Strona 1 z 2
mk2 td alternator problemu
: wt sty 11, 2011 18:10
autor: seba198666
dobrze masz naciagniety pasek???.moze byc gorace dlatego ze pasek sie slizga. dziwne ze nie odpalił jak kontrolka ładowania sie nie swieci podczas jazdy. odpal auto i sprawdz ładowanie miernikiem na odpalonym powinno na klemach byc ponad 14 voltów
mk2 td alternator problemu
: wt sty 11, 2011 20:18
autor: Johnatan
Zabierz miernik.. na Odpalonym silniku bez świateł mijania powinno być około 14,30 - 14,55V na światłach mijania.. nie powinno zejść ponizej 14,03V. Taka dość drobiazgowy jestem nie? Ale miałem na swoim 13,7V i aku starczał na 7dni

Następna porada.. wyjmij szczotki.. bedą krótkie.. a) kup nowe wraz z regulatorem b) przelutuj nowe szczortki. Ja lutowałem bo do mojej iskry kosztują 160zł... w moijej mieścinie. . Sprawdz czy kabel idący na regulator ma przejście z masą, sprawdz to pipczykiem. i sprawdz też czy ma przejscie na trzech uzwojeniach.. i czy nie ma przebivcia do masy na tych uzwojeniach.. A tak wogóle.. po wymianie szczotek powinno sie wszystko wyjaśniuć ;d pozdro
mk2 td alternator problemu
: wt sty 11, 2011 20:29
autor: seba198666
Johnatan pisze: wyjmij szczotki
szczotki nowe i pasek przeciez kolega napisał
mk2 td alternator problemu
: wt sty 11, 2011 21:20
autor: seba198666
może zle cos poskładane. jesli przed wymianą było dobrze
mk2 td alternator problemu
: wt sty 11, 2011 21:27
autor: seba198666
kolego ale po co robisz sobie koszty??? odpal auto i sprawdz miernikiem jakie jest napiecie na klemach moze jest ok
mk2 td alternator problemu
: wt sty 11, 2011 21:29
autor: jeryk10
A ja polecam sprawdzic swiece zarowe czy nie grzeja jak silnik pracuje To jest jednak 70 aper na nie idzie i jak grzeja jak silnik pracuje to za zadne skarby alternator niedoladuje akumulatora Sprawdz
mk2 td alternator problemu
: wt sty 11, 2011 22:20
autor: Johnatan
tak ze świecami też bym sprawdził.
mk2 td alternator problemu
: śr sty 12, 2011 00:02
autor: teczak
Tylko jak kolega sprawdzi taki prąd zwykłym multimetrem, bo podejrzewam że nie ma cęgowego. Tak może jeszcze głupie pytanie łożyska na alternatorze nie są zatarte?
mk2 td alternator problemu
: śr sty 12, 2011 20:13
autor: jeryk10
Tak niech sprawdzi miernikiem lub kontrolka na 12V tego pelno w sklepach motoryzacyjnych koszt tylko 8 zl
mk2 td alternator problemu
: śr sty 12, 2011 20:21
autor: teczak
mk2 td alternator problemu
Nowy postprzez jeryk10 » 12 sty 2011 19:13
Tak niech sprawdzi miernikiem lub kontrolka na 12V tego pelno w sklepach motoryzacyjnych koszt tylko 8 zl
Czy kolega odróżnia napięcie od prądu czy tylko sobie posty nabija?
mk2 td alternator problemu
: śr sty 12, 2011 22:52
autor: teczak
A czy świeczki by się nie spaliły szybko gdyby grzały cały czas?
mk2 td alternator problemu
: śr sty 12, 2011 22:54
autor: guziklolek
sory ze sie wtrace ale nie chce zakladac kolejnego tematu.

u mnie dzieje sie cos dziwnego z alternatorem w 1.8 rp mk2 po wymianie pompy wody po jakiś 2/3 miesiacach zaczal mi piszczec (ale nie tak jak zwykle tylko śłychać taki świst przez cały czas) pasek a dziś zaczal strasznie głośno klekotać myślałem ze się coś upier.... ale wszystko jest jak by na miejscu
mk2 td alternator problemu
: śr sty 12, 2011 23:38
autor: Johnatan
hmm myśle że nie.. w końcu po to one są żeby grzały nie? ale nie jestem pewien.. a weź hmm Nie wiem jak w Dieslu.. mam PNke. Ale po kazdym odpaleniu auta.. wyłaczaj świece.. nie wiem przekaźnik wyciągaj.. stwórz jakiś przełacznik... tylko to dużo prądu bierze żeby nie spalić czegoś.. i po prostu żebyś je sam wyłączał i włączał kiedy ci potrzebne przy odpalaniu.. i jak aku bedzie ok tzn że to ich wina.. Pomyśl nad tym.
mk2 td alternator problemu
: śr sty 12, 2011 23:40
autor: Johnatan
Guziklolek.. No nie wiem.. po prostu ściągnij pasek i sprawdz co hałasuje.. kręcąc ręką jak to alternator to po prostu go rozbierz puki w ogóle sie kręci.. po co wiekszych kosztów robić przez tą usterke. Łożyska pewnie są wywalone na rymby..
lub szczotka sie skończyła.. urwałą i wleciała we wirnik czy coś.. nie wiem.. bedziesz z tym, jeździł.. szczotki 30zł a rozwalisz wirnik to juz cały alternator new
