Strona 1 z 1

Czujnik temperatury - sprawdzenie parametrów ( incydent )

: pn sty 31, 2011 22:56
autor: batman87co
Cześć,

od jakiegoś czasu borykam się z wysokim spalaniem ( 14l / 100km ) przez mojego golfa( mk3 1.4 ABD 92' ). Co jakiś czas zmieniałem czujniki temperatury cieczy, ostatnim nabytkiem jest FEA pomierzyłem go dziś i zachowuje się książkowo. Postanowiłem zmierzyć napięcia pinów 1&3 oraz 2&4 według tematuhttp://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... y#p1314297. Tutaj nastąpiła dziwna sytuacja, przed mierzeniem napięcia wskazania z wpiętym i wyjętym czujnikiem niewiele różniły się na zimnym silniku ( ok. 1000-1100 obr ), w czasie mierzenia miałem problem z uzyskaniem wyniku na stykach 1&3, kiedy już uzyskałem odczyt, coś strzeliło ( nie wiem czy w silniku/sterowniku.. ) i od tej pory, kiedy jest wyjęty czujnik obroty to 800, kiedy wpinam to już wedle zadanej rezystancji czujnika.

Dopełniając informację: Po wymianach czujników przez czas 100-200km silnik palił "książkowo" po tym etapie znów zaczynało się spalanie ca. 14l/100km bez względu na to czy jeździ się jak dziadek czy ciśneło się w pedał.

W związku z tym moje pytanie czy mogłem coś uszkodzić, czy ew. jest coś nie tak z instalacją. Macie pomysł jak rozwiązać powracające wysokie spalanie?

ps. Nie zdołałem wymyślić lepszego tytułu.

Czujnik temperatury - sprawdzenie parametrów ( incydent )

: pn sty 31, 2011 23:20
autor: seba198666
w benzynie duze spalanie to przeważnie usterka sondy lambda.ale nie wiem jak jest w tym silniku

Czujnik temperatury - sprawdzenie parametrów ( incydent )

: pn sty 31, 2011 23:37
autor: batman87co
można sondę lambda sprawdzić w jakiś cywilizowany sposób? mój podopieczny jest z partii pierwszej połowy 92' i posiada tylko wskaźnik mrugnięć diody led.

Czujnik temperatury - sprawdzenie parametrów ( incydent )

: wt lut 01, 2011 00:31
autor: seba198666
z tego co pamietam to na rozgrzanym silniku napiecie powinno zmieniać sie cyklicznie 0,2 do 0,8v ale nie daje głowy bo gdzies czytałem na forum ale nie wiem czy tak jest faktycznie. musisz miec miernik ustawić na volty i wkłuć sie w przewody od sondy.duzo osób narzeka na spalanie w 1,4 musisz miec wszystko ok czujnik temp,sonde filtry zeby osiągnąc normalne spalanie