Strona 1 z 1

Alternator w dieslu

: śr lis 17, 2010 19:02
autor: toudik86
Witam! Mam silik AAZ i problem:

Pojawia mi się na blacie ikona od akumulatora czyli oznaczałoby to słabe ładowanie do tego miga kontrolka oleju. Patrzylem na klemy czy nie luzno i plus byl troszke luzno bo slupek sie lekko wyrobił ale dokrecilem. Efekt po odpaleniu swieci sie kontrolka od akumulatora i oleju jak mocniej przegazuje t znika ale jak jade droga to po jakims czasie obrotomierz do zera i kontrolki sie swieca... Nie mam pojecia co moze byc....

Sprawdziłem to jeszcze w taki sposób podczas pracy silnika zdjalem plus kleme i silnik zaraz zdechł a chyba powinien chodzic co?
Czy ktos miał coś podobnego ?I jak sobie z tym poradził ?

Pytanie 2 jesli alternator bylby do wymiany to czy D, TD i Tdi miały te same alternatory czy roznily sie ?

Alternator w dieslu

: śr lis 17, 2010 20:35
autor: Zico63b
Kiedyś pisałem, ale warto przypomnieć: zdejmowanie klemy na pracującym silniku to katastrofa! Prowadzi do zniszczenia alternatora i elektroniki, o żarówkach nie wspomnę. Dobrze, że Kolega był do tego sam i nie miał kto Koledze "przegazować" bo by były koszty, oj koszty!
do sprawy, to albo faktycznie padł alternator albo wtyczka na alternatorze lub rozruszniku z przewodem od alternatora: obejrzeć, odpiąć, wyczyścić, wpiąć.

Alternatory do Golfa 3 miały już czynny zawsze styk W, więc czy do diesla czy benzyny bywały te same; decydowało wyposażenie komfortu/elektryczne, np klima, TAXI, Polizei itd.

Alternator w dieslu

: śr lis 17, 2010 20:41
autor: Rafał 21
toudik86 pisze: i silnik zaraz zdechł a chyba powinien chodzic co
Jak twierdzisz zdechł :lol: to brak ładowania akumulatora . Nie pytaj dlaczego tylko do elektryka bo wiele rzeczy mogło paść , szczotki ,diody regulator , przewód ,masa itp