MK IV akumulator stary, nowy
: pn lis 29, 2010 22:31
Witam
Golf 1.6 SR 98R.
Od paru mroznych dni samochod coraz gorzej zapalal. Wczesniej tez juz nie bylo za dobrze, wyraznie coraz gorzej sie odpalalo z tygodnia na tydzien.
Wczoraj pojechalem dalej niz po miescie, myslac, ze na rano bedzie ok, ale niestety ledwo zakrecil, reset zegarow i nie szlo odpalic.
Akumulator latem dostal po dupie raz caly dzien na swiatlach i odpalanie na kabel. raz lodowka pozostawiona na cala noc (kompletny brak zycia w aucie) - odpalony po ciezkich bojach na kable. Na 100% ma minimum 5 lat i stawiam na wiecej (iles tam zanim przyjechal z niemiec).
Bez zastanowienia i ladowania polecialem do sklepu po nowy.
Jedno mnie zdziwilo w tym starym 62Ah i 300A ta ostatnia wartosc troszke dziwna ? To normalna wartosc ?
Kupilem nowa Varte 60Ah i 540A i odpalil od razu.
Zmierzylem na mrozie STARY aku wartosci skakaly od 8 do 11/12 ciezko bylo ustabilizowac to. W domu pokazal 12,5V
Nowy bez odpalania od razu pokazal 12.8V.
Pytanie w sumie takie. Czy ten stary akumulator po prostu sie skonczyl czy warto go ratowac ? Jak to sprawdzic najprosciej?
Przy 12.5V nie powinien juz normalnie odpalac ?
Golf 1.6 SR 98R.
Od paru mroznych dni samochod coraz gorzej zapalal. Wczesniej tez juz nie bylo za dobrze, wyraznie coraz gorzej sie odpalalo z tygodnia na tydzien.
Wczoraj pojechalem dalej niz po miescie, myslac, ze na rano bedzie ok, ale niestety ledwo zakrecil, reset zegarow i nie szlo odpalic.
Akumulator latem dostal po dupie raz caly dzien na swiatlach i odpalanie na kabel. raz lodowka pozostawiona na cala noc (kompletny brak zycia w aucie) - odpalony po ciezkich bojach na kable. Na 100% ma minimum 5 lat i stawiam na wiecej (iles tam zanim przyjechal z niemiec).
Bez zastanowienia i ladowania polecialem do sklepu po nowy.
Jedno mnie zdziwilo w tym starym 62Ah i 300A ta ostatnia wartosc troszke dziwna ? To normalna wartosc ?
Kupilem nowa Varte 60Ah i 540A i odpalil od razu.
Zmierzylem na mrozie STARY aku wartosci skakaly od 8 do 11/12 ciezko bylo ustabilizowac to. W domu pokazal 12,5V
Nowy bez odpalania od razu pokazal 12.8V.
Pytanie w sumie takie. Czy ten stary akumulator po prostu sie skonczyl czy warto go ratowac ? Jak to sprawdzic najprosciej?
Przy 12.5V nie powinien juz normalnie odpalac ?