Strona 1 z 1

Jak wyjąć łożysko i rotor z korpusu alternatora

: ndz lis 21, 2010 20:54
autor: finni
Witam,

Po otwarciu alternatora i zdjęciu przedniej pokrywy czas wyjąć rotor i (tylne) łożysko z obudowy. Tutaj mam duży problem bo nijak nie wiem jak się do tego zabrać. Nie ma jak podejść ze ściągaczem, a użycie młotka i stukanie po magnesach i uzwojeniu może się skończyć źle. Czy ktoś z was miał już podobny problem i sobie z nim poradził?
Obrazek

Pozdrawiam

Jak wyjąć łożysko i rotor z korpusu alternatora

: śr lis 24, 2010 00:33
autor: k3fir
czyli przod zszedl i siedzi tylna obudowa?
musisz zlapac za wirnik za os i stukac w tylna obudowe obrzeza tak by nie walic po uzwojeniu, innego wyjscia nie ma.

Jak wyjąć łożysko i rotor z korpusu alternatora

: śr lis 24, 2010 21:55
autor: Wojtek-Ka
Wd40 albo podobne nie zaszkodzi.

Jak wyjąć łożysko i rotor z korpusu alternatora

: czw lis 25, 2010 00:23
autor: finni
No zobaczymy. Rotor w imadło i młotkiem przez jakieś drewienko. Moze w taki sposób się uda.

Jak wyjąć łożysko i rotor z korpusu alternatora

: czw lis 25, 2010 10:23
autor: k3fir
Wojtek-Ka, nie ma potrzeby, poza tym gdzie tym pryskac chcesz?

Jak wyjąć łożysko i rotor z korpusu alternatora

: ndz paź 30, 2011 10:56
autor: finni
A więc... odkręcamy 4 śruby trzymające w kupie górną część alternatora z dolną bez odkręcania koła pasowego, wiatraka i innych dinksów. Kładziemy alternator na stole i trzymając jedną ręką korpus klupiemy młotkiem z wyczuciem w druga część (ta z miejscami do mocowania do silnika). Po kilku uderzeniach wypada cały rotor. Teraz ściągacz do łożysk i tak jak podano w każdej książce do golfa. (podpatrzone u fachowca).