Strona 1 z 1

Problem z ssaniem?? 1100 obr z wtyczka po odpieciu 950

: sob sty 08, 2011 21:38
autor: krxychu
Jest Problem z ssaniem .Po odpaleniu auta obroty wskakuja niewiele wyzej niz normalnie czyli okolo 1200 Podczas normalnej jazdy ma około 1100.Po zagrzaniu dalej 1100.I teraz najważniejsze Po odpieciu wtyczni obroty przy nagrzanym siliku są rzedu 950 czyli idealnie po podpieciu znowu 1100.

Napięcie na wtyczce przy załaczonym zapłonie 12 V ( z moich żródeł informacji powinno być 5V prz 20 stopniach 3.4 V a przy 95 stopniach 0.9V) i przy badaniu wariuje krokowy tz wsuwa sie i wysuwa ;/
O co może tu biegać ?

Problem z ssaniem 12 V na wtyczce

: sob sty 08, 2011 22:55
autor: krxychu
Czy jest jakaś zaleznośc miedzy TPS a napieciem na wtyczne czujnika temperatury powietrza :)
Kody błyskowe pokazały własnie bład na czujniku temperatury powietrza

REZYSTANCJA CZUJNIKA DOBRA

Problem z ssaniem 12 V na wtyczce

: ndz sty 09, 2011 01:34
autor: Paweł Marek
krxychu pisze:O co może tu biegać ?
na razie o to że nie wiadomo co masz pod maska. Regulamin i dopisz dane których brakuje. A jak piszesz o wtyczce to nie jedna jest w aucie więc konkrety. Napięcie w wyjetej wtyczce jest stałe 5V na tej od ECU 12 V od czujnika dla licznika

Re: Problem z ssaniem 12 V na wtyczce

: ndz sty 09, 2011 11:12
autor: krxychu
Silnik 1.8 RP 90 kM Mono wtrysk

Problem z ssaniem 12 V na wtyczce

: ndz sty 09, 2011 20:41
autor: krxychu
Paweł Marek pisze:Napięcie w wyjetej wtyczce jest stałe 5V na tej od ECU 12 V od czujnika dla licznika
Czyli jak wypne wtyczke od czujnika i podepne miernik to ile ma być 5V?
To kiedy ma być 12 V bo nie dokońca rozumie

Problem z ssaniem 12 V na wtyczce

: ndz sty 09, 2011 22:35
autor: Paweł Marek
jak ci pomóc, prosze żebyś napisał o którą wtyczkę czy też o który czujnik ci chodzi a ty dalej masz ludzi za jasnowidzów. Niebieski od sterowania wtryskiem ma na wyjętej wtyczce mieć zasilanie 5V, a ten od wskazówki od licznika czarny chyba 12 V. Sprawdzasz to a potem oporu na niebieskim czujniku wg norm na forum. Wszystkie czujniki do sterowania silnikiem mają te same normy w mk2 czy mk3

Problem z ssaniem 12 V na wtyczce

: pn sty 10, 2011 19:31
autor: krxychu
Paweł Marek, Faktycznie nei napisałem o jaką mi wtyczke chodzi.A wiec mowa o niebieskiej wtyczce która wchodzi do niebieskiego czujnika.
Miernik pokazywał pierdoły i wychodziły złe wyniki

Napiecie na niebieskiej wtyczce ( odłaczonej wynosi 4.6 V )
Czerowan i czarna normalnie około 12

Nie zmienia to faktu ze przy rozgrzanym na maksa silniku jest 1100 obrotow a w chwili odłącznia wtyczki 950 czyli odealnie i na tym sie skupmy teraz, od czego mam zaczac.Czy moze cos z tym mieć wspolnego np termostat lub cos związane z temperatura płynu .Czujnik odczytuje nizsza temperature płynu ( niedogrzany samochód ) i przez to chodzi na ssaniu .Taka moja mała hipoteza która dla fahowaca moze okazać sie bzdurą :)

Tak wiec czekam na jakies sugestie .. Dziekuje

Problem z ssaniem?? 1100 obr z wtyczka po odpieciu 950

: pn sty 10, 2011 21:42
autor: krxychu
Dodam jeszcze że mam uszkodzony czarny czujnik króry pokazuje na liczniku tem wiec nie jestem w stanie powiedziec jaka jest temperatura płynu chłodzącego

Problem z ssaniem?? 1100 obr z wtyczka po odpieciu 950

: sob sty 15, 2011 00:01
autor: Lipek81
Masz uszkodzony niebieski czujnik i tyle. Piszesz, ze rezystancja dobra - jak to sprawdziłeś, jaka wrtość, przy jakiej temperaturze? - jakieś konkrety podaj.

Problem z ssaniem?? 1100 obr z wtyczka po odpieciu 950

: sob sty 15, 2011 13:20
autor: krxychu
Lipek81, nie mam pytań... Kupiłem nowy czujnik wyminiłem , obroty spadły ponizej 1000 tz okolo 950 .Nie dał mi spokoju stary czujnik wiec zmierzyem rezystancje na rozgrzanym silniku wynosiła 340 omów .Zakres prawidłowy +80 280-380 .Czyli stwierdzilem ze czujik dobry , a obroty były 1100 . Odpiłem wtyczke i było 950.Czyli co rezystancja dobra czujnik padniety?

PS własnie wsadziłem stary czujnik do wydy z kranu i tez pokazał 5.4 ( o do + 20 5000-7500 ) czyli tez prawidłowy.
Wiec rezystancje wskazują ze czujnik jest dobry ... a jednak nie jest :)

Problem z ssaniem?? 1100 obr z wtyczka po odpieciu 950

: sob sty 15, 2011 17:05
autor: Lipek81
Złącze czujnika zaśniedziało prawdopodobnie. Dałeś nowy czujnik i jest lepszy kontakt.

Problem z ssaniem?? 1100 obr z wtyczka po odpieciu 950

: sob sty 15, 2011 20:33
autor: krxychu
Lipek81, Taki czujnik mozna potraktować jakims papierem ściernym lekkiej granulacji zeby oczysci ze śniedzi? Faktycznie jest pomarańczowawy

Problem z ssaniem?? 1100 obr z wtyczka po odpieciu 950

: ndz sty 16, 2011 00:52
autor: Lipek81
tzn piny czujnika mogą być zaśniedziałe, a nie ta metalowa strona, która mierzy temperaturę. Ewentualnie w kostce od tego czujnika może coś być nie tak.