Strona 1 z 2

Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora

: sob lis 27, 2010 15:16
autor: Lucius Snow
Mam pytanie jak w temacie, czy ktoś mógłby podłaczyć oscyloskop do zacisku W alternatora w silniku diesla w golfie mk2 i podać, jaki jest przebieg tego sygnału?
To samo dotyczy pinu 2 na sterowniku silnika w golfie mk3 1.9TDI, jak wygląda przebieg sygnału, który sterownik wysyła na zegary na obrotomierz.

Zamierzam zostawić oryginalny licznik z mk2 diesla przy swapie na TDI i potrzebne mi są do tego te informacje.

Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora

: sob lis 27, 2010 15:18
autor: miś fazi
prostokątny , nie pamiętam amplitudy , na pewno jest to pełne 12 V , ale dokładnie nie pamiętam

Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora

: sob lis 27, 2010 18:01
autor: TheBiSHoP
Z wyjscia W wychodzi sinusoida. Z ECU prostokąt ale problem w tym przypadku nie leży w charakterystyce przebiegu tylko w wartości jego częstotliwości. Do zegara z zwykłego D/TD potrzwbny jest sygnał o większej częstotliwości niż do wysterowania zegarów od TDI. W twoim przypadku poprostu podpiołbym obrotomierz pod wyjście W alternatora od TDI.

Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora

: sob lis 27, 2010 18:39
autor: miś fazi
nie mylisz się kolego ? sinusoida nie wysteruje obrotomierza na pewno , jutro postaram się podłączyc oscyloskop pod wyjście W w altku zwykłego diesla bez żadnego ECU i zrobie fotki

Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora

: sob lis 27, 2010 18:42
autor: Lucius Snow
Dzięki za odpowiedzi, już cokolwiek wyjaśniają.
Pytanie czy alternator TDI ma wyjście W? Jeżeli ma to temat załatwiony.

Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora

: sob lis 27, 2010 18:46
autor: miś fazi
TDI nie bierze sygnału z altka

Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora

: sob lis 27, 2010 19:06
autor: Lucius Snow
miś fazi, wiem, że TDI nie bierze sygnału z alternatora, tylko sygnał idzie z pinu 2 na sterowniku silnika.
Chodzi mi o porównanie tych dwóch sygnałów, raz - jaki sygnał jest w zwykłym dieslu na klemie W alternatora, dwa - jaki sygnał jest na pinie 2 na sterowniku w TDI.

Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora

: sob lis 27, 2010 20:46
autor: TheBiSHoP
miś fazi pisze:nie mylisz się kolego ?
wyjście W to wyprowadzenie jednego z uzwojeń więc jak chciałbyś mieć tam coś innego ?
miś fazi pisze:sinusoida nie wysteruje obrotomierza na pewno
A dlaczegoby nie. Obrotomierz mierzy częstotliwość sygnału
Lucius Snow pisze:Pytanie czy alternator TDI ma wyjście W?
Powinien mieć. Wszystkie Bosch'e z mk3 mają.

Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora

: sob lis 27, 2010 20:55
autor: Lucius Snow
TheBiSHoP pisze:Powinien mieć
Sprawdzę i dam znać po weekendzie.

Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora

: ndz lis 28, 2010 11:40
autor: miś fazi
Obrazek

Ani ja, ani Ty nie mieliśmy racji. Choć Ty byłeś bliższy prawdy. :bigok:

Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora

: ndz lis 28, 2010 13:10
autor: TheBiSHoP
Ja mam rację tylko to co pokazałeś to wyjście już za prostownikiem. Chyba nie zabardzo wiesz jak działa alternator. Powtarzam jeszcze raz wyjście W to odczep jednego z uzwojeń. Przyjrzyj się temu wykresowi przedłuż sobię przerywane linie symetrycznie pod wykres i co wyjdzie ?

Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora

: czw gru 02, 2010 19:07
autor: Lucius Snow
Dzięki Panowie za wypowiedzi w temacie.
Sprawdziłem numer alternatora i jego schemat elektryczny. Nie ma wyjścia W, ale wydaje mi się, że wystarczy jeśli zdejmę odbudowę alternatora i podczepię się pod jedno z uzwojeń i wyprowadzę przewód na zewnątrz, to będę miał odpowiedni sygnał na obrotomierz.

Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora

: czw gru 02, 2010 20:00
autor: finch
Witam,

miś fazi, alternator to nic innego jak trójfazowa prądnica synchroniczna więc skąd na wyjściu jednego z uzwojeń prostokąt?

Lucius Snow, z tego co pamiętam 1.9 TD miał na tej samej zasadzie zrobiony co MK II więc powinno być podobnie. Nie wiadomo tylko jak z przełożeniem na paskach w MK II i MK II ale jak już ktoś napisał obrotomierz zlicza impulsy tak więc nie powinno być problemu z ew przeskalowaniem zegara. Jakbyś potrzebował datasheeta od układu scalonego siedzącego w liczniku MK II to pisz via priv.

Pozdrawiam,
finch

Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora

: ndz gru 05, 2010 21:20
autor: BitelsM-tdi
Witam
ja przeprowadziłem taką operację ( podczepilem się pod diody prostownicze takie wystające zaciśniete dryciki) obrotek dziala prawidlowo tylko pokazuje zawyżone obroty i niewiem jak sie uporać z tym problemem
Pozdrawiam