Strona 1 z 2

Halogeny - problem

: czw gru 09, 2010 19:18
autor: damix16
Witam, mam oryginalne halogeny w swoim golfie... Problem jest taki, że we mgle nic nie dają, tak jakby ich nie było, a przecież chyba od tego są... Mam w nich żarówki H3 55w. Dziś kupiłem żarówki H3 100/110w i powiem, że różnicy nie ma:( Czy ja coś mam nie tak??

Halogeny - problem

: czw gru 09, 2010 19:40
autor: skaktus
Jakiego koloru jest tył halogenów ? Czy miejsce w które "nakręcasz" osłonę po wymianie żarówki jest z czarnego plastiku + metalowa wkładka w którą wkładasz żarówkę czy cały tył w który wkładasz żarówkę jest metalowy a reszta brązowa ?

Jeśli masz czarne z plastiku tutaj jest wina zamieszania. Hella pojechała po gaciach i pewna seria w ramach oszczędności jest wykonana z plastiku i niestety wystarczy kilkanaście godzin świecenia i plastik z lustrem jest cały wypalona a halogen w ogóle nie świeci. W skrajnych wypadkach zdarzało się że żarówka wypadała w trakcie świecenia - przetapiała plastik.

Musisz się zaopatrzyć w halogeny z metalowym cokołem na żarówkę a pod cokołem jest wypukłe i ono powinno być pomalowane na brązowo. W tej wersji halogenów lustro i mocowanie żarówki jest wykonane z aluminium i się nie wypala. Ja posiadam halogeny oryginalne metalowe + żarówki 55W i mogę na nich jeździć jak na mijania w nocy.

Wywal żarówki 100W bo one nawet w dobrych halogenach wiele dodatkowo nie dadzą.

Halogeny - problem

: czw gru 09, 2010 20:25
autor: damix16
no więc tak... Nakrętka którą przykręcam na żarówkę jest plastikowa czarna. Żarówka styka się z metalowym. A to brązowe jest gdzie?? Powiem Ci, że nie mam stopionego halogena nawet po długiej jeździe na włączonych.

Halogeny - problem

: pt gru 10, 2010 00:08
autor: skaktus
Nakrętkę każdy ma plastikową czarną, ale chodzi mi o miejsce w które wkładasz żarówkę-nie o nakrętkę.

Poniżej masz foto halogenu z plastikowym lustrem - cały tył po zdjęciu nakrętki jest czarny. Praktycznie wypala się od tego że włączysz żarówkę. Żarówka nie musi wypaść, ale po prostu się pali lustro. Tak, to robiła Hella...

Obrazek


A tak wygląda halogen z wykonanym tyłem z aluminium:

Obrazek

Takowe ja posiadam, do tego żarówka Philips Premium +30% w cenie 10 zł sztuka i jak pisałem - mogę jechać w nocy jak na mijania. Do tego świeci nisko i "płasko"

Aby stwierdzić czy halogen jest wypalony należy go rozebrać i sprawdzić lustro. Może się okazać że masz nieszczelny, zalany, zabrudzony itp.

Halogeny - problem

: pt gru 10, 2010 18:36
autor: damix16
mam te plastikowe:( jutro jadę się wymienić ze znajomym... A mam pytanie, czy jak dam żarówki 1h do świateł mijania 100w to mogą stopić klosze??

Halogeny - problem

: pt gru 10, 2010 18:43
autor: skaktus
Wymienić ze znajomym ? To go w HU pociskasz ? :panna:

Wszystkie żarówki typu 100W, 70W to nieporozumienie. Przykładowo żarówka H7 55W w standardowych warunkach jest w stanie osiągnąć ok 1500 lumenów, a 100W osiąga ledwo 2000 lumenów przy czym wytwarza 2 razy więcej ciepła. Dalej - jak pokazały testy, niektóre żarówki Bottari biorą po 100 W a świecą słabiej niż zwykłe. Takich żarówek nie można używać na drodze - są nielegalne, do tego praktycznie nie są produkowane przez znane firmy więc nigdy nie wiesz na co trafisz.

Jeśli masz klosz zwykły szklany a lampy ori H1 + H1 to klosza ci nie stopi bo to szkło, ale wypali ci kostkę w lampie, lustro i może z czasem paść ci instalacja w aucie która nie wytrzyma takiego obciążenia.

Jeśli brać ci światła, warto pomyśle nad reflektorami - po pierwsze wymiana, jeśli masz od nowości mogą być po prostu zużyte - wypalone / zmatowione lustro itp. Takie lampy warto wymienić. Potem zainwestować w przekaźniki i porządne żarówki. Ja mam Tungsram +90%, kompet H1 kosztuje ok 20 zł a są odpowiednikiem Philips X-Treme które są 4 razy droższe.

Halogeny - problem

: pt gru 10, 2010 19:51
autor: damix16
no wymienić w sensie, bo znajomy ma auto części używane i dla niego to nie ma znaczenia jakie sprzeda. A jak wygląda sprawa z ksenonami?? Warto kupić takie hid-y z allegro za 150-180 zł?? zyskam coś na nich czy może więcej stracę. One też się tak bardzo grzeją, że mogą skód narobić??

Halogeny - problem

: pt gru 10, 2010 20:24
autor: skaktus
No naprawdę, godny pochwały znajomy co pociska ludziom uwalony sprzęt...

HID z allegro może zakłócać radio, jest nielegalny, wsadzasz do halogenu na własną odpowiedzialność. Jest przy tym trochę rycia - przeprowadzenie przewodów. Xenon grzeje się mniej niż żarówka ale też się mocno nagrzewa. Wersja brązowa wytrzymuje i żarówki i xenon. Zakładać możesz, nie wiem ile to będzie działać. Jednym działa latami, innym wariuje na mrozie. Do tego należy zrobić instalację na przekaźniku bo fabryczna nie wytrzyma obciążenia xenona przy zapłonie.

Zyskać możesz dużo światła, ale czy da się to ustawić tak żeby nie oślepiało nie mam pojęcia, najczęściej się nie da :P

Halogeny - problem

: ndz sty 09, 2011 14:12
autor: damix16
Jeszcze mam małe pytanie... czy takie żarówki http://moto.allegro.pl/zestaw-xenony-h1 ... 05016.html" onclick="window.open(this.href);return false; mogę włożyć do oryginalnych lamp z helli http://moto.allegro.pl/volkswagen-golf- ... 84176.html" onclick="window.open(this.href);return false; ???

Halogeny - problem

: ndz sty 09, 2011 14:24
autor: Johnatan
Nie, nie, nie, nie i jeszcze raz nie. Halogeny masz skopane! kup takie halogeny jak koledzy tu właśnie mówią. Włoż w nie ori żarówki philipsa, czy osram, czy czegoś lepszego i sprawa załationa! Nie wolno wkładać inych żarówek! wkładaj taką jaka jest typowana. Dlaczego ? halogen mk3 to projektor soczewkowy.. w projektorze najważniejsza jest optyka! optyka tzn odległość szkła od źródła światła a ten czynnik też oznacza odległość żarówki od dobłyśnika. Żadnego wiejskiego xenonu w halogeny po co ci to? Tymbardziej zadnego xenonu w lampe odbłyśnikową! bedziesz cały czas jeździł jakby na długich, a nie zapominaj że nie jesteś sam na tych drogach. Jaka alternatywa? Dobrej klasy światła na projektorze soczewkowym. Nie legalnie ale przynajmniej nie bedziesz nas razil. Pozdro.

Halogeny - problem

: ndz sty 09, 2011 14:51
autor: skaktus
Znaczy się włożyć możesz, nawet na tym jeździć. Gorzej jak cie złapią lub ktoś cie zatrzyma na poboczu i załatwi sprawę sam. Tak jak pisał kolega wyżej będziesz oślepiał i to bardzo.

Lepiej już zakup reflektory soczewkowe i tam pchaj xenon, ale tak czy siak będzie to nielegalna sprawa i tego nie zmienisz.

Halogeny - problem

: pt gru 14, 2012 17:45
autor: johny331
Mam problem,zarowki H3 12v 55W wypalily mi klosze z ciepla,plastki stopiony w golfie III,jakie zarowki kupic zeby nie wypalilo mi halogenu,prosze o pomoc

Halogeny - problem

: sob gru 15, 2012 00:44
autor: Johnatan
halogeny są bardzo wrażliwe albo moze inaczej to nazwe, nie do końca przemyślane. Proponuje kupić markowe normalne żarówki a halogeny oddać do regeneracji. Nie wiem czy są jakieś sposoby na uniknięcia stopienia i wypalenia odbłyśnika. Montował ktoś u góry na odbłyśniku coś nie wiem typu radiator żeby to ciepło odprowadzić ?

Halogeny - problem

: sob gru 15, 2012 22:58
autor: johny331
Moze 35W kupic zarowki,musialbym jakos te cieplo odprowadzic,zeby znowu mi kloszy nie wypalilo,to jest niemozliwe ze z tej żarowki H3 12v 55W taki zar szedl na klosze,musialbym miec o mniejszej mocy zarowki