Strona 1 z 2

Problem z wycieraczkami

: sob sty 15, 2011 19:56
autor: Grzesiek GT
Witam koledzy. Ostatnio mam dziwny problem z wycieraczkami z przodu. Jak włączam je to podczas pracy szumią. Myślałem że są to może zużyte wycieraczki ale podniosłem je od szyby i włączyłem i wychodzi na to że chyba problem tkwi głębiej. Zastanawiam się czy to silniczki czy może coś innego jeszcze jest przyczyną. Doradźcie koledzy co trzeba zrobić bo nie umiem sobie z tym poradzić, trzeba coś rozebrać i nasmarować czy wymienić na nowe? Dodam że biegi wycieraczek działają poprawnie i nie zacinają się podczas pracy lub przerywają. Pracują normalnie tylko podczas pracy wydają ten szum z siebie dość nieprzyjemny i dokuczliwy na dłuższą metę.

Problem z wycieraczkami

: sob sty 15, 2011 20:13
autor: juro
Rozbierz mechanizm wycieraczek wyczyść nasmaruj i bedzie git, jeżeli nie wiesz jak to rozebrać poczytaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=356328" onclick="window.open(this.href);return false;.

Problem z wycieraczkami

: sob sty 15, 2011 20:39
autor: Grzesiek GT
Kolego a jakiego smaru użyć? Zwykłego czy musi być jakiś konkretny? Dzięki za podrzucenie tematu :)

Problem z wycieraczkami

: sob sty 15, 2011 20:48
autor: Qto
Polecam temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55632" onclick="window.open(this.href);return false;
Smar zwykły

Re: Problem z wycieraczkami

: śr sty 19, 2011 09:28
autor: Grzesiek GT
Koledzy przesmarowałem mechanizm tych wycieraczek ale nie demontowałem go bo mnie wieczór zastał a takie są uroki pracy pod chmurką niestety. Przesmarowałem i dalej szumią głośno przy pracy tak jak by coś o coś tarło, myślałem że to może pióra jednak ale jak je zdjąłem i włączyłem silniczki to dalej tak głośno pracują i strasznie dokuczliwe to jest. Wydaje mi się jak by ten dźwięk powodował silnik tych wycieraczek no i teraz nie wiem czy wymontować całość z auta i na stół czy może silnik do wymiany? Pomóżcie

Problem z wycieraczkami

: śr sty 19, 2011 09:49
autor: Paweł Marek
Może to silnik albo jego przekładnia zębata, i to ją powinieneś przesmarować najlepiej wyjąć cały mechanizm z podszybia to nic trudnego, koszty używanego silniczka 3-4 dychy. O szczegóły operacji wyjmowania nie pytaj znajdziesz na forum.
Ale takie cykliczne tarcie oznacza że o coś trą dźwignie mechanizmu pod podszybiem, włącz podejdź z przodu do auta unieś nieznacznie plastyk podszybia wszystko się wyjaśni.

Re: Problem z wycieraczkami

: śr sty 19, 2011 11:48
autor: Grzesiek GT
Dzięki kolego. Skorzystałem z porad na forum i wyjmę całkiem ten cały mechanizm i zobaczę czy da się coś uratować :)

Problem z wycieraczkami

: ndz lut 06, 2011 16:12
autor: Grzesiek GT
No i rozebrany mechanizm wszystko nasmarowane i dalej trze przy pracy, wykręciłem też taką maleńką śrubkę z silnika i dałem tam trochę smaru ile mogłem ale nic to nie zmieniło i teraz nie wiem czy silnik do wymiany czy da się jeszcze coś z nim zrobić bo wygląda jak nie rozbieralny:(

Problem z wycieraczkami

: ndz lut 06, 2011 17:52
autor: Paweł Marek
No dobrze ale jeśli uruchomisz mechanizm bez założenia plastyku podszybie to powinieneś wysłuchać z którego miejsca jest to tarcie

Problem z wycieraczkami

: ndz lut 06, 2011 18:30
autor: Grzesiek GT
Sprawdzałem i ten dźwięk dochodzi jak by z samego silnika, dodam że prędkości wycieraczek są bez zmian to znaczy wszystko działa normalnie tylko ten dziwny dźwięk podczas ich pracy dobija.Mechanizm tymi ramionami o nic nie haczy jest tak jak być powinno ale ta głośna praca pojawiła się od niedawna. Zastanawiam się czy poprostu wymienić silnik tych wycieraczek czy jakoś go rozebrać o ile się da?

Problem z wycieraczkami

: ndz lut 06, 2011 21:37
autor: Paweł Marek
Da się zdjąć pokrywkę na silniczku koło wtyczki pod którą są okrągłe styki, ale wątpię żeby one tak hałasowały. Taki mechanizm jest tani, najprościej zmienić w całości bo tak są sprzedawane, lub przełożyć sam silniczek

Problem z wycieraczkami

: ndz lut 06, 2011 21:39
autor: Grzesiek GT
W takim razie będę musiał poszukać innego mechanizmu albo sam silnik gdzieś dostanę. Dzięki kolego :)

Problem z wycieraczkami

: pn lut 07, 2011 09:29
autor: T.O.B.I.
miałem to samo, uszkodzeniu uległo łożysko 608Z (wymiary: 22x8x7) w silniku, wymieniłem je i wszystko śmiga, silnik bardzo ładnie się rozbiera i przekładnię też można rozebrać, u mnie trzeba było rozwiercić 4 nity, przy wyciąganiu wirnika trzeba uważać bo ten silnik posiada 3 szczotki a komutator jest mniejszy od łożyska, przy montażu związałem szczotki cienkim drucikiem do szczotko-trzymacza, jak będziesz miał pytania to pomogę, łożysko kupiłem FAG za 12zł

Problem z wycieraczkami

: pn lut 07, 2011 10:25
autor: Grzesiek GT
Pewnie tak jak mówisz kolego przyczyną może być łożysko bo ten dźwięk jest taki jak by coś w tym silniku tam haczyło a nie wiedziałem ze tam jest łożysko więc pewnie to przyczyna. Właśnie widziałem te nity na obudowie i nie wiedziałem jak to rozebrać. Potem znitowałeś ponownie czy w inny sposób to złożyłeś? Takie łożysko dostanę w sklepie motoryzacyjnym?

Podjadę jeszcze na szrot bo widziałem że mają tam rozbite mk3 więc może uda mi się wytargać sam silnik a części u nich za grosze więc może się uda a jak nie to będę działał z tym moim silniczkiem .