Pompa paliwa się nie wyłącza

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

wi1984
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr gru 09, 2009 22:06
Lokalizacja: zamość

Pompa paliwa się nie wyłącza

Post autor: wi1984 » sob sty 15, 2011 18:11

Witam. Golf IV 1.6 benzyna SR. 98r. Mam taki problem że nie wyłącza mi się pompa paliwa, pracuje ciągle niezależnie czy kluczyk jest w stacyjce czy nie (po zgaszeniu auta muszę wyciągać bezpiecznik). Przekaźnik się nie zapiekł, puszcza gdy wyciągam go z gniazda (gdy wsadzam łapie dalej)
- w jaki sposób można go sprawdzić na uszkodzenie elektryczne? w których gniazdach przekaźnika powinien płynąć
prąd (przy wyjętym kluczyku) ?
- czy winą może być kostka stacyjki i jak to sprawdzić ?
Dodatkowe informacje
-napięcie na bezpieczniku pompy paliwa ciągle się utrzymuje (kluczyk wyjęty)
-napięcie na bezpieczniku pompy paliwa utrzymuje się po wyjęciu wtyczki z gniazda pompy (odłączeniu pompy)
-po wyjęciu przekaźnika pompy, nie ma napięcia na bezpieczniku,
poza tym wszystko z elektryką chyba jest ok.
Proszę o pomoc, może jakiś czytelny schemat, własne przemyślenia.



Witek.J
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 18:37
Lokalizacja: Pruchnik

Pompa paliwa się nie wyłącza

Post autor: Witek.J » sob sty 15, 2011 19:09

Coś pokręciłeś z tym kodem silnika, SR to motor 2,1l z transportera T2. Podaj poprawny kod to znajdę schemat i pomyślimy co z tym fantem zrobić. Wyjmij przekaźnik i sprawdź czy styki 30 i 87 nie są połączone. Sprawdź tez w skrzynce bezpieczników czy na styki 85 i 86 przekaźnika (one sterują przekaźnikiem) nie jest podawane cały czas napięcie . Jeżeli po wyjęciu przekaźnika na styku 85 i 86 jest odpowiednio + i - to przekaźnik jest sprawny a przyczyna leży w instalacji.



wi1984
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr gru 09, 2009 22:06
Lokalizacja: zamość

Pompa paliwa się nie wyłącza

Post autor: wi1984 » sob sty 15, 2011 19:21

styki 30 i 87 (czyli dwa największe ) nie są połączone. na osłonie silnika 1.6 SR ??? gdzie można to sprawdzić jeszcze ?? co do jakiegoś schematu to prosił bym z mała instrukcją.



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Re: Pompa paliwa się nie wyłącza

Post autor: Jazz_Blue » sob sty 15, 2011 19:32

Witek.J pisze:Coś pokręciłeś z tym kodem silnika, SR to motor 2,1l z transportera T2.
Nic nie pokręcił, tak jak kolega pisze na osłosnie silnika jest napis SR, stąd często używamy takiej nazwy, nie jest to kod silnika.
Witek.J pisze:Podaj poprawny kod to znajdę schemat i pomyślimy co z tym fantem zrobić.
Kod najprawdopodobniej: AKL (silnik 8V).



Witek.J
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 18:37
Lokalizacja: Pruchnik

Pompa paliwa się nie wyłącza

Post autor: Witek.J » sob sty 15, 2011 19:34

To 16 czy 8 zaworowy silnik? W bagażniku gdzieś w okolicach koła zapasowego będzie naklejka, na niej znajdziesz kod silnika. Schematu ci nie podam bo nie wiem jaki silnik.



wi1984
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr gru 09, 2009 22:06
Lokalizacja: zamość

Pompa paliwa się nie wyłącza

Post autor: wi1984 » sob sty 15, 2011 19:53

AKL 8 zaworów



Witek.J
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 18:37
Lokalizacja: Pruchnik

Pompa paliwa się nie wyłącza

Post autor: Witek.J » sob sty 15, 2011 20:55

Sprawdz styki 85 i 86 w skrzynce tak jak napisałem wyżej. Daj jeszcze swój email to wyśle ci schemat.



wi1984
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr gru 09, 2009 22:06
Lokalizacja: zamość

Re: Pompa paliwa się nie wyłącza

Post autor: wi1984 » sob sty 15, 2011 21:49

ireneusz1984@interia.pl
w drodze rozjaśnienia styki 30 i 87 na przekaźniku do pompki nie są połączone, a styki 85 i 86 w skrzynce bezpieczników nie mają napięcia, ale wchodzi w nich inny przekaźnik, ( no bo ten moj przekaźnik od pompy ani jego gniazdo nie mają oznaczeń 85 i 86) może ja czegoś nie rozumiem? to mnie popraw. Styki 85 i 85 mierzyłem z wpiętym bezpiecznikiem i wyjętym przekaźnikiem od pompki.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Pompa paliwa się nie wyłącza

Post autor: Qto » sob sty 15, 2011 22:09

wi1984 pisze:w drodze rozjaśnienia styki 30 i 87 na przekaźniku do pompki nie są połączone, a styki 85 i 86 w skrzynce bezpieczników nie mają napięcia, ale wchodzi w nich inny przekaźnik, ( no bo ten moj przekaźnik od pompy ani jego gniazdo nie mają oznaczeń 85 i 86) może ja czegoś nie rozumiem? to mnie popraw. Styki 85 i 85 mierzyłem z wpiętym bezpiecznikiem i wyjętym przekaźnikiem od pompki
coś namieszałeś...z tego co piszesz wynika że sprawdzałeś zupełnie inne gniazdo...tak??
jakie oznaczenie ma przekaźnik od pompy ?? Podaj też oznaczenie jego styków...
Przekaźnik jest sterowany z pinu nr 4 ECU...tam może siedzieć przyczyna. To się stało tak samo z siebie czy po jakimś grzebaniu ??



wi1984
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr gru 09, 2009 22:06
Lokalizacja: zamość

Pompa paliwa się nie wyłącza

Post autor: wi1984 » sob sty 15, 2011 22:27

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... e1e65.html" onclick="window.open(this.href);return false; tu R17
oznaczenie 409 - ale z tego co się orientuje to zamiennik z seata czy coś takiego, i jest w 100 proc.podchodzący, numery gniazd w które wchodzi to 16 - 24 - jakoś tak. Auto kupiłem 2 dni temu z tą usterką.
http://allegro.pl/vw-passat-golf-bora-p ... 25946.html" onclick="window.open(this.href);return false; - tu jest identyczny.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Pompa paliwa się nie wyłącza

Post autor: Qto » sob sty 15, 2011 22:46

Raczej nie jest to zamiennik, mam taki sam u siebie w aucie...jeden nawet mam akurat w domu i na podstawie schematów zbadałem jak działa...ma 7 styków więc sprawa się trochę komplikuje. Sprawdź miernikiem na których stykach w gnieździe jest +12V a gdzie masa...na włączonym i wyłączonym zapłonie. Coś się wymyśli...
wi1984 pisze:Auto kupiłem 2 dni temu z tą usterką.
ładna kaszana :grrr:



Witek.J
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 18:37
Lokalizacja: Pruchnik

Pompa paliwa się nie wyłącza

Post autor: Witek.J » ndz sty 16, 2011 11:13

Z moich źródeł wynika ze do silnika AKL powinien być 4 stykowy przekaźnik. Może ktoś założył nie taki przekaźnik jaki powinien być? Wcale bym się nie zdziwił że po włożeniu 7 czy 8 stykowego (takie też były przy silnikach 1,6 8V)dzieją się takie cyrki. Twój silnik to na pewno AKL?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Pompa paliwa się nie wyłącza

Post autor: Qto » ndz sty 16, 2011 13:59

Witek.J pisze:Z moich źródeł wynika ze do silnika AKL powinien być 4 stykowy przekaźnik
i może tak być...
wi1984, podaj VIN na PW to sprawdzę czy nie powinien być czasami przekaźnik o oznaczeniu 167



wi1984
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr gru 09, 2009 22:06
Lokalizacja: zamość

Pompa paliwa się nie wyłącza

Post autor: wi1984 » pn sty 17, 2011 18:20

Obrazek

tak wygląda moje wejście na przekaźnik pompy, w środku podałem numery ( na czarno), w środku ramki napięcie bez zapłonu (na czerwono), na zewnątrz ramki napięcie z włączonym zapłonem.

Qto wysłałem ci VIN,

wymieniłem przekaźnik na 167 i jest wszystko ok.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 100 gości