Czy da się ominąć kontrolę żarówek STOP
: wt sty 11, 2011 11:08
Problem jest taki, że po zmianie typowych żarówek dwuwłóknowych w lampie tylniej (POZYCYJNA + STOP) 21W+5W na lampy diodowe (pobierających odpowiednio 140mA + 30mA czyli ponad 10.ciokrotnie mniej prądu) komputer pokładowy zaczyna sygnalizować awarię świateł STOP - migająca żółta kontrolka świec żarowych.
Rozwiązaniem oczywiście może być montowanie boczników do nowych lamp, ale mnie bardziej interesuje zaingerowanie w komputer. Czy jest możliwość programowego wyłączenia kontroli obwodu świata STOP? Np. poprzez ustawienie niższego progu działania sygnalizacji ze zmianą obciążenia z wymiany lamp żarowych na diodowe?
Może ktoś z Koleżeństwa miał i rozwiązał w sposób cywilizowany taki problem?
Sprawdziłem, że komputer próbkuje co jakiś czas, czy w obwodzie jest prawidłowe obciążenie, jeśli nie, włącza sygnalizację problemu i wywala błąd w pamięci.
Rozwiązaniem oczywiście może być montowanie boczników do nowych lamp, ale mnie bardziej interesuje zaingerowanie w komputer. Czy jest możliwość programowego wyłączenia kontroli obwodu świata STOP? Np. poprzez ustawienie niższego progu działania sygnalizacji ze zmianą obciążenia z wymiany lamp żarowych na diodowe?
Może ktoś z Koleżeństwa miał i rozwiązał w sposób cywilizowany taki problem?
Sprawdziłem, że komputer próbkuje co jakiś czas, czy w obwodzie jest prawidłowe obciążenie, jeśli nie, włącza sygnalizację problemu i wywala błąd w pamięci.