcinek 84. Tak więc jest możliwe, że Kolega kupił starszą manetkę, podającą tylko plusa a potrzebna jest ta nowsza podająca napięcie naprzemiennie ale jednocześnie podająca naprzemiennie także masę.
Przeróbka się nie opłaca, wystawić na aukcji a kupić właściwą.

wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy

: pn lut 28, 2011 12:12
autor: CrocodileReggae
Zico63b pisze:Tak więc jest możliwe, że Kolega kupił starszą manetkę, podającą tylko plusa a potrzebna jest ta nowsza podająca napięcie naprzemiennie ale jednocześnie podająca naprzemiennie także masę.
Przeróbka się nie opłaca, wystawić na aukcji a kupić właściwą.
Kurdę Zico63b, nigdy bym na to nie wpadł...
A ja myślałem że poprzednim razem było coś namieszane w kablach...

A nie warto bardziej dokupić 2 pompkę, masa z blachy... co sądzisz?

Jak odróżnić manetkę na 2 silniczki od tej z naprzemiennymi + - ?

wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy

: pn lut 28, 2011 16:01
autor: Zico63b
CrocodileReggae pisze: A nie warto bardziej dokupić 2 pompkę, masa z blachy... co sądzisz?
O! To jest myśl! -będzie od razu "zapasowa" na przód w razie czego, przełoży się tylko wężyk.
CrocodileReggae pisze:Jak odróżnić manetkę na 2 silniczki od tej z naprzemiennymi + - ?
Mieć w ręce i obadać żaróweczką, inne były chyba wtyki a na pewno inny jest numer VW - i tak:
Od 1977 do ok. 1985 roku to numer 321 953 519
W latach 85 do 88 lub 89 - 191 953 519
I od 88 lub 89 do końca produkcji 357 953 519 ale te miały inny kształt wtyków i włącznik awaryjnych.
Po prostu, najlepiej by ten nowy miał numer identyczny ze starym, w czym problem?

wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy

: wt mar 01, 2011 01:12
autor: CrocodileReggae
Zico63b pisze:a na pewno inny jest numer VW - tego sprawdzę i napiszę.
było by super - z góry wielkie dzięki

wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy

: wt mar 01, 2011 01:30
autor: Zico63b
Tak więc, jak widać - te najstarsze mają numer 321, nowsze 191 a zupełnie inne, ostatnie 357. Natomiast dalsze sześć cyfr oznacza już typ i rodzaj włącznika ("manetki wycieraczek") i jest w każdym ten sam. Litera oznacza istnienie lub nie np. przycisków MFA i innych wyposażeń.
Podsumowując, potrzebna teraz jest manetka zaczynająca się od 191 lub, jeśli są zmienione wtyki, 357. Warto zwrócić uwagę na charakterystyczny, wygięty kształt wtyków w starszej wersji.
Starsze manetki
Obrazek
Najnowsze
Obrazek

wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy

: wt mar 01, 2011 19:13
autor: CrocodileReggae
Zico63b, czyli nie wiadomo jaki numer ma ta która dokupiliśmy do wersji z 2 pompkami? I nie wiadomo jaki ta z 1 pompką? Wiem że piny nie są tam ułożone równiutko tylko tak pod skosami.