Strona 1 z 2
Kontrolka baterii
: pt gru 24, 2010 14:38
autor: Remyyk
Witam! Nie mam już siły do mojego 1.8T V20 150PS. Pewnego razu ni stąd ni zowąd przestało mi ładować akumulator i kontrolka baterii nie przestała świecić mimo włączonego silnika. Po naładowaniu akumulatora za pierwszym razem odpalił bez najmniejszych problemów, żadnych błędów, kontrolka zgasła, ale przy drugim zapaleniu kontrolka się już świeciła i przy przygazowaniu na komputerze pojawił się błąd "Alternator workshop!". Więc byłem pewien, że to alternator. Po wymianie alternatora znów pierwsze odpalenie bez problemu, zaś przy drugim to samo co wcześniej. Co to może być? Tracę już siły do tego auta. Pozdrawiam.
A tak poza tym to Wesołych Świąt!

Kontrolka baterii
: pt gru 24, 2010 15:08
autor: Zico63b
Odepnij wtyk z cienkimi kablami od alternatora - gdy wtyk jest w powietrzu, kontrolka NIE MOŻE świecić. Gdy nie świeci to coś jednak z alterem, może regulator napięcia. Gdy świeci mimo wtyczki wiszącej w powietrzu - ma kolega zwarcie na sieci i po przewodach trzeba go (to zwarcie, znaczy się) odnaleźć.
I wzajemne życzenia wszystkiego dobrego i braku zmartwień przede wszystkim!
Re: Kontrolka baterii
: wt gru 28, 2010 18:03
autor: Remyyk
Więc odłączyłem alternator i lampka akumulatora się nie świeciła. W takim razie jednak cos z alterem jest, tak?
Kontrolka baterii
: wt gru 28, 2010 18:05
autor: _Bolec_
Zico63b, zdaje się że tam są 2 kable niebieski oraz brązowy, niebieski- kontrolka( wzbudzanie) a brązowy?
Edit: niebieski kontrolka, brazowy wzbudzanie

Kontrolka baterii
: wt gru 28, 2010 19:02
autor: wanior
Sprawdź bezpieczniki na akumulatorze jeśli ok, to szukaj po kablach który jest uszkodzony. Masz brak wzbudzenia do alternatora.
Pozdrawiam.
Kontrolka baterii
: wt gru 28, 2010 19:06
autor: Zico63b
Brązowy (w VW to zwyczajowo masa) nie ma prawa tam być, pewnie "ktoś z naszych już tu był"

. Ale jak szło to i dobrze. Teraz padł pewnie regler i od tego trzeba zacząć bo i tani i łatwo wymienialny.
Kontrolka baterii
: wt gru 28, 2010 20:08
autor: edzio
Zico63b pisze:Brązowy (w VW to zwyczajowo masa) nie ma prawa tam być, pewnie "ktoś z naszych już tu był"
jest orginał brązowy ,nawet z czerwonym paskiem

Kontrolka baterii
: wt gru 28, 2010 20:43
autor: Zico63b
Brąz to brąz a brązowo-czerwony to brązowo-czerwony; w elektryce to ważne

Kontrolka baterii
: śr gru 29, 2010 00:33
autor: Remyyk
Czyli w końcu co?

Dziś alternator poszedł do regeneracji, na Vagu pokazywalo blad low voltage, wiec zapewne problemem jest regulator napiecia, racja?

Kontrolka baterii
: śr gru 29, 2010 01:12
autor: Zico63b
Tak jest. Jak już tam określimy ten kolorek to mniejsza.
Jednak z tą kontrolką to najbardziej podejrzany jest regulator. Regeneracja, to może się ocenić mając go w ręce, no ale na żywo mógł wyglądać że się mu to należy: może wytarte pierścienie (czyli przez innych zwane komutatorem - pozdrawiam Kolegów z tamtego tematu

), może luz na łożyskach - trudno mi powiedzieć - nie zaszkodzi to alternatorowi; najwyżej właścicielowi.
Re: Kontrolka baterii
: śr gru 29, 2010 01:44
autor: Jazz_Blue
Zico63b pisze:...Regeneracja, to może się ocenić mając go w ręce, no ale na żywo mógł wyglądać że się mu to należy: może wytarte pierścienie (czyli przez innych zwane komutatorem - pozdrawiam Kolegów z tamtego tematu

), może luz na łożyskach - trudno mi powiedzieć - nie zaszkodzi to alternatorowi; najwyżej właścicielowi.
Bo ucierpi portfel

Kontrolka baterii
: śr gru 29, 2010 03:10
autor: Remyyk
Właściwie to pod słowem "regeneracja" miałem na myśli regenerację/naprawę całego alternatora, więc po tym powinno być wszystko ok.
Kontrolka baterii
: śr gru 29, 2010 17:46
autor: Remyyk
Więc tak: alternator po regeneracji i naprawie, wymieniony regulator napięcia i prostownik, ktory był wygięty. Po wsadzeniu naprawionego alternatora do samochodu ... cały czas to samo... Czyli nie ładuje akumulatora. Po wypieciu wtyku z alternatora lampka się w ogóle nie zaświeca, więc żadnej przerwy w instalacji nie ma. Czy mam takiego pecha do alternatorów, czy może to być coś innego?
Kontrolka baterii
: śr gru 29, 2010 19:16
autor: Zico63b
Lampka po wyjęciu z wtyku alternatora ma nie świecić. Po włożeniu do gniazda alternatora świeci przed rozruchem, po uruchomieniu - gaśnie. Po złączeniu do masy niebieskiego przewodu na odpiętym wtyku - kontrolka świeci i jest to test układu w samochodzie.
Brązowo-czerwony to informacja dla komputera o obrotach alternatora (a więc i silnika).
Tak więc teraz świeci czy nie świeci i kiedy świeci ta kontrolka - bo już troszkę się pomyliło: najpierw nie gasła...