wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
CrocodileReggae
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa

wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy

Post autor: CrocodileReggae » ndz lut 20, 2011 15:34

Witam,
Sprawa dotyczy golfa II 1,6 B, 87r - pełna szyba
Swego czasu urwała się manetka od spryskiwacza.
Znajomy taty założył mu od golfa z MFA - wspomnial że coś przerabiał
Manetka się ułamała ponownie, tato zakupił manetkę - nówka sztuka zamiennik bez MFA...
Po założeniu nie było spryskiwaczy.
Do pompki dochodzi + albo na jednym kablu albo na drugim.
Tymczasowo zapodano masę z karoserii i działa tylko sprysk przodu.

Domyślam się że kiedyś kolega taty przełożył kable w kostce pod inna manetkę.
Czy mogę prosić o ori schemat kabli w kostce? Pozamieniam piny... To chyba powinno rozwiązać sprawę?
Bo na starej - połamanej od mfa wszystko chodziło ok.


www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl

Awatar użytkownika
CrocodileReggae
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa

wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy

Post autor: CrocodileReggae » pn lut 21, 2011 23:02

nikt... nic... żaden?


www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl

Witek.J
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 18:37
Lokalizacja: Pruchnik

wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy

Post autor: Witek.J » pn lut 21, 2011 23:34

MFA nie ma tutaj nic do rzeczy, jeżeli coś przerabiał to prawdopodobnie była to manetka nowego typu. Ma ona ma inna wtyczkę i musiał ją zmienić. Z tego co kojarzę to ilość kalki i kolory są takie same w starym i nowym typie.
CrocodileReggae pisze:Do pompki dochodzi + albo na jednym kablu albo na drugim.
Napisz coś więcej o tym, kiedy jest i na którym przewodzie napięcie?



Awatar użytkownika
CrocodileReggae
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa

wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy

Post autor: CrocodileReggae » śr lut 23, 2011 21:48

nie działa tylni spryskiwacz.
w takim sensie że + podaje ale - już nie.
Przydał by sie schemat kabli w wiązce - bo u mnie jest zamieszane coś.
Jak by ktoś miał dostęp do tej wiązki to bardzo proszę o foto, rysunek albo jakiś opis.


www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy

Post autor: Paweł Marek » śr lut 23, 2011 21:59

spisz numery z manetki i sprawdź czy nie są od jetty. A schematów naprawde nie potrafisz znaleźć? volkswagen.msk.ru albo chomikuj wszystko jest bez kłopotu dostępne.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
CrocodileReggae
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa

wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy

Post autor: CrocodileReggae » czw lut 24, 2011 19:04

Paweł Marek, dzięki za namiary

http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page09_g2" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Golf 2 1987 Wiring Diagrams (eng.)

Czy mógł by ktos zorientowany sprawdzić czy dobrze rozumuję:
pierwszy plik, ostatnia strona
windshield wiper switch

grn/yel
grn
grn/blk
grn/blk
grn/red
grn/wht
brn

tak powinno być?


www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl

Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy

Post autor: marcinek84 » pt lut 25, 2011 16:09

Na pompkę spryskiwacza raz jest (+) (-) a raz (-) (+) (jeden zbiornik) zależy czy przód czy tył i odpowiednio reagują przekaźniki wycieraczek bo jeden sterowany jest plusem a drugi masą.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy

Post autor: Paweł Marek » pt lut 25, 2011 23:30

w MK3 we wtyku manetki ą styki T i H na nich pojawia się plus i minus dla silniczka spryskiwacza naprzemiennie więc sobie sprawdź bo sądzę że tak samo jest w mk2


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy

Post autor: Zico63b » sob lut 26, 2011 02:34

Temat mi troszkę umknął a sprawa nie jest skomplikowana. Wszystko zależy od wersji Golfa Kolegi. Mianowicie w tych własnie latach zmieniono system z dwóch silniczków: przedni osobno a tylny osobno; każdy dostawał tylko plusa, każdy też miał swą masę do blachy - nie przez manetkę, tak jak na ruskim pliku. Natomiast po zmianie, system był jednosilniczkowy, jak pisze Kolega Marcinek 84. Tak więc jest możliwe, że Kolega kupił starszą manetkę, podającą tylko plusa a potrzebna jest ta nowsza podająca napięcie naprzemiennie ale jednocześnie podająca naprzemiennie także masę.
Przeróbka się nie opłaca, wystawić na aukcji a kupić właściwą.



Awatar użytkownika
CrocodileReggae
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa

wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy

Post autor: CrocodileReggae » pn lut 28, 2011 12:12

Zico63b pisze:Tak więc jest możliwe, że Kolega kupił starszą manetkę, podającą tylko plusa a potrzebna jest ta nowsza podająca napięcie naprzemiennie ale jednocześnie podająca naprzemiennie także masę.
Przeróbka się nie opłaca, wystawić na aukcji a kupić właściwą.
Kurdę Zico63b, nigdy bym na to nie wpadł...
A ja myślałem że poprzednim razem było coś namieszane w kablach...

A nie warto bardziej dokupić 2 pompkę, masa z blachy... co sądzisz?

Jak odróżnić manetkę na 2 silniczki od tej z naprzemiennymi + - ?


www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy

Post autor: Zico63b » pn lut 28, 2011 16:01

CrocodileReggae pisze: A nie warto bardziej dokupić 2 pompkę, masa z blachy... co sądzisz?
O! To jest myśl! -będzie od razu "zapasowa" na przód w razie czego, przełoży się tylko wężyk.
CrocodileReggae pisze:Jak odróżnić manetkę na 2 silniczki od tej z naprzemiennymi + - ?
Mieć w ręce i obadać żaróweczką, inne były chyba wtyki a na pewno inny jest numer VW - i tak:
Od 1977 do ok. 1985 roku to numer 321 953 519
W latach 85 do 88 lub 89 - 191 953 519
I od 88 lub 89 do końca produkcji 357 953 519 ale te miały inny kształt wtyków i włącznik awaryjnych.
Po prostu, najlepiej by ten nowy miał numer identyczny ze starym, w czym problem?
Ostatnio zmieniony wt mar 01, 2011 01:29 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
CrocodileReggae
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa

wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy

Post autor: CrocodileReggae » wt mar 01, 2011 01:12

Zico63b pisze:a na pewno inny jest numer VW - tego sprawdzę i napiszę.
było by super - z góry wielkie dzięki


www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy

Post autor: Zico63b » wt mar 01, 2011 01:30

Tak więc, jak widać - te najstarsze mają numer 321, nowsze 191 a zupełnie inne, ostatnie 357. Natomiast dalsze sześć cyfr oznacza już typ i rodzaj włącznika ("manetki wycieraczek") i jest w każdym ten sam. Litera oznacza istnienie lub nie np. przycisków MFA i innych wyposażeń.
Podsumowując, potrzebna teraz jest manetka zaczynająca się od 191 lub, jeśli są zmienione wtyki, 357. Warto zwrócić uwagę na charakterystyczny, wygięty kształt wtyków w starszej wersji.
Starsze manetki
Obrazek
Najnowsze
Obrazek



Awatar użytkownika
CrocodileReggae
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa

wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy

Post autor: CrocodileReggae » wt mar 01, 2011 19:13

Zico63b, czyli nie wiadomo jaki numer ma ta która dokupiliśmy do wersji z 2 pompkami? I nie wiadomo jaki ta z 1 pompką? Wiem że piny nie są tam ułożone równiutko tylko tak pod skosami.


www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 105 gości