Strona 1 z 3
					
				Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm
				: czw gru 09, 2010 23:42
				autor: michalk86
				Witam, pacjent to VW GOLF IV, silnik 1.4 16v benzyna oznaczenie AKQ.
Problem jest nastepujacy, po odpaleniu auta wszystko dziala na 50%, nawiewy, swiatla przygasniete, wycieraczki chodza wolno, przy przegazowaniu auta do 2 tys obrotow wszystko sie nagle 'budzi' i dziala normalnie.
Do momentu wzbudzenia wiem, ze alternator w ogole nie laduje.
Zapewne cos nie tak z alternatorem, pytanie tylko co?
Bylem u elektryka i powiedzial mi ze to moze byc wszystko i trzeba jezdzic dopoki altek nie padnie calkowicie, lol.
Bylbym wdzieczny za jakies podpowiedzi bo opcja jezdzenia dopoki nie padnie srednio mnie interesuje.
Pozdrawiam.
			 
			
					
				Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm
				: czw gru 09, 2010 23:58
				autor: skaktus
				A ten super elektryk zaczął od podstaw czyli czyszczenie klem, sprawdzenie szczotek w regulatorze napięcia i połączeń alternatora - reszta świata ? Od tego zacznijmy bo inaczej też nic nie znajdziemy.
			 
			
					
				Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm
				: czw gru 09, 2010 23:59
				autor: Paweł Marek
				oznacza to brak prądu w kabelku wzbudzającym alternator, idącym od licznika . Przynajmniej w mk2 i mk3 tak jest - kabelek od kontrolki w liczniku - więc najpierw sprawdź wtyczkę tego kabelka przy alternatorze czy nie brudna i czy podłączona
			 
			
					
				Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm
				: pt gru 10, 2010 00:07
				autor: michalk86
				skaktus, nawet nie zajrzal pod maske, to byla krotka rozmowa, ale teraz zaczyna mi to doskwierac dlatego ruszylem temat od nowa.
Paweł Marek, ok w takim razie jutro moze sie to uda sprawdzic. Pytanie tylko czy jesli ta wtyczka bylaby nie podlaczona to altek w ogole by ladowal? 
Dodam tylko, ze po przekreceniu kluczyka ikona akumulatora na liczniku mi sie nie pali.
			 
			
					
				Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm
				: pt gru 10, 2010 09:43
				autor: marcin44
				Ja bym zaczął jednak od najprostszego, pasek czy nie jest zaluźny. Może coś z napinaczem i pasek się poluzował i na niskich obrotach się ślizga.
			 
			
					
				Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm
				: pt gru 10, 2010 15:18
				autor: michalk86
				Pasek niedawno wymieniany na nowy, napinacze ok. Winy bede musial szukac gdzies na przewodzie od wzbudzenia, ewentualnie pozniej juz w alternatorze. 
Dam znac jak juz sie z tym uporam, a wlasciwie to elektryk.
			 
			
					
				Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm
				: pt gru 10, 2010 22:23
				autor: michalqqr
				michalk86 pisze:Dodam tylko, ze po przekreceniu kluczyka ikona akumulatora na liczniku mi sie nie pali. 
i tutaj tkwi problem 

 wymień diodę w liczniku 

 
			 
			
					
				Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm
				: sob gru 11, 2010 18:55
				autor: Paweł Marek
				michalk86 pisze: Pytanie tylko czy jesli ta wtyczka bylaby nie podlaczona to altek w ogole by ladowal?
 właśnie wówczas altek ulega wzbudzeniu i potem już normalnie ładuje po jednorazowej przegazówce
 
			 
			
					
				Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm
				: ndz gru 12, 2010 18:39
				autor: zikr6
				Miałem podobny przypadek że nie świeciła kontrolka ładowania tylko w 1,6.Powodem był urwany kabel we wtyczce nad rozrusznikiem(3 pinowa).Dwa kable we wtyczce idą do sprężarki klimy a trzeci właśnie przerwany był od ładowania
			 
			
					
				Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm
				: ndz gru 12, 2010 20:53
				autor: spawacz
				Standardowy przypadek, brak wzbudzenia. Padla zaroweczka w liczniku lub szybko zlaczka przy skrzyni zakorodowana/wypieta .A ze altek samowzbudny to i tak sie obudzi  

 
			 
			
					
				Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm
				: ndz gru 12, 2010 21:12
				autor: karol2010
				ja mialem podobnie wystarczylo tylko wymienic szczotki na alternatorze. spojz czy jak przekrecisz kluczykiem i jak zaswiecaja sie kontrolki to pali sie i kontrolka ladowania, jak sie nie zapala to szczotki
			 
			
					
				Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm
				: ndz gru 12, 2010 23:41
				autor: michalk86
				Troche zle to wczesniej ujalem. Przy przekreceniu kluczyka dioda zapala sie i za moment gasnie, a powinna sie sweicic do momentu odpalenia auta. Wiec dioda w liczniku jest sprawna skoro sie zapala. Dlatego przyczyna chyba powinna lezec gdzies na przewodzie od wzbudzenia?
W tygodniu chyba wybiore sie do elektryka jak bedzie mial czas i niech sprawdzi chociaz sam kabel poki co.
			 
			
					
				Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm
				: pn gru 13, 2010 21:40
				autor: Robs
				Witam
mam chyba podobny problem w MK3 tzn. dwa dni temu po odpaleniu auta jarzyła się lekko kontrolka akumulatora ale po chwilowym przygazowaniu zgasła, dzisiaj w trakcie jazdy samochód stracił moc nawet nawiew przestał dmuchać a akumulator był rozładowany, po 10 min. udało mi się go uruchomić i trzymając na wysokich obrotach dojechać do mechanika gdzie zmierzyliśmy ładowanie, było na poziomie 13,5 do 13,9. Ponieważ nie potrafiliśmy w danym momencie stwierdzić jednoznacznie co jest powodem więc wróciłem do domu (ok.15km). Po południu żonce zrobiło się to samo z tym że teraz nawet na wysokich obrotach dziwnie się zachowywał, czyli resetował licznik i zegar tak jakby wyładowywał się akumulator do zera ale silnik nie zgasł - może dlatego że trzymałem go na obrotach. Wróciliśmy do domu i przełożyłem akumulator z drugiego golfa, teraz żona dojechała do pracy i zadzwoniła że pod koniec jazdy znowu auto słabło, objawy takie same jak poprzednio (wycieraczki jak ślimaki) - ale lampka akumulatora się nie zapalała. Czy to problem z alternatorem czy może jednak 2 akumulatory. Co i jak powinienem posprawdzać, - klemy sprawdzone i przeczyszczone.
pozdrawiam
			 
			
					
				Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm
				: śr gru 15, 2010 20:52
				autor: karol2010
				Nowe szczotki na alternator i autko bedzie smigac dalej jesli dioda ladowania przyed odpalaniem gasnie to oznacza ze nie ma styku na szczotkotrzymaczu nie ma szczotek sa do wymiany i tyle