Strona 1 z 1

Problem z elektryka.

: śr lis 17, 2010 20:13
autor: Fiedor
Witam. Co może być powodem spadania obrotów przy uruchomieniu silniczka nawiewu czy np świateł pozycyjnych? Z tego co wiem, pobór nie powinien być tak duży, aby włączenie świateł powodowało spadki obrotów i analogicznie wzrost przy wyłączeniu. Czasem podczas jazdy światła zaczynają mrugać, świecąc na zmianę mocniej to słabiej to znowu mocniej i znów słabiej, tak przez jakiś krótki czas 2-5 sek. Akumulator jest na bank dobry, bo u znajomego siedział parę tygodni, a u mnie co tydzień muszę doładowywać bo pada. Od razu mówię że na dzień dzisiejszy nie wiem jakie jest ładowanie bo nie mam miernika, jutro postaram się pożyczyć i napisać.

Problem z elektryka.

: śr lis 17, 2010 20:19
autor: miś fazi
jak sprawdzisz ładowanie , to będzie wiadomo o co chodzi

Problem z elektryka.

: czw lis 18, 2010 17:16
autor: Fiedor
Tak więc po podłączeniu miernika: + miernika do + aku, minus miernika do minus aku 13.8. Plus miernika do plus aku, minus do budy (masy) 14.6. Po włączeniu np świateł spadają obroty i ładowanie spada do 14.4. Jakieś pomysły? ;p

Problem z elektryka.

: czw lis 18, 2010 19:57
autor: finch
Klucz 13 i 10, papierek ścierny w dłoń i "jedziesz" wszystkie punkty łączenia przewodu minusowego z akumulatorem budą i silnikiem. Potem musisz je dobrze dokręcić i zasmarować najlepiej gliceryną techniczną. W jakim stanie są klemy i bieguny akumulatora - nie masz ich wytartych, wszystko dobrze podociągane?

Problem z elektryka.

: czw lis 18, 2010 22:47
autor: Fiedor
Dzięki za podpowiedz, w weekend biorę się za robotę ;p Chyba może być tak że gdzieś nie za bardzo jest połączenie bo widać że śruby nie odkręcane już parę lat, ale nie sadziłem ze masa może mieć taki wpływ ;p

Problem z elektryka.

: pn lis 22, 2010 20:37
autor: Fiedor
Tak więc- kupiłem nowy aku (Centra Futura 72Ah), wymieniłem klemy, wyczyściłem wszystko, na nowo podłączyłem masę i o ile akumulator pewnie już nie będzie padał, o tyle spadki i wzrosty obrotów są nadal. Tak się przysłuchiwałem, wyszedłem zapalić, (samochód miał zgaszone światła, był odpalony) i nawet wtedy bez włączania czegokolwiek ma co jakiś czas że mu obroty wzrosną, to po 5 sek spadną by potem wzrosnąć już na stałe, nie mam pomysłu. Jeszcze zauważyłem, że jak jest zimny silnik to wyłączenie świateł nie spowoduje wzrostu obrotów, na ciepłym już tak.

Problem z elektryka.

: wt lis 23, 2010 20:12
autor: Tomasz Bis
No to zostaje wstępne sprawdzenie alt. Czyli stan łożysk , szczotek i pierścieni . Może być również uszkodzony regulator napięcia , ewentualnie zimny lut gdzieś w alt.
Jest jeszcze taka błaha sprawa jak zużyte koło pasowe alt. i pasek chwilami się ślizga . W takim przypadku zazwyczaj wystarczy zastosować szerszy pasek klinowy / 11,9 mm /.