Strona 1 z 1
alternatory
: śr sty 26, 2011 13:58
autor: CIENKII
witam . .
mam pytanie . . czy od jakiegos golfa MK III da rade podpasowac alternator do MKII 1.8 ?? bo z tego co wyczytalem w danych technicznych to w GTI PF ma byc 55A i taki wlasnie mam i troche mi on nie wyrabia . . chcialbym wrzucic jakies 90A z MKIII . .
robil ktos cos takiego ?? jak to wyglada z paskami bo w mkIII na szeroką ,,tasme'' a w mkII klinowy . .
z gory dzieki za odpowiedz

alternatory
: śr sty 26, 2011 22:55
autor: Zico63b
Były 90-ki od Mk 2 tylko wersja z klimą - trzeba by szukać takiego właśnie.
alternatory
: czw sty 27, 2011 00:25
autor: CIENKII
akurat udalo mi sie i mam 90A z seata toledo 2.0 8V . . teraz niech mi jaka sprytna glowa powie jak sciagnac kółko pasowe z altka zeby zalozyc swoje

alternatory
: czw sty 27, 2011 01:38
autor: Zico63b
Odkręcić nakrętkę czy ściągnąć kółko? ściąga się ściągaczem (w ostateczności pożyczamy od wujka, sąsiada itd.) a nakrętkę odkręca się po zblokowaniu koła starym paskiem klinowym.
alternatory
: czw sty 27, 2011 14:20
autor: CIENKII
musze zmienic kółko bo te z seata jest takie tłoczone aby7 zachowac jakąś tam odleglosc . . a u mnie w PF-ce jest kołko blisko altka . .
ma ktos poglądowe zdjecie jak taki sciagac ma wygladac ??
alternatory
: czw sty 27, 2011 20:14
autor: Pitterekk
ja u siebie w mk2 tylko że w dieslu mam założony alternator z t4 (100A

) i prądów mi już nie brakuje

i trzeba było tylko koło pasowe zmienić na to z mk2. Po to by pasek był w jednej linii z wałem.
Coś w ten deseń:
http://allegro.pl/alternator-t4-2004r-1 ... 06076.html" onclick="window.open(this.href);return false;
kupno ori alternatora 90A do mk2 raczej nie należy do łatwych zadań (były tylko w wersji z klimą..), a na allegro wiele osób jak chciałem kupić wmawiało mi ze naklejka sie "zdarła" itp. i wmawiałą to 90A a to były w rzeczywistości np. 65A. więc przy kupnie naklejka orginalna ma być obowiązkowo na obudowie

Koło pasowe zmienić nie jest łatwo, tam taki klin w srodku je blokuje. ale się da. z pomocą kolegi udało nam się to zrobić jakoś
ale pierw to proponowałbym sprawdzić regulator napięcia na alternatorze jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. ma być na klemach akumulatora conajmniej 14.3 V na odpalonym silniku, i na właczonej dmuchawie i zapalonych lampach niewiele mniej np. 14,2V. Domyślam sie że pod obciążeniem masz np. 13.2 V no i to wskazuje na uszkodzony regulator napięcia i to powód niedołądowania akumulatora. no chyba że lubisz "pograć" np. sprzętem audio na postoju to inna sprawa. wymiana alternatora na "mocniejszy" nie zaszkodzi.
alternatory
: śr lut 16, 2011 13:33
autor: CIENKII
ok . . dawno nie pisalem . . ale załozylem aalternator 90A z Seata Toledo 2.0 benzin i skonczyły sie moje problemy z odpalanie po paru dniach na mrozie ponizej -5 . . auto chodzi jak trzeba . . prundu nie brakuje . .
stary alternator mial juz zmeczone łozyska po zakreceniu reką ,,stukały'' . . ojciec go przygarnął , powiedzial ze sobie zregeneruje i włozy do swojego 1.3 NZ-ta bo wyciagnac swoj i grzebac to tez zle bo auto potrzebne . . .
prawdopodobnie moj 55A był zamontowany od samego poczatku jak wyjechal z fabryki i na liczniku juz pokazuje ponad 260000 km . . wiec pewnie tylko regulatory były wymieniane
