Strona 1 z 2

Problem z żarówką H7

: śr sty 26, 2011 22:28
autor: kuba88s
Witam.....mam taki dziwny problem.....posiadam lampy Hella wzór Golf 4 i żarówki H7 + H7 w swoim mk3 i spaliła mi sie jedna żarówka mijania w lewej lampie i tu problem bo nie wiem jak ją wymienić.....poprostu nie moge jej wyjąć, a wygląda to tak :

Kable zaznaczone strzałką nie mają żadnych zapinek ani nic w tym rodzaju
Obrazek

Od tej strony żarówka również nie posiada żadnych zaczepów żeby można ją było wypiąć
Obrazek


a z tej strony widać że żarówka jest przysylikonwana i nie da sie jej wykręcić
Obrazek

Wie ktoś jak to zrobić bo kabli nie mam zamiaru ciąć :?

Problem z żarówką H7

: śr sty 26, 2011 22:58
autor: Zico63b
To przecież nie jest H7! Toż to jakiś "xenon" czy coś. Wrzuć Kolego hasełko H7 w googla to zobaczysz prawdziwe H7.

Problem z żarówką H7

: śr sty 26, 2011 23:10
autor: skaktus
To nie żarówka H7, to xenon, ala H7. W lampach ala mk4 + xenon bardzo oślepiasz ludzi w trakcie jazdy i takie oświetlenie jest nielegalne w golfie. Aby to wymienić, musisz wyjąć kable z przesłony (tej która zakrywa tył mapy) i wymienić cały palnik wraz z kablami + gumowa okrągła zaślepka która jest w tej osłonie. Wątpię aby palnik wysiadł. Zanim palnik siądzie, zaczyna zmieniać barwę na różową, a to się dzieje po kilku latach ciągłej jazdy. Ale jeśli padła, to należy kupić taką na allegro - koszt od 20 zł. Mogła też paść przetwornica, koszt od 45 zł. Te najtańsze zakłócają radio.

To jest prawdziwa i legalna żarówka H7:

Obrazek

A to nielegal xenon i to wszystko (kable, wtyki, zaślepka) musisz wymienić.

Obrazek

Lepiej wywal xenona, bo jak coś to przy kontroli możesz stracić dowód rejestracyjny, dostać mandat lub przy wypadku, nawet jeśli wina nie będzie twoja, być posądzony o oślepienie a jak wspominałem, xenon w lampach na żarówki silnie oślepia.

Problem z żarówką H7

: śr sty 26, 2011 23:26
autor: Kamel
kuba88s masz tam jeszcze przetwornice, które też musisz wywalić..
Koledzy nic o tym nie wspomnieli, ale nie próbuj przypadkiem podłączać zwykłych H7 bezpośrednio pod kable wchodzące do żarnika.

Żeby doprowadzić to wszystko do porządku to musisz odnaleźć oryginalne kable w instalacji (w Twoim przypadku będą się gdzieś łączyły z kablami zasilającymi przetwornice).
Wyrzuć cały zestaw HID (żarniki wraz z przetwornicami i ich okablowaniem), a na jego miejsce zamontuj w lampach zwykłe żarówki H7 i podepnij je pod instalację.
Bardzo prawdopodobne, że będziesz musiał dorobić wtyczki w instalacji, bo patrząc na fotki to wydaje mi się, że ktoś je usunął..

A tu masz pokazaną przetwornicę:
Obrazek

Re: Problem z żarówką H7

: śr sty 26, 2011 23:27
autor: kuba88s
Czyli ogólnie nie radzicie zakładać nawet legalnych H7 do lamp ? A jakieś zamienniki które mają podobne działanie ? Kurde Kamel ładnie to wszystko brzmi ...jeszcze jak bym posiadał tWoją wiedze to by było dobrze....ja sie narazie uczę wiec nie posiadam takiego doświadczenia w wymianie tejże instalacji :?

Problem z żarówką H7

: śr sty 26, 2011 23:35
autor: Kamel
kuba88s pisze:Czyli ogólnie nie radzicie zakładać nawet legalnych H7 do lamp ?
A gdzieś to wyczytał? :-)
Zakładaj normalne H7 tylko nie podpinaj ich pod przetwornice, bo je od razu szlag trafi..
H7 zasilane są 12V, a z przetwornic wychodzi kilka ładnych tysięcy V, więc sam widzisz, że nie byłby to najlepszy pomysł :-)
kuba88s pisze:A jakieś zamienniki które mają podobne działanie ?
Tak jak napisałem..
Wywal cały zestaw HID (żarniki, przetwornice i ich okablowanie) a na jego miejsce wrzuć normalne żarówki i będzie oki :-)

Problem z żarówką H7

: śr sty 26, 2011 23:40
autor: kuba88s
Czyli gdy wywale przetwornice i zostaną mi same kable to puścić je do H7 ?

Problem z żarówką H7

: śr sty 26, 2011 23:57
autor: skaktus
Tak, ale muszą być oryginalne kostki z lamp pod H7 (żarówki) Albo masz to obcięte albo nie wiem jak. Zrób dokładne foto.

Problem z żarówką H7

: czw sty 27, 2011 00:13
autor: kuba88s
Dobra zrobie jutro fote i pojeżdże po sklepach i kupie dwie żarówki i kostki pod H7 i postaram sie z tym powalczyć jak bede miał czas bo przy tym zawodzie to trudno o niego :(

a ta kostka tak wygląda ? Bedzie pasować do mk3 ? http://allegro.pl/kostka-gniazdo-zlacze ... ml#gallery" onclick="window.open(this.href);return false;

Problem z żarówką H7

: czw sty 27, 2011 00:42
autor: Kamel
kuba88s pisze:a ta kostka tak wygląda ? Bedzie pasować do mk3 ? http://allegro.pl/kostka-gniazdo-zlacze" onclick="window.open(this.href);return false; ... ml#gallery
Będzie pasowała.
W zasadzie każda kostka pod żarówkę H7 będzie Ci pasowała i marka i model nie mają tu znaczenia.

Problem z żarówką H7

: czw sty 27, 2011 10:32
autor: skaktus
Zanim jakąkolwiek kostkę kupisz, sprawdź co masz pod maską. Często bajer wygląda tak: żarnik jest zamontowany na 2 przewodach - czarnym i czerwonym. Owe przewody przechodza przez gumową zaślepkę i są zakończone 2 wtyczkami z plastiku - jedna podłużna, druga okrągła. To się podłącza pod przewód z przetwornicy. W 99% wypadków, przez tą samą zaślepkę gumową, idą dodatkowe 2 przewody, które są zakończone 2 małymi blaszkami zaraz koło żarówki, widać je poniżej na foto:

Obrazek

Owe blaszki to plus i minus zasilania przetwornicy. One są tak zrobione, aby było łatwo całość podłączyć pod oryginalną instalację. Poszukaj w lampie tych przewodów, wątpię aby komuś się chciało wszystko ciąć i porządnie lutować. Przewód z tymi 2 blaszkami jest zakończony jedną wtyczką z 2 pinami. Te chińskie zestawy to taka szopka na kółkach. Świeci to jak się trafi, raz dobrze, raz źle a raz w ogóle.

Musisz pamiętać że bez xenona nie uzyskasz takiej mocy światła ani takiej barwy jaką miałeś, jednak nie będziesz niebezpieczeństwem na drodze. No i jeśli xenon został zamontowany tak jak według opisu z pudełka, w tylnej osłonie lampy zostaną ci dziury po gumowych zaślepkach. Musisz je jakoś porządnie zakleić bo inaczej dostanie się do lampy syf i po misiesiącu będzie już całkowicie brudna w środku.

Problem z żarówką H7

: czw sty 27, 2011 11:15
autor: kuba88s
Masz racje Skaktus mam te dwa przewody ,nikt ich nie wycinał...to te kable mam zostawic tak? Beda potrzebne to podłączenia normalnej H7 ? Czy wyciąć je w cholerę ! Bo z tego co zrozumiałem to mam wypiac niepotrzebne kable razem z przetwornica, je wyjąć i te kable ktore szły do przetwornicy podłączyć do kości ktora bedzie pasowac do H7 i zaslepic te otwory bo tak jak wczesnej pisałes mam te otwory ale z tym to nie bedzie problemu. Pozostaje tylko pytanie co z tymi kablami + i - a chodzi mi oto czy zostawic te co mam czy musze kupic drugie ?

Problem z żarówką H7

: czw sty 27, 2011 13:51
autor: skaktus
Kolego, troszkę mylisz ale raz jeszcze. Jak wyjmiesz palnik wraz z gumową zaślepką, siłą rzeczy wyjmiesz i przewody do palnika i przewody z tymi blaszkami. Czyli reasumując - wyjmujesz wszystko, tj gumową zaślepkę, przewody idące do palnika i przewody z blaszkami idące do kostki (te blaszki są włożone w kostkę).

Kostka w lampie wygląda tak:

Obrazek

Kostkę zostawiasz w spokoju, ona jest przeznaczona dla żarówki w oryginale. Jeśli masz tą kostkę to masz sprawę załatwioną. Ja wyjmiesz przewody z palnikiem to zostanie ci dziura w tylnej zaślepce lampy. Należy tą dziurę zaślepić i porządnie zakleić - woda to totalny wróg odbłyśnika.

Po tym zabiegu odkręcasz przetwornica i sprzedajesz wraz z palnikami.

Jak pewnie zauważyłeś, z dołu lampy, masz 4 przewody, które są podłączone do lampy. To są właściwe przewody zasilające żarówkę tak jak być powinno w oryginale. Pd długich pewnie masz wszystko po staremu tj zwykłą żarówkę.

Problem z żarówką H7

: czw sty 27, 2011 16:11
autor: kuba88s
Aha czyli jak mam te kostki to wystarczy ze tylko kupie żarówki i gitara...?