Strona 1 z 2
Rozrusznik nie kręci z kluczyka
: ndz sty 02, 2011 21:49
autor: Xabingo
Witam!
W mojej Jettcie II 1.8 PF automat z klimą 90r. mam problem z odpaleniem. Rozrusznik na krótko kręci, a ze stacyjki nie chce.
Elektromagnes sprawny na pewno, bo sprawdziłem. Napięcie na elektromagnes nie jest podawane.
Sprawdzałem stacyjkę i kostka idealna.
Jak przekręcę stacyjkę to wszystkie kontrolki działają, wszystko jest sprawne: radio, światła, dmuchawa itd... gdy przekręcam dalej to nic się nie dzieje, nie odpala, ale nadmuch który w klimie pracuje cały czas przestaje wtedy pracować (podczas próby odpalania), to normalne gdy odpalam samochód, ale wolę o tym powiedzieć.
Tak na marginesie dodam, że centralny zamek jest nie oryginalny (alarmu nie ma), myślałem, że on coś blokuje, ale wyjąłem mu bezpiecznik i nie pomogło.
Rozrusznik nie kręci z kluczyka
: ndz sty 02, 2011 22:13
autor: prezesik25
Xabingo pisze:Sprawdzałem stacyjkę i kostka idealna.
idealna, ale może mieć spalone styki załączające rozrusznik, wszystko inne może być OK. Koszt kostki stacyjki to ok. 15-20 zł.
Re: Rozrusznik nie kręci z kluczyka
: ndz sty 02, 2011 22:19
autor: Xabingo
Jutro pojadę kupić nową i zobaczę, czy coś pomoże. A jeśli to nie kostka to co?
Rozrusznik nie kręci z kluczyka
: ndz sty 02, 2011 22:21
autor: Tomasz Bis
Xabingo pisze: automat
Nie wiem tego dokładnie , tylko czytałem o tym że automat posiada zabezpieczenie przy lewarku . Jest tam jakiś włącznik który uniemożliwia uruchomienie silnika w innej pozycji niż N . Temat spotkałem na naszym forum , warto sprawdzić ten trop

Rozrusznik nie kręci z kluczyka
: ndz sty 02, 2011 23:25
autor: Johnatan
Nie kupuj żadnej kostki narazie, to bez sensu. Też bym był za pomysłem Tomasza Bis, lecz też miałem przypadek że aluminiowy czpiń w stacyjce sie wyrobił i nie był wstanie okręcić sie na tyle mocno w prawo jak tego chce wkładka. proponuje albo wyjać kostke i zrobić mostek miedzy grubym czerwonym a hmmmm nie pamietam czy czarnym, rób pokolei aż znajdziesz jest tylko kilka pinów.. jeśli bedzie za każdym razem odpalał tzn wina wkładki lub stacyjki, jeśli nie to tak jak mówi tomek.. automat.
Rozrusznik nie kręci z kluczyka
: ndz sty 02, 2011 23:38
autor: Xabingo
Tomasz Bis pisze:Nie wiem tego dokładnie , tylko czytałem o tym że automat posiada zabezpieczenie przy lewarku . Jest tam jakiś włącznik który uniemożliwia uruchomienie silnika w innej pozycji niż N . Temat spotkałem na naszym forum , warto sprawdzić ten trop

Na N też chyba da się odpalić, lecz zawsze odpalam na P.
Raczej to nie wina czujnika przy skrzyni.
Pobawię się w mostkowanie kabli...
Rozrusznik nie kręci z kluczyka
: ndz sty 02, 2011 23:50
autor: Tomasz Bis
Xabingo pisze:
Na N też chyba da się odpalić, lecz zawsze odpalam na P.
Racja , czasem mam okazję jeździć A6
Wydaje mi się , że ten czujnik jest nie na skrzyni tylko w okolicy lewarka .
Rozrusznik nie kręci z kluczyka
: ndz sty 02, 2011 23:57
autor: Tomasz Bis
Xabingo pisze: nadmuch który w klimie pracuje cały czas przestaje wtedy pracować (podczas próby odpalania), to normalne gdy odpalam samochód,
Czyli jest odcinana linia X przy uruchamianiu , co wskazuje na sprawną kostkę .
Rozrusznik nie kręci z kluczyka
: pn sty 03, 2011 00:24
autor: Lipek81
Dźwignia biegów połączona jest z przełącznikiem, Prawdopodobnie jest on zepsuty - trzeba przeczyścić styki. Sprawdź, czy dasz rade odpalić na P i na N. Możesz jeszcze dostać się do tego przełącznika i zewrzeć dwa grube przewody - czerwony i czarno-czerwony - wtedy sobacz, czy odpali. Jak tak, to przełącznik do naprawy.
Rozrusznik nie kręci z kluczyka
: pn sty 03, 2011 00:30
autor: Zico63b
Tomasz Bis pisze:Czyli jest odcinana linia X przy uruchamianiu , co wskazuje na sprawną kostkę .
Nie wskazuje. To, że styk X jest rozłączany w czasie rozruchu może wskazywać na sprawną stacyjkę - porusza prawidłowo kostką. Natomiast nie gwarantuje łączenia styku 50.
Pomysł z łączeniem we wtyku kostki jest dobry.
Pełny obwód blokowania rozrusznika "w automacie",
D50 to kostka stacyjki, pin rozrusznika.

Rozrusznik nie kręci z kluczyka
: pn sty 03, 2011 09:42
autor: Xabingo
Dzięki koledzy za pomoc

Dzisiaj sprawdzę ten czujnik przy lewarku i napiszę co się dzieje.
Rozrusznik nie kręci z kluczyka
: pn sty 03, 2011 11:50
autor: Xabingo
Lipek81 pisze:Możesz jeszcze dostać się do tego przełącznika i zewrzeć dwa grube przewody - czerwony i czarno-czerwony
Nie ma tam takich przewodów.
Tak wygląda u mnie:
Kabel gruby czerwono-czarny idący od rozrusznika do skrzynki jest sprawny. W innym miejscu wychodzi ze skrzynki do stacyjki i też jest sprawny, coś w skrzynce go rozłączyło i to pewnie będzie skrzynia biegów.
Co to jest za przekaźnik z numerem 92? On jest do skrzyni biegów?
Rozrusznik nie kręci z kluczyka
: pn sty 03, 2011 12:55
autor: Lipek81
W takim razie odłącz wtyczkę z kostki stacyjki i zewrzyj kable - czerwony i czerowno-czarny - może to rzeczywiście stacyjka.
Rozrusznik nie kręci z kluczyka
: pn sty 03, 2011 13:20
autor: Xabingo
Lipek81 pisze:W takim razie odłącz wtyczkę z kostki stacyjki i zewrzyj kable - czerwony i czerowno-czarny - może to rzeczywiście stacyjka.
Robiłem to i nie kręci. Z tego co sprawdzałem to przewód rozrusznika który wchodzi do skrzynki jest ok, a w innym miejscu wychodzi do stacyjki i jest też ok, na to wygląda, że coś w skrzynce je rozłączyło.
Nie chcę robić tego na krótko bo LPG nie będzie wtedy działało.
Od stacyjki do skrzynki zmostkowałem i wtedy kręci, także przewód jest ok.
Od skrzyni biegów wychodzą kable do przekaźnika 71 (jest zamontowany w środkowej konsoli), ale ten przekaźnik jest sprawny.